camila27 Geplaatst: 13 november 2012 Geplaatst: 13 november 2012 Hallo allemaal!Mijn konijnen hebben wormen. En net als enkele maanden geleden moet ik ze behandelen met de suspensie panacur voor een periode van 14 dagen. Maar nu is mijn vraag, is het mogelijk om, wat je vaker hoort, een aantal dagen behandelen en daarna na 10 dagen weer hervatten voor een aantal dagen. Het is gewoon zo groot gevecht om er de medicijnen in te krijgen. Mijn voedster gilt alles bij elkaar en mijn rammetje wurmt zich in zo veel bochten (gebruik een handoek) en hij begint als een bezetenen te bijten. Het verwerken van de medicijnen en alle trucjes trappen ze niet in.Is er dus iemand met ervaring die mij kan zeggen dat er een kortere periode aangehouden kan worden. En dit ook met goede resultaten.
camila27 Geplaatst: 14 november 2012 Auteur Geplaatst: 14 november 2012 Is er niemand die me kan helpen?
Babette Geplaatst: 14 november 2012 Geplaatst: 14 november 2012 Ik gaf 14 dagen lang 0,8 ml aan een konijn van 1 kilo. Ik spoot de panacur in een broodje of stukje cracker en mijn beide konijnen aten dit op.
Nouk Geplaatst: 14 november 2012 Geplaatst: 14 november 2012 ik heb het ook 14 dagen lang gegeven, ik kon het gelukkig gewoon in zijn mondje spuiten. Maar indd wat jij vraagt heb ik ook weleens gehoord/gelezen, maar durf het niet met zekerheid te zeggen of dit wel kan
JoBoris76 Geplaatst: 14 november 2012 Geplaatst: 14 november 2012 Ik persoonlijk zou wel 14 dagen achter elkaar geven. Ik deed het net zoals Babette op een stukje oud, droog bruin brood en dat ging er bij Binky in als koek.
camila27 Geplaatst: 14 november 2012 Auteur Geplaatst: 14 november 2012 helaas heb ik alles al geprobeer wat ik maar kon bedenken. Tevens moet ik er wel bij zeggen dat het om grote konijnen gaat en ik ze minimaal 5 ml moet geven. Dus dat is een flinke hoeveelheid. Ik heb het al met rosvice aangemaakt, ik heb het met een babyhapje vermengd (zijn ze gek op), over verschillende stukken groente en fuit gedaan maar ze zijn echt niet gek, ze laten het gewoon links liggen..
KoenSilvertant Geplaatst: 14 november 2012 Geplaatst: 14 november 2012 Misschien meer over ude dag verdelen?Dat ze over de dag gespreid 5 ml krijgen ipv alles in een keer?
Aanbevolen berichten