Noontjje Geplaatst: 17 december 2012 Geplaatst: 17 december 2012 Dolly ging vandaag naar de pedicure, voor het knippen van haar nageltjes. Daar is ze ook verder even gecheckt.Ik zag dat haar voortanden geliger waren, zoals bij iemand die rookt.Nu heb ik haar nog nooit met een sigaret gezien, maar vraag me af:- Hoe komt het dat de tanden geliger zijn? - Hoe kan ik zorgen dat haar tanden witter worden? Kan ik deze ook gewoon 'poetsen'?Alvast bedankt voor jullie reacties.
JoBoris76 Geplaatst: 17 december 2012 Geplaatst: 17 december 2012 Poetsen zou ik niet doen. Binky heeft ook geen superwitte tanden. Zal wel normaal zijn en daar maak ik me niet druk om.
ShinLi Geplaatst: 18 december 2012 Geplaatst: 18 december 2012 Ja dieren poetsen hun tanden nu eenmaal niet. Je moet eens een hamster bekijken, die krijgen pas gele tanden als ze ouder worden XD. Ik denk dat het puur komt doordat ze ouder worden, ze ook geler worden. Denk niet dat je nijn stiekem nachts zit te roken haha.
Ainariel Geplaatst: 18 december 2012 Geplaatst: 18 december 2012 Het enige wat misschien helpt is knaagspul. Tenminste, bij mijn hond werkt het wel, dus waarom niet bij een konijn? Tandenpoetsen zou ik niet doen als je je konijn geen trauma wilt bezorgen. Oppakken is voor de meesten al een ramp, dus tandenpoetsen zal wel helemaal een drama gaan worden.
Lonja Geplaatst: 18 december 2012 Geplaatst: 18 december 2012 Als je zeker weet dat ze niet roken, drinken ze dan misschien niet te veel koffie? En wijn. Rode wijn krijg je ook bruine tanden van. Man, wat moet jij gezellige konijnen hebben!
Jolien_1999 Geplaatst: 18 december 2012 Geplaatst: 18 december 2012 Mijn konijnen hebben ook geligere tanden, ik maak er niet echt een heel probleem van. M'n hamster heeft gelige tanden, maar die is ook minimum 1,5 jaar oud.
Noontjje Geplaatst: 18 december 2012 Auteur Geplaatst: 18 december 2012 Ik vind het verder geen probleem, de kleur van die tanden.Wilde alleen weten wat normaal was qua kleur en of ik behalve knaagspullen ook andere dingen kan doen zodat het minder geel wordt.Belangrijkste is dat het verder geen gezondheidsprobleem is, dat vind ik het voornaamste!
Aanbevolen berichten