Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wel, helaas kan ik niet opnieuw starten met een geheel nieuwe account, dus dan maar zo.

Ondertussen is mijn konijntje 7 jaartjes oud en dat hoeft natuurlijk niet oud te betekenen maar merk nu wel dat ze erg mager begint te worden. Afgelopen weekend geholpen met haar ruiperiode, alleen nu is ze wel erg kaal...

Is er niet bepaald voer wat ik haar als extra kan geven zodat ze wat beter de winter doorkomt? Ze staat buiten, en al gaat het echt vriezen zetten we haar wel in de schuur, zodat ze veel minder last heeft van tocht en kou maar maak me toch wel een beetje zorgen...

Gr Knuffeltje

Geplaatst:

Het kan van alles zijn...

Wegen is weten om er daadwerkelijk achter te komen of ze magerder aan het worden is.

Bij zulke zorgen wellicht een check-up bij de dierenarts.

Kan bij een voedster baarmoederproblemen zijn, indien niet geholpen.

Kunnen op deze leeftijd haken op de kiezen zijn, maar ook bijvoorbeeld E.cuniculi wat vaak op oudere leeftijd naar voren komt.

Geplaatst:

Ik denk niet dat ze last heeft van haar gebit. Eten gaat haar nog prima af.

Het is een beetje lastig dat ik nog steeds geen rijbewijs heb. Al had ik nu een rijbewijs, dan kon ik eventueel langs de dierenarts.

Anderzijds, ze eet nog altijd goed, het enige is dat ze niet zo goed uit de rui meer komt en je duidelijk haar ruggengraat en alles kunt voelen. Daarvoor hoef ik haar niet eens te wegen. Ik voel zo ook wel dat ze veel lichter als afgelopen zomer is. Ik weet het, zoek dan iemand anders met een auto en ga naar de da. Maar voorderest is ze gezond. Oogjes lijken wel wat doffer te worden, maar verder doet ze het prima. Daarnaast is ze nog nooit bij een da geweest. Straks neem ik haar helemaal daar mee naartoe, loopt ze wat op omdat ze nooit geënt is, gaat ze juist daaraan of alle stress dood. Dat wil ik haar niet aandoen. Maar ik dacht, als jullie middelen weten waardoor ze misschien wat meer body krijgt...

Geplaatst:

Je maakt een topic aan omdat je je zorgen maakt om haar, neem ik aan. Volg dan ook gewoon het advies op in plaats van het met allerlei drogredenen proberen te ontkrachten. Mager worden ondanks dat ze niet goed eet is geen goed teken. Geef haar gewoon de zorg die ze nodig is en ga naar de dierenarts.

Geplaatst:

Ik vind het eerlijk gezegd zo laat?? Om afgelopen weekend nog te ruien? Of zie ik dat verkeerd? Hier zitten ze allang in de wintervacht.

En ik raad je ook aan om even langs de dierenarts te gaan, er kunnen inderdaad bv baarmoeder problemen zijn of iets anders waardoor ze vermagerd. Helaas hier ook al een paar keer meegemaakt. En bij een enkele kon ik het helaas niet meer laten helpen.

Geplaatst: (aangepast)

Wegen is wel belangrijk om te kunnen zien of ze werkelijk afvalt.

Weeg haar nu, dan heb je een nulmeting...Een beginpunt.

Over 1 of 2 weken wegen etc, dan kan je zien of ze afvalt..

Neem aan dat je niet van plan bent om te gaan wachten tot ze zo dun geworden is, dat ze vanzelf komt te overlijden ?

In dat geval is op tijd de dierenarts raadplegen, beter dan te lang wachten...

Hoe meer ze nu weegt, hoe meer kans ze maakt om er gewoon weer bovenop te komen...

Hoe magerder, hoe slechter, hoe moeilijker de eventuele gezondheidsproblemen op te lossen zijn en inderdaad dan maak je wel kans dat de stress vervelend is voor haar.

De angst dat ze iets oploopt bij de dierenarts omdat ze haar inenting niet gehad heeft, is bijzonder klein..Daar hoef je geen zorg om te hebben.

De stap nemen om naar een dierenarts te gaan, is soms best lastig..Dat is begrijpelijk...OOK dat je het eerst zelf op wil lossen...

Maar wanneer je besluit allerlei middelen op eigen initiatief te gaan geven...Dan ben je waarschijnlijk net zo veel geld extra kwijt als 1bezoekje aan de dierenarts met gerichte raad/medicatie om je konijn te laten leven.

Maar zelf op willen lossen, betekent ook dat je moet kunnen zien OF het op te lossen is met bijv een ander voedingspatroon.

En DAT kan je weer alleen door te wegen...

Daarbij...stel je konijn komt wat aan...Dat wil niet zeggen dat hij daarmee ook gezond is/wordt....

En ja..oude konijnen vallen vaak ook wat af......

aangepast door ZaZa
Geplaatst:

ik kan alleen maar zeggen: ga nu. Ik heb met Frits ook gewogen toen het me begon op te vallen en een week later weer. Dag erna moest ik hem laten inslapen bij de dierenarts.

Blijkbaar zegt je gevoel nu al dat er iets niet helemaal in de haak is, dus doe daar wat mee. Er zijn tegenwoordig ook dierenartsen die aan huis komen, anders probeer dat als je haar niet naar de DA wilt brengen. Als ze echt gezond is gaat ze heus niet dood van een bezoekje aan de DA en als er wel wat mis is heb je in ieder geval alles geprobeerd.

Geplaatst:

Mijn konijn van 14 had een abces in zijn mond waar een tandje ingegroeid was en flinke haken op de kiezen. Tot de dag voor de operatie heeft hij gegeten. Het enige wat ik aan hem merkte is dat hij iets lichter was en een beetje afscheiding uit zijn oogje. Zo zie je maar dat uit kleine dingen vaak wel wat kan komen als je naar de DA gaat. Hij is afgelopen vrijdag voor de tweede keer geopereerd met zijn 14 jaar en heeft net zijn medicatie en dwangvoeding op. Maw 7 jaar hoeft nog niet het einde te betekenen, maar kan ook iets zijn waar ze last van heeft...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .