Ga naar inhoud

Konijn van kinderboederij


Nelleke25

Aanbevolen berichten

Ik werk 1 dag per week als vrijwilliger op de kinderboederij en sinds kort en merkte vandaag op dat er een konijn is die een hele plak poep had zitten bij zijn kont. Hoe kan ik dit het beste weghalen? en wat is hier de oorzaak van.

Er hangt ook een knaagsteen in het hok die ik eigenlijk graag eruit wil hebben, maar om nu gelijk al te moeten zeggen wat wel en niet goed is ook zo zielig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Nelleke! Wat leuk dat je daar vrijwilliger bent :) Als je het het normaal zegt moet dat toch gewoon kunnen? De manier waarop je dat zegt is bij zulke dingen bepalend. En als vrijwilliger mag je zulke dingen zeker zeggen lijkt me.

Vervelend die plakpoep. Je kan het met een beetje lauw water schoon proberen te maken, maar in de winter is dat natuurlijk niet handig, eant dan wordt het koud. Het blijft dan ook waarschijnlijk ook lang nat. Kan je het proberen weg te knippen? Dat lijkt me de beste oplossing, maar soms zijn de haartjes erg kort en is dat lastig. Het komt vaak door verkeerde voeding, of te veel voer. Het beste kan je het konijn even op alleen hooi en water zetten, maar het zit waarschijnlijk in een grote groep, dus dan is dat lastiger.

aangepast door Lienappelsien
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er kunnen allerlei oorzaken zijn, het meest voor de hand liggend zijn voedingsfouten. Maar het kan ook zijn dat het konijn iets onder de leden heeft. Of misschien is het te dik en kan zichzelf daardoor niet meer goed schoon houden?