Ga naar inhoud

Blind konijntje


Felicia

Aanbevolen berichten

Ik heb een blind konijntje dat al heel zijn leven blind is.

Ik heb hem in december 2007 in een dierenwinkel (grote fout!!) gekocht.

Ik wou een voedster erbij, uitendelijk leek zij een hij te zijn. Dat zijn we op tijd geweten gekomen toen hij begon te vechten met het gecastreerde manneke.

Later liep hij altijd tegen de muren en de koelkast.

DA laten komen, en ja hij bleek volledig blind te zijn. Sindsdien is hij mijn zorgkonijntje geweest en we waren altijd samen. Maar ik heb er eigenlijk nooit goed aangedacht wat een blind konijntje meer nodig heeft dan geen blind konijntje?

Hij zit helemaal alleen omdat zijn vriendinneke is gestorven deze zomer en hij accepteert spijtig genoeg geen andere nijntjes :( :( :(

De laatste tijd loopt hij echt wel veel rondjes, in de zon word hij zot en van muziek word hij nog zotter..

Ik probeer dit allemaal te vermijden.

Heeft hij behoefte aan een groot hok? Hij beweegt amper in zijn hokje.. En als ik hem de laatste tijd wil laten rondlopen, draait hij zichzelf helemaal zot. Ik vind dit zo pijnlijk om te zien!!

Hij gaat precies stilletjes weg ..

Hij had ook toen hij jong was heel veel last van doorgroeiende tandjes die niet afslijpte en we gingen elke vrijdagavond met hem naar de DA om zijn tanden te laten slijpen. Ook heeft hij de laatste paar maanden erg veel last van oogontstekingen en tranende ogen. Hij zit niet in de tocht, ect..

En gisterenavond was ik zijn kotje vergeten toe te doen en hij was ontsnapt tussen de andere nijntjes..

Er lag overal haar van hem. Ik moest hem zoeken want hij zat echt zielig weggestopt..

Toen ik hem vastpakte, ademde hij zo snel, hij was precies in shock.

Ik heb hem heel lang tegen mij gehouden zodat hij rustig werd, want als ik hem terug (op een veilige plaats) op de grond wou zetten, draaide hij meteen rondjes en klopte hij veel met zijn achterpootjes.

Wat gaat erom in dit konijntje? Is het wel leefbaar blind zijn als konijntje? Doe ik hem al geen jaren pijn en leegte? ..

Alvast bedankt, een bezorgde konijnenliefhebber ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een ontzettend vervelend verhaal! En wat sneu voor je konijn allemaal :(

Hoe weet je dat hij geen andere konijnen accepteerd? Zijn dat dan konijnen geweest die jij bij hem hebt gezet of al eens bij een opvang, samen met hem geweest, en hem een vriendinnetje uit laten zoeken? En hoe ben je te werk gegaan bij het koppelen?

En hoe groot is de kooi waar hij nu in zit? Lijkt me wel ruim genoeg als je er 2 konijntjes in had :)

Klinkt als een eenzaam en gefrustreerd konijntje, gefrustreerd dat hij niks kan zien denk ik en dat hij alleen zit.

En heb je hem al eens een knuffeltje gegeven om tegen aan te kruipen? Ik hoorde dat dat wel eens wil werken bij eenzame konijntjes.. Dan wel een knuffeltje zonder knaagbare dingen zoals kralen als oogjes enzo.

Zijn gewoon wat dingetjes die in me opkomen :)

in ieder geval heel veel succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad wat een vervelend verhaal. Wat sneu voor je konijntje. Ik zou in ieder geval zorgen dat je konijntje niet meer kan ontsnappen. Wil je echt geen schuldgevoel geven maar hij is zich natuurlijk rot geschrokken toen hij werd besprongen door de andere konijnen.

Ik zou denk ik informatie gaan vragen bij een goede opvang. Zij hebben misschien ervaring met blinde konijntjes en kunnen je advies geven en misschien hulp bieden hem toch te koppelen aan een ander konijntje.

Een knuffeltje is voor nu al wel een idee zodat hij ergens tegenaan kan kruipen mocht hij dat willen. Sterkte met je konijntje, hopelijk komt er goed advies voor jou! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Och gossie... wat vreselijk naar zeg! Het lijkt me best lastig inderdaad wat er toch in zo'n beestje omgaat als hij niets kan zien. Lijkt me voor een prooidier vreselijk naar en angstig. Een maatje lijkt me daarom juist super belangrijk, die ziet wel, en zij kunnen met elkaar communiceren op hun eigen konijnen-manier waardoor het beestje misschien toch meer mee krijgt van de wereld om zich heen?

Ik vraag me af waaraan je hebt gemerkt dat hij geen andere konijnen duldt? Misschien zou je het kunnen proberen bij een opvang waar zij wellicht een konijn met een karakter wat bij het jouwe past weten en je verschillende konijnen kunt proberen om te kijken of het klikt? Ze kunnen je dan ook goed helpen met de koppeling. Tot die tijd is inderdaad een knuffel wel een goed idee, maar het vervangt natuurlijk geen echt maatje! Succes en sterkte in ieder geval! Hopelijk is ie ook snel weer bijgekomen van zijn ontsnappingsavontuur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .