Felicia Geplaatst: 21 november 2012 Geplaatst: 21 november 2012 Sinds kort hebben verschillende konijnen van mij knobbels op hun oren. Voor de rest zijn ze kerngezond, eten goed, drinken en zijn goed actief.Nu, straks komt de DA om een ander konijntje haar oog na te laten kijken, dan ga ik zowieso die knobbels ook tonen.Maar misschien weet iemand van jullie wat dit zou kunnen zijn? Toch geen tumor of ik weet niet?? Ben wel een beetje ongerust..Bedankt!
Felicia Geplaatst: 21 november 2012 Auteur Geplaatst: 21 november 2012 De DA is langsgeweest, ik heb het hem laten voelen en hij zegt het dat het bobbeltjes zijn van myx. Ik heb dat opgezocht en dat zijn Myxomen. Verder heeft hij gezegd dat ze dat krijgen wanneer ze de ziekte hebben overwonnen. Maar ik heb echt niets aan hen gezien als ze myx zouden gehad hebben. En een konijn kan toch niet zonder medicijnen myx alleen overwinnen? Nu zit ik nog met meer vragen dan wanneer hij niet langs was geweest..
Majk Geplaatst: 21 november 2012 Geplaatst: 21 november 2012 Hmm, vreemd. Ik zou ook zeggen dat het Myxomatose is. Zijn je konijnen niet ingeënt? Ik kan me niet voorstellen dat een konijntje dat zomaar kan overwinnen.. Ook al heb ik het nog nooit meegemaakt dat een konijn myxomatose had. Als ik jou was zou ik een konijnkundige dierenarts bellen en vragen om een second opinion.
Eefje Geplaatst: 22 november 2012 Geplaatst: 22 november 2012 Volgens mij is dat geen teken dat ze de ziekte overwonnen hebben hoor, dat gaat ook echt niet zomaar! Het kan ook iets anders zijn, maar als het myxomen zijn ben je er voorlopig nog niet klaar mee. Ik zou inderdaad ook even een andere dierenarts bellen!
Lonja Geplaatst: 22 november 2012 Geplaatst: 22 november 2012 Ik weet niet hoe veel konijnen je hebt maar haal NU onmiddelijk de konijnen met myxomen op de oren weg bij de konijnen die dat niet hebben!Myxomatose is een dodelijke ziekte, dat is niet iets waar ze ongemerkt weer beter van worden. Het is een vreselijke ziekte die je echt wel gaat merken en als het echt myxomen zijn zo ik heel snel actie gaan ondeernemen. Even naar een konijnkundige dierenarts, want deze dierenarts kan onmogelijk konijnkundig zijn met zo'n opmerking, ten zij je konijnen gevaccineerd zijn, maar ik neem aan dat je dan ook wel wist wat myxomatose is.
Felicia Geplaatst: 24 november 2012 Auteur Geplaatst: 24 november 2012 Hallo, Ik weet heus wel wat myxomatose is.Mijn konijnen zijn alleen ingeënt tegen RHD. Dat was voor die DA genoeg zei hij, en ik geloofde hem omdat een DA het wel beter dan mij zou weten. Ik denk ook wel niet dat hij zo konijnkundig is.Ondertussen via een goede winkel die ook konijnen verkoopt, hebben zij mij een goede DA aangeraden. Ik ga straks eens checken, maar ik denk dat al mijne konijntjes die myxomen hebben ;(Kan het echt niets anders dan dat?? Ik heb ook op internet gelezen als ze myxomen maken, dat ze ook andere symptomen moeten vertonen, en ik zie niets aan hen. Geen opgezwollen oogleden, niets aan de neus..Ik ga die een andere DA straks bellen dat hij vandaag nog kan langskomen. Hij heet 'De Vlo' haha wel een rare naam voor een DA. Hopelijk is hij goed! Allezins bedankt!
Eefje Geplaatst: 24 november 2012 Geplaatst: 24 november 2012 Oh fijn dat je een andere dierenarts gevonden hebt! Ik ben heel benieuwd wat hij zegt. Laat je het even weten hier?Succes!
wupsie Geplaatst: 24 november 2012 Geplaatst: 24 november 2012 wat voor bobbeltjes zijn het? hele kleine ronde harde bobbeltjes?Dat hebben ze hier ook (volgens mij beide maar Max zeker weten) ook een op zijn rug. Dit zijn littekentjes van wondjes
wupsie Geplaatst: 24 november 2012 Geplaatst: 24 november 2012 ik heb even foto's gemaakt bij Max:Binnenkant oor (aan de buitenkant zit er ook nog een bobbeltje net naast, maar daar zit te veel vacht voor)Bovenop het ooren dit plekje zit op zijn rug, bij zijn ruggewervels
Samiera Geplaatst: 24 november 2012 Geplaatst: 24 november 2012 Hier heeft Brownie precies het zelfde vlekje op zijn oor. Maar dit is een beetje wildvlees van het vechten geweest. Je kunt zoals ik bij jou ook zie, goed een 'tandafdruk' zien die het vlees na buiten duwd en aan de buitenkant van zijn oor het vlees zien zitten. Vind het er precies het zelfde uitzien dus denk dat het dat is.
camila27 Geplaatst: 24 november 2012 Geplaatst: 24 november 2012 Mijn voedster heeft ook deze plekjes.. ik was hiervoor ook naar de da geweest..het bleken littekendjes
wupsie Geplaatst: 25 november 2012 Geplaatst: 25 november 2012 Hier heeft Brownie precies het zelfde vlekje op zijn oor. Maar dit is een beetje wildvlees van het vechten geweest. Je kunt zoals ik bij jou ook zie, goed een 'tandafdruk' zien die het vlees na buiten duwd en aan de buitenkant van zijn oor het vlees zien zitten. Vind het er precies het zelfde uitzien dus denk dat het dat is.De foto's zijn van mijn konijn he, niet die van de ts Ik weet dat het littekentjes zijn.Ik had de foto's gemaakt zodat ze kan kijken of het dezelfde bobbeltjes zijn.
camila27 Geplaatst: 25 november 2012 Geplaatst: 25 november 2012 Oww oeps, nu zie ik het ja!Ik hoop dat de ts haar bultjes hierin ook herkend, dan hoeft ze zich geen zorgen te maken.
Felicia Geplaatst: 26 november 2012 Auteur Geplaatst: 26 november 2012 Daar lijken de knobbeltjes wel heel hard op.De DA kan pas woensdag komen.. Ik zal morgen foto's van de knobbeltjes nemen en er hier posten. Het stelt me toch al een beetje gerust.. Maar sommige konijntjes hebben het ook en die zitten al een tijdje alleen en krijgen het plots.. Hmm ..
Lonja Geplaatst: 27 november 2012 Geplaatst: 27 november 2012 Nou aangezien de konijnen alweer een week verder zijn en nog steeds geen andere symptomen hebben heb ik ook wel goede hoop. Zelf had ik het nooit zo lang aan gekeken denk ik maar ik heb het eerder meegemaakt dus dan zit de schrik er goed in. Als het er ook zo uit ziet dan zullen het misschien toch andere dingen zijn, hoewel er ook wel verschil in zit hoe myxomen eruit zien.Myxomen die ik heb gezien beginnen roder en worden steeds donkerder en groter, en dan hard.Maar zoals gezegd er is verschil in, 1 konijn met myxomatose kreeg zelfs pas licht beginnende myxomen op de oren op de dag van zijn dood. Dus ik zou hoop hebben maar er ook niet gerust op zijn.Mocht het nu niks zijn dan zou ik wel alle konijnen even laten enten met het nieuwe vaccin, dat is RHD en Myxomatose in 1 en is een jaar werkzaam.
Samiera Geplaatst: 27 november 2012 Geplaatst: 27 november 2012 Ow sorry hahaha.De foto's zijn van mijn konijn he, niet die van de ts Ik weet dat het littekentjes zijn.Ik had de foto's gemaakt zodat ze kan kijken of het dezelfde bobbeltjes zijn.
Aanbevolen berichten