Ga naar inhoud

bedorven water gedronken


dnies

Aanbevolen berichten

Water zelf bederft inderdaad niet. Het water in je glas is al miljoenen jaren oud. Dat er op water wat je in de winkel koopt een houdbaarheidsdatum staat is puur omdat het verplicht is. Maar zo'n flesje water kan je 100 jaar bewaren en dan nog prima leegdrinken.

Het bederft pas als er bacteriën bij komen, bijvoorbeeld in een sloot, of in een plastic flesje waar je al uit gedronken hebt. Dan komen er levende organismen in, algen, bacteriën, enzymen, etc. etc. Die vermaken zich prima in het water en vermeerderen zich en gaan ook weer dood, allerlei rottingsprocessen komen op gang en het water wordt troebel, vies, gaat stinken.

Als het dus een ongeopend bronwaterflesje was dat over de datum was is er helemaal niets aan de hand voor de konijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn konijn drinkt niet uit bronwaterflesjes hihi... er lag ergens in de tuin nog een oude drinkfles(voor dieren) en aangezien mijn konijn tijdelijk uit een bakje drinkt dacht mijn vader dat ze niks had en heeft dus die fles gepakt ;)..

ik hou mijn bunny(champi) wel goed in de gaten..

fijn weekend !

Link naar reactie
Delen op andere sites

inderdaad lief bedoeld van me vader ja en kon er ook niet boos om worden(haha). Het water zag er verder helder uit.. t vriest ook dus hopelijk zijn de bacterien kapot en hoef ik me geen zorgen te maken om mijn champi:)

aangepast door dnies
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .