Oeps2012 Geplaatst: 15 december 2012 Geplaatst: 15 december 2012 Hallo allemaal, Laatst zag ik bij Pien (vrouwtjes konijn) een roze plekje in haar nek. Het was net of daar weinig haar zat. Het is vooral als ze haar nekje strekt. Als ze een beetje ingedoken zit, dan zie je niks. Is dit een probleem? of is het gewoon dat plekje daar. Ze heeft nergens last van. Alvast bedankt voor jullie reacties.
Majk Geplaatst: 15 december 2012 Geplaatst: 15 december 2012 Is het echt kaal of gewoon dun behaard? Bij Buffel, onze voedster, is het daar ook wat dunner behaard. Zij is sowieso wat minder dik behaard dan haar vriendje. Bij haar zie ik dus soms ook als ze haar nekje uitstrekt een rozig velletje door de haartjes heen. Zolang het geen echte kale plek is, zou ik me geen zorgen maken
Eefje Geplaatst: 15 december 2012 Geplaatst: 15 december 2012 Bij Wilma zie ik ook een roze nekje door haar vacht heen als ze zich uitstrekt, inderdaad wat minder dichte vacht ofzo. Als het echt een kale plek is zou ik er wel even naar laten kijken, zo niet dan hoef je je geen zorgen te maken. Dat doe ik niet in elk geval
Oeps2012 Geplaatst: 15 december 2012 Auteur Geplaatst: 15 december 2012 Het is volgens mij gewoon dun behaard..er zitten wel zachte haartjes in haar nek. Het lijken net van die babyhaartjes zo dun en zacht zijn ze. Bedankt voor jouw reactie Ik vind het wel echt een schattig gezicht.. het is ook echt roze.
nalapuk Geplaatst: 15 december 2012 Geplaatst: 15 december 2012 Bij mijn ram is het in de nek ook dunner behaard en zie je een beetje roze huid. Wat Majk al zegt, zolang het niet echt kaal is hoef je je denk ik geen zorgen te maken.
Gast Geplaatst: 15 december 2012 Geplaatst: 15 december 2012 Konijnenhuid hoort niet mooi roze, maar bijna wit te zijn. Als het roze is wijst dat toch wel op een irritatie vaak. Dat in combinatie met dunbehaard maakt dat je misschien toch verder moet (laten) kijken. Ze kan bijvoorbeeld mijt hebben.
Oeps2012 Geplaatst: 16 december 2012 Auteur Geplaatst: 16 december 2012 Bedankt voor jullie reacties. Ik zal nog eens kijken naar dat plekje. Mijn konijnen hebben nog nooit mijt gehad. Hoe kun je zoiets zien? Hebben ze daar dan veel last van? Op het oog lijkt ze daar geen last van te hebben. Misschien is het huidje daar gevoeliger omdat de haartjes daar zo dun zijn en dat ze daar ook zo weinig heeft.
Oeps2012 Geplaatst: 16 december 2012 Auteur Geplaatst: 16 december 2012 Dan geloof ik dat er niks aan de hand is :biggrin: Het is gewoon een schattig kaler plekje. Bedankt voor jullie reacties
Noontjje Geplaatst: 17 december 2012 Geplaatst: 17 december 2012 Bij onze Dolly is dat ook.Ze heeft daar minder haar, waardoor je haar huid beter ziet.Het kan ook komen als ze een vriendje heeft wat haar graag en veel op die plek wast.
Aanbevolen berichten