Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

We wouden daarjuist Indy in haar kooitje stoppen en ze is toen uit mijn vriend zijn handen gesprongen en is daarbij met haar snoet op de kooi beland.

We hebben snel gekeken naar haar tandjes en we zagen dat er wat bloed was. Haar ene voorste tandje zit een klein beetje los en er zit precies tandvlees over. Ze likt het bloed wel op van haar lippen enzo en ze knabbelt wel op haar voer, maar voor de rest likt ze heel veel aan haar snoet...ik maak me wat zorgen of alles wel oké is (zijn er geen kiezen stuk, zijn gaat haar tandje vanzelf nog vastgroeien, zijn haar kaken nog in orde?

Zijn er nog mensen die dit hebben meegemaakt en wat hebben jullie toen gedaan?

Pfff ben zo niet op mijn gemak en m'n vriend voelt zich nu enorm schuldig.

Geplaatst:

Zou je de dierenarts niet kunnen bellen om te vragen wat je kan doen om te kijken of het tandje blijft zitten en of het nog vast groeit?

En anders toch even langs de DA. Ik snap dat het niet goedkoop is op dit tijdstip. daarom zou ik ook eerst proberen om alleen advies te vragen en dan eventueel morgen naar de dierenarts te gaan. Maar advies vragen kan altijd natuurlijk!

En dan morgen toch naar je eigen dierenarts.

dat ze nog eet is op zich wel een goed teken. Ik weet alleen niet wat die losse tand gaat doen natuurlijk!

Geplaatst:

Sonja1990: bedankt voor je snelle reactie! We hebben gebeld naar de DA en als het morgen nog wat bloed moeten we naar de DA gaan, dan wordt haar tandje eruit getrokken.

Als het niet meer bloed, komt het normaal wel vanzelf in orde....Hopelijk is dat zo en krijgt ze er later geen last meer van :/

Geplaatst:

Hopen dat het stopt!

Maar ze eet nog dus dat is wel een heel goed teken. Ik zou zelf voor de zekerheid het hardvoer even weglaten.. maar die keus zou ik maken. Om het tandje ook even wat 'rust' te gunnen.

Succes ermee! En laat je morgen even weten hoe het bij de DA was?

Geplaatst:

Oh en je vriend hoeft zich niet schuldig te voelen hoor! Bij mij sprong er van de week 1 uit me handen op de trap en kwam godzijdank met beide pootjes op een trede terecht. Maar ze had net zo goed naar beneden kunnen donderen.

Konijnen houden nou eenmaal niet van vastgehouden worden. Dat houdt je nooit tegen. Misschien een idee iets te maken dat ze zelf de kooi in kan gaan?

Geplaatst:

Hmm, misschien wel een goed idee van het hardvoer. Ze eet enorm graag hooi, maar is dat wel voedzaam genoeg voor enkele daagjes? Ik heb schrik dat het met dat hardvoer nog meer zou loskomen of dat ze haar verslikt.

We zijn nu bezig met een zelfgemaakte kooi en hebben al een oplossing ervoor gevonden. Indy kan urenlang liggen slapen als je haar vast hebt, maar het neerzetten vind ze niet zo fijn --"

Geplaatst:

Ik zou gewoon flink veel hooi doen dat ze dat ten alle tijden heeft. En misschien wat groenvoer? andijvie is ook lekker zacht. En dan morgen even met je dierenarts overleggen... Voor 1 dag is alleen hooi niet erg. Hooi is in principe de hoofdvoeding. Zou het voor vannacht even op hooi houden en dan morgen even kijken :)

Geplaatst:

Heb haar juist een hele berg gegeven, smult er al lekker van en morgen geef ik ze wat zachte groenten. Juist nog eens gekeken naar haar tanden, het is gestopt met bloeden, ze likt ook niet meer en ze keutelt al alles lekker weer onder (al terug de oude --")...gelukkig nog geen diarree!!

Geplaatst:

Hey,

De nacht is nog goed verlopen, ze heeft gans haar kooi volgesmeten met haar hooi --" Ik heb het nu nog eens bekeken en haar tand is eigenlijk gebroken in ongeveer het bovenste deel van haar tand en zit wat los.

Voor het zekerste gaan we vanmiddag om 16u30 naar de DA, maar ik moet werken :( zal me ganse dag zorgen maken pffff.

Geplaatst:

He bah, wat zal dat schrikken zijn geweest. Goed om het inderdaad even te laten controleren bij de da. Beterschap voor Indy.

Geplaatst:

Hoi,

Jongedame is ondertussen terug thuis van de DA. Hij heeft die ene tand eruit getrokken. Ze krijgt nu nog 3 keer een pijnstiller. Op dit moment hupt ze alweer vrolijk rond en krijg ik al kusjes van haar:love:, blij dat ze niet boos is :D

Bij de DA heeft ze wel serieus gegrolt, maarja...zouk ik ook doen hoor xD

Ze eet ook al een beetje.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .