Suuzz Geplaatst: 29 november 2012 Geplaatst: 29 november 2012 Morgenmiddag moet ik met Yeti naar de DA. Ze is altijd al een piepend konijntje geweest. Ze heeft een moeilijke ademhaling. Ik heb daar vanaf het begin naar laten kijken, maar het bleek vrij oppervlakkig te zijn, dus niet op de longen. Zo heeft ze een hele tijd geen last gehad van de zware ademhaling. Ze knort als ze zich wast, begint zwaar te ademen als je haar optilt of als ze zit te eten. Maar ze is een gelukkig en vrolijk konijntje.Maar de laatste tijd maak ik me toch wel zorgen. Af en toe lijkt het alsof er iets in haar neusje vastzit. Snot ofzo. Dan maakt ze echt zo'n roggelend geluid en probeert ze het uit haar neusje te blazen en gaat ze zich paniekerig zitten wassen. Dat duurt maar heel even, dan heeft ze er geen last meer van. Maar het gebeurt dus af en toe. Ik zie het om de dag wel gebeuren, wie weet gebeurt het ook als ik weg ben. Ze heeft het vooral na het eten van vochtige groenten.Een tijdje geleden moest onze kleine Bodri naar de DA, en heb ik Yeti meegenomen om ook te laten checken. Ze heeft toen medicijnen tegen allergie gekregen. Deze slaan dus niet aan (en zijn alweer op) dus ben ik vandaag even langs gegaan om een afspraak te maken.Ik heb Bodri net verloren, en ben toch elke keer bang dat Yeti ergens in gaat stikken, als ze het een keer niet uit haar neus krijgt.. Ik hoop dus echt dat de DA er wat aan kan doen! Al verminderd hij de klachten...Zie er wel een beetje tegenop... De laatste keer dat we naar de DA gingen, gingen we zonder konijntje weer naar huis :(
Jolien_1999 Geplaatst: 29 november 2012 Geplaatst: 29 november 2012 Hopelijk wordt Yeti heel snel beter wordt. XxX JoLiEn
Eefje Geplaatst: 29 november 2012 Geplaatst: 29 november 2012 Yeti komt wel weer mee terug hoor! De dierenarts heeft vast nog wel ander spul wat je kunt proberen!
Suuzz Geplaatst: 30 november 2012 Auteur Geplaatst: 30 november 2012 Ik blijf positief hoor Ik ben ook niet bang dat ik zonder konijn thuiskom, want met Bo was het een ander verhaal. Het is meer dat ik daar dan weer aan herinnerd wordt. We missen die kleine nog steeds.Yeti heeft hier al heel lang last van, ik heb er dus vertrouwen in dat het goed komt. Ik hoop alleen wel dat ze iets vinden, ze klinkt zo zielig namelijk!
Suuzz Geplaatst: 1 december 2012 Auteur Geplaatst: 1 december 2012 Wel redelijk hoor! Ze blijkt waarschijnlijk astmatisch te zijn. De vorige keer had ze dus medicijnen gekregen die niet aansloegen. Nu heeft ze zwaardere medicijnen gehad. Ben ik niet erg blij mee, want het medicijn is niet erg vriendelijk (prednisolon) maar het is ook meer om er zeker van te zijn dat het astma is.Als dit medicijn niet aanslaat dan is het waarschijnlijk iets in haar longen. Het kan dan littekenweefsel zijn, overgehouden aan haar sterilisatie. Maar toen haar baarmoeder werd verwijderd was deze erg aangetast. Ze hebben nooit onderzocht waardoor, maar er kan dus kanker in hebben gezeten en dan zouden het nu uitzaaiingen naar de longen kunnen zijn. Maar dat is maar een idee hoor, het is echt niet zeker dat dat het is.Eerst maar duimen dat deze medicijnen aanslaan. Gebeurd dit niet, dan gaan we foto's laten maken van haar longen.
Samiera Geplaatst: 1 december 2012 Geplaatst: 1 december 2012 Oh jeetje, inderdaad hopen dat het aanslaat. :( Best heftig als dat niet gebeurd.
Eefje Geplaatst: 1 december 2012 Geplaatst: 1 december 2012 Oh bah! Hopelijk slaan deze medicijnen aan!
Suuzz Geplaatst: 6 december 2012 Auteur Geplaatst: 6 december 2012 Helaas, de medicijnen slaan niet aan... Ze klinkt nog net zo benauwd. Morgen de DA maar bellen of we mogen afbouwen, want ik ga niet onnodig van die rotzooi aan mijn konijntje geven. En dan maar een afspraak maken om foto's van haar longen te laten maken... Het moet toch ergens vandaan komen...
Aanbevolen berichten