Ga naar inhoud

Welk kammetje gebruiken?


Miesaas

Aanbevolen berichten

Euhm..tja. Geen idee of dit bij de goede categorie staat.

Sorry als dat niet het geval is. xD

Iemand enig idee welke borstel ik moet gebruiken voor een konijn met een korte vacht?

Ik heb het opgezocht op internet, maar daar snap ik niet veel van...

Alles en iedereen spreekt elkaar tegen. -___-"

Heeft iemand misschien een plaatje van welke ik zou kunnen gebruiken?

Ik heb op dit moment deze kam;

aangepast door Evee
link verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor een korte vacht zou ik zo'n slickerborsteltje nemen, want ik neem aan dat je hem alleen wilt kammen om te helpen met verharen?

Wel heel zachtjes mee doen, gewoon mee aaien eigenlijk, maar dit neemt echt veel haren mee. Heb ik ook bij Frits gebruikt toen hij zo erg in de rui was, vond hij erg lekker (terwijl hij helemaal niet van aaien houdt) en ik haalde er steeds een half konijn mee uit zijn vacht ;)

aangepast door Evee
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was vroeger altijd helemaal fan van dierenwinkels, ik vond het geweldig dat ze zoveel van dieren af wisten...

Ben ik even blij dat ik beter weet nu. xD Er zijn vast wel mensen die in een dierenwinkel werken

en er wel verstand van hebben (of sirieus om dieren geven) maar het merendeel gaat toch alleen om geld...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind zo'n slickerborstel echt véél te hard voor een konijnenvelletje. Wat ik dan veel liever doe is met lichtjes natte handen goed door de vacht woelen, zo blijft al het losse haar aan je handen kleven. Hebben ze vaak veel liever en het mag wel tien keer per dag, alle dagen, zonder risico op wondjes of vachtbeschadiging.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het daarnet eens met een vochtig washandje gedaan (had dat ergens gelezen) maar eerlijk gezegd komt er niet veel haar mee. Dus straks toch maar eens kijken voor zo'n slickerborsteltje. Ik ga het wel niet tot op het vel zetten hoor, lijkt mij inderdaad anders erg pijnlijk. Maar gewoon lichtjes borstelen zoals hierboven stond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

neenee zeker niet tot op het vel! Zonder druk aaien met dat borsteltje, dan kan er echt niks mee gebeuren en er komt echt veel haar mee uit! Je haalt dan alleen het losse haar er uit, daarom is het als je het mij vraagt ook hartstikke ongeschikt voor een langharig konijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had vandemorgen al het artikel en het filmpje bekeken :). Maar toch bedankt :).

Net ook eens geprobeerd met natte handen en hij vond het precies nog leuk ook + er kwam idd meer mee dan met een washandje :).

Maar ik ga toch zo'n borsteltje aanschaffen en zien wat het verschil is met de handen of een gewone borstel. Ik kan nog altijd afwisselen zodat ik het niet elke dag met een slicker moet doen :).

Link naar reactie
Delen op andere sites

De furminator raad ik juist af. Als je hem al gebruikt alleen bij kortharige binnenkonijnen, eens in de twee weken 10 minuten. De reden dat je zoveel haar meehaalt is omdat de furminator dit wegsnijd.

Door een gewone (fijne) kam door de slickerborstel te halen krijg je de haren er makkelijk uit :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .