Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi. ik vind ineens kleine keutels hier. Ze eten allebei nog goed want ze vallen aan op hun biks en als ik hooi bijvul. Maar ik ben altijd bang dat ze ziek worden (a). Ik kan niet zien welke van de twee de keutels zijn. Ze hebben wel veel geslapen vandaag maar het is niet dat ze zielig in een hoekje zitten. maak ik me druk om niets of is het iets van verstopping?

Geplaatst:

Bedankt voor de reacties. Ik had ze witlof en bleekselderij gegeven. Witlof zijn ze al gewend maar bleekselderij niet. Een heeeeel klein stukje dat wel, maar zou het daar aan kunnen liggen? Ik heb ze vanavond minder biks gegeven, zodat ze meer hooi gaan eten en ze eten lekker wilgentakken en perenboomtakken, zodat ze in elk geval geen honger hebben etc.

Geplaatst:
Bedankt voor de reacties. Ik had ze witlof en bleekselderij gegeven. Witlof zijn ze al gewend maar bleekselderij niet. Een heeeeel klein stukje dat wel, maar zou het daar aan kunnen liggen? Ik heb ze vanavond minder biks gegeven, zodat ze meer hooi gaan eten en ze eten lekker wilgentakken en perenboomtakken, zodat ze in elk geval geen honger hebben etc.
het zal dan wel beteren na de groente uit haar/zijn lijf is worden de keutels ook wel terug groter worden, dat heb ik ook aan de hand gehad maar dan met de witloof. Na een paar dagen was het terug groter.
Geplaatst:

Kan me vergissen maar van groenten krijgen ze juist grotere keutels vanwege het vocht en de vezels. Van biks kunnen de keutels volgens mijn gevoel weer kleiner worden omdat die langer in het lichaam blijven. Ik kan mijn konijntje met hele gevoelige darmen geen biks geven want daarvan krijgt hij meteen kleinere keutels en groenten gaan juist wel goed.

Geplaatst:

Ik had het hier laatst ook, ze hadden meer wortel gekregen dan ze gewend waren. Ik vond wat kleine, een beetje plakkerige keutels. Heb ze een dag wat minder groente en biks gegeven en daarna was het goed. Ik pas nu gewoon extra op de hoeveelheid wortel die ze krijgen :)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .