Kelleke01 Geplaatst: 6 december 2012 Geplaatst: 6 december 2012 Toen ik deze morgen de nijnen ging eten geven zag ik dat 1 van mijn rammen een plat oor heeft.normaal heeft hij 2 rechtstaande oren, maar 1 oor hing naar beneden en ook zag ik een klein beetje vocht aan zijn oogje?Ik heb nu al bijna 2j konijnen maar helemaal geen ervaring met zieke konijnen. Dit is de eerste keer dat er iets is..Is dit iets ergs? Moet ik naar de dierenarts?Zijn eetlust was normaal, hij ging mee eten zoals gewoonlijk... Iemand hier ervaring mee?Bedankt!!
Kelleke01 Geplaatst: 6 december 2012 Auteur Geplaatst: 6 december 2012 ik heb dan toch een afspraak bij de dierenarts voor de zekerheid..... straks om 17u gaan we
camila27 Geplaatst: 6 december 2012 Geplaatst: 6 december 2012 Heel goed dat je een afspraak hebt gemaakt. misschien maak je je zorgen om niets maar het is altijd fijn om even bevestiging te hebben van een DA. ik heb ook bij mij nijntjes een vies oogje, snotte pin en niezen gezien en ook ik ga naar de DA vandaag. liever een keer te vaak dan een keer te weining zeg ik dan altijd maar
Bam Bam Geplaatst: 6 december 2012 Geplaatst: 6 december 2012 Helemaal mee eens! Zo snel mogelijk en liever een keer te vaak naar DA. Hoop voor je dat het meevalt.
Eefje Geplaatst: 6 december 2012 Geplaatst: 6 december 2012 Goed dat je even naar de da gaat! Ik ben benieuwd wat hij/zij ervan zegt.
Jolien_1999 Geplaatst: 6 december 2012 Geplaatst: 6 december 2012 Mn konijn heeft af en toe ook zo'n oren, soms staat er 1 recht.Normaal hebben ze steekoren.
Kelleke01 Geplaatst: 7 december 2012 Auteur Geplaatst: 7 december 2012 Gisteren naar de dierenarts geweest, en ze heeft echt een etterpropje uit z'n oortje gehaald.. De tandjes zijn nagekeken, maar aan de tanden is niks mis.. Nu heeft hij een antibiotica prik gekregen die een week blijft werken en dat zou het tranen van zijn oogje moeten stoppen ook, zelf moet ik oordruppels erin doen ... dat gaat nog wat worden want ze laten zich niet makkelijk pakken hier... ik heb ze dan ook nooit gedwongen maarja als er iets is is het niet makkelijk als ze niet zo heel tam zijn..Wat ik wel mooi vond was dat als hij op de tafel bij de dierenarts stond, hij ineens met zijn voorpoten zo op mij kwam staan zo van pak mij aub....
Domino Geplaatst: 7 december 2012 Geplaatst: 7 december 2012 Welke antibiotica heeft ie gekregen als ik vragen mag?
Kelleke01 Geplaatst: 7 december 2012 Auteur Geplaatst: 7 december 2012 Welke antibiotica heeft ie gekregen als ik vragen mag?geen idee eigelijk... een prikje..Hij heeft wel nog een goeie eetlust, dat is belangrijk!Maar hoe die je druppels in de oren?
Bam Bam Geplaatst: 7 december 2012 Geplaatst: 7 december 2012 Idd schattig als ze dan toevlucht zoeken bij je Ik heb er geen ervaring mee maar weet wel dat als je je konijn stevig bij zijn oren en nekvel pakt en beetje naar beneden drukt dat ze dan rustig blijven liggen eventueel kun je nog de ogen afdekken dan zijn ze echt heel kalm. Op dat moment kun je denk ik ook heel makkelijk de oren druppelen. Konijnen kun je op dezelfde manier ook laten merken dat jij dominanter bent. Als het konijn bijvoorbeeld dominant gedrag vertoond door aan je broek of schoenen te bijten of over je te sproeien of je wil berijden dan straf je hem op deze manier maar dan moet je met je vrije hand het bereiden nabootsen door stevig op zijn kont te kloppen zeg maar. Nu dus niet straffen he alleen stevig beetpakken bij oren en nek en naar beneden drukken zodat hij met koppie op de grond rust. Eventueel kun je dan nog de ogen afdekken maar dan moet je dus wel met zijn 2en zijn anders heb je geen vrije hand meer om te druppelen Mss hebben andere BBers wel ervaring anders zou ik dit gewoon even proberen. Succes!
Kelleke01 Geplaatst: 7 december 2012 Auteur Geplaatst: 7 december 2012 ik weet toen ik ze eens moest ontwormen en dan pipetje in de mond moest krijgen dat hij met zijn hoofd begon te slaan...Ik hoop dat het zo lukt zoals je zegt maar mijn nijnen beginnen wel te stampen... ik ga hem oppakken en het op het dakje van hun huisje doen dan zal hij misschien al iets stiller blijven zitten..
Kelleke01 Geplaatst: 8 december 2012 Auteur Geplaatst: 8 december 2012 heel vervelend nu.... de druppels gaat mijn vriend moet ze er wel in doen want hij zit heel de tijd te spampen alleen zou nooit gaan...Nu zit mijn andere ram hem te viseren en te bijten echt zielig, dus heb ik nu de vervelende bijtende ram apart in het hok vast gezet zodat mijn andere ram zich wat rustiger kan voelen..Hij eet wel nog goed dus dat ik al positief! Hoe kan ik dat bijten nu oplossen, het is altijd zo'n stabiel groepje geweets... :(
Aanbevolen berichten