Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Binnenkort gaat ons konijntje voor een week logeren bij iemand.

We hebben hem nog niet gevaccineerd omdat het een binnenkonijn is, maar nu moet dat dus wel gebeuren.

Ik las over de nieuwe vaccinatie nobivac, die zowel tegen vhs als myxomatose beschermt.

Heeft iemand een idee van de kostprijs voor deze inenting in België?

Wanneer kan je dit best laten doen? Is het voorjaar (januari-februari) ok of doe ik dit best nog zo snel mogelijk?

Eind februari gaat ie op logement.

Alvast bedankt voor de feedback!

Geplaatst:

Ik ben geen kenner maar dit is wat ik gehoord heb:

Het is aan te raden om hem sowieso te vaccineren, ook al woont hij binnen. Myx wordt overgebracht via vliegen, en die komen ook binnen. Nobivac is het nieuwe vaccin die je maar 1 keer per jaar hoeft te geven (oude moest 2 keer per jaar) en het maakt ook niet meer uit in welk seizoen je het geeft. Ik zou hem bij tijds laten vaccineren, dan kun je hem zelf nog in de gaten houden erna, jij zal immers het snelste doorhebben wanneer zijn gedrag veranderd.

Ik was in Nederland rond de 25 euro kwijt voor checkup en prikje.

Geplaatst:

Ik denk dat je moet rekenen op tussen de €20,- en €40,-, dat is hier in Nederland in elk geval gangbaar. Ik zou het sowieso in januari/begin februari doen, niet later, want het duurt drie weken voor het vaccin werkzaam is.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .