LuckyCharley23 Geplaatst: 20 november 2012 Geplaatst: 20 november 2012 Gisteren werd mijn voedster gecastreerd (gesteriliseerd). Operatie was goed verlopen maar ze at niet gelijk uit haar zelf. Ze ging om 10:00u onder het mes en was om 14:30u weer bij kennis. Ik had haar hokje grondig schoongemaakt en had haar zo comfortabel mogelijk laten voelen en uiteraard met vele lekkere dingen waar ze zo dol op is. Ze wilde echter niet eten en ik gaf haar sinds gisteren avond dwangvoeding. Ook moest ik medicatie toedienen, 2 dagen 2xdaags en wat denk je..kneep ik per ongeluk te hard waardoor ze al haar medicatie in een keer kreeg Ik ben tot 3uur snachts opgebleven om haar ook dwang te voeren (mix van olvarit wortelhapje en recovery sc) en ook water. Dit ging gelukkig goed en ze liet het toe. Vanochtend vroeg nog een keer gedaan en toen had ik maar de da (konijndekundig) gebeld en uitgelegd hoe en wat. Ze ging het nog dubbel nachecken en het kon op zich geen kwaad dat ze al haar medicatie in een keer had gekregen maar ik moest haar wel goed in de gaten houden. Ondertussen had ik geprobeerd verse hooi te geven. Met een beetje treiteren hapte ze toe. En vervolgens wortelloof...ook succes. Maar anderhalf uur later was het alsof ze een terugval kreeg. In paniek belde ik weer de da! Ze gaf mij een tip dat ik niet telkens moest gaan kijken en ook niet meer dwangvoeren, zo krijgt ze een vol gevoel en ze zal dan niet zo snel uit haar zelf eten. Ik moest haar echt even laten, haar de tijd geven en weer verse dingetjes voor haar neusje te leggen en ze vertelde me ook dat ik haar toekomstige maatje Mr. Brown in een ren moest zetten bij haar hok zodat ze hem kan zien en ruiken. Dat stimuleert haar ook om te eten en het is ook een afleiding. En wel ja...ze at weer een beetje andijvie! Nou, ik hoop zo dat ze er snel boven opkomt! Zo te zien heeft Mr. Brown het maar naar zijn zin :yes:BrendaCharley:bunny3:Mr. Brown:bunny4:
Majk Geplaatst: 20 november 2012 Geplaatst: 20 november 2012 Gelukkig begint ze nu weer wat te eten! Heb je ook al keuteltjes gevonden? En welke medicatie heb je voor haar? Ook pijnstillers? Het kan namelijk zijn dat ze moeizaam eet doordat ze pijn heeft. Bedenk wel dat ze een behoorlijk heftige operatie achter de rug heeft en echt even moet bijkomen. Door de narcose moeten haar darmen ook weer helemaal op gang komen. Verwen haar maar goed!
Eefje Geplaatst: 20 november 2012 Geplaatst: 20 november 2012 Ik heb ook mijn voedster pas laten castreren. Ze kwam er erg moeizaam bovenop, maar op dag 2 begon ze weer een beetje op zichzelf te lijken, op dag 3 at ze weer bijna normale hoeveelheden. Je hebt haar er goed doorheen gekregen, het komt vast helemaal goed met haar! (De voortgang van mijn voedstertje is te lezen onder gedrag en koppelen: hormonaal gedrag loopt de spuigaten uit)Groetjes!
jolanda1965 Geplaatst: 20 november 2012 Geplaatst: 20 november 2012 bij mijne ging het eten wel aardig alleen biks duurde wel een week voordat ze dat weer goed at, moest wel goed de pijnstilling in de gaten houden, want zo gauw ze pijn kreeg dook ze in een hoekje en was ze echt heel zielig
LuckyCharley23 Geplaatst: 20 november 2012 Auteur Geplaatst: 20 november 2012 Iedereen bedankt voor jullie reacties! Echt super! Er is behoorlijk wat vooruitgang! Ik zie wat keutels liggen en ze eet wat groentes en fruit en nu zelf haar biks!! Ik hou haar en ook Mr. Brown goed in de gaten vanuit het raam. Ik heb mijn laptop op het venster gezet met een bak thee en wat kruidennootjes (big brother's watching you!) @Majk: ze kreeg Novacam 1,5mg/ml als medicatie mee.
Eefje Geplaatst: 20 november 2012 Geplaatst: 20 november 2012 Het ziet er een tijdje heel zielig uit en dan ineens gaat het herstel bijna absurd snel, tenminste, dat was hier zo. Succes! Moet je nog terug voor wondcontrole of doet je da dat niet?
Majk Geplaatst: 20 november 2012 Geplaatst: 20 november 2012 Fijn dat ze eet en keutelt! Ik vroeg naar de medicatie omdat het kan zijn dat ze pijn had en daarom slecht at, maar met pijnstiller zal dat niet het geval zijn Ik neem aan dat je die nog steeds 2x daags geeft?
LuckyCharley23 Geplaatst: 25 november 2012 Auteur Geplaatst: 25 november 2012 Yippie morgen naar de DA om de hechting eruit te halen van Charley! Ze doet het echt zo goed! Na de 4e dag was ze weer helemaal de oude! Helaas voor mij is ze nog steeds ongeduldig...het eten geven kan maar niet snel genoeg zijn voor madammeke Ik ga dan ook gelijk een afspraak maken voor Mr. Brown (arm ventje weet niet wat hem te wachten staat)
Knijnderte Geplaatst: 26 november 2012 Geplaatst: 26 november 2012 Het beste is inderdaad om met dwangvoering niet te overvoeren. Ik liet er altijd een paar uur tussen zitten en in de nacht heb ik niet gevoerd (voor ik naar bed ging en meteen als ik opstond wel) , maar zijn brokjes gegeven zodat ik precies kon bijhouden wat hij uit zichzelf at. Gelukkig gaat het weer goed met haar
LuckyCharley23 Geplaatst: 26 november 2012 Auteur Geplaatst: 26 november 2012 Ja ze had echt goed in de gaten dat ik overbezorgd was :mdr: Maar ze is echt een bikkel ze sprong al gauw weer op de opbergbox(tuinkussens) Haar wond is erg goed geheeld en het zag er allemaal netjes uit. Ik heb gelijk een afspraak gemaakt voor Mr. Brown.. maandag 3 december vlak voor Sinterklaas..nou, dat heeft hij vast niet op zijn verlanglijstje staan ach germ! Ben ook heel erg blij dat alles weer goed gaat met Charley bedankt @Knijnderte :wink2:
Aanbevolen berichten