Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een tijdje geleden opgemerkt dat het een beetje kaal was boven het oog van mijn konijn, vandaag viel het me weer op en zag ik dat de huid wat dik was en ook rood.

Mijn zus studeert voor paraveterinair dus ik vroeg of ze even wilde kijken, ze zag ook dat het een beetje dik was en rood. Ze zei dat ik goed me handen moest wassen als ik mijn konijn (knorretje) had aangeraakt, want ze wist niet zo goed wat het was.

Ik ging op google zoeken, typte in: dikke rode huid boven het oog van konijn. ik kwam de hele tijd myxomatose tegen en ik had al eerder naar myxomatose gezocht omdat ik t wel handig vond om wat over dat onderwerp te weten. maar ik schrok daar dus wel een beetje van.

ik ging verder met myxomatose door afbeeldingen ervan te zoeken om te vergelijken met mijn konijn, maar bij de afbeeldingen lijkt het wat erger, mijn konijn heeft ook geen andere symptomen zoals die myxomen op de oren of een opgezwollen anus.

Mijn konijn is 3 jaar, zwart hangoor, geen kleintje, ze is opzich nog best groot en weegt rond de 2kg.

Kunnen jullie mij helpen? of hebben jullie een idee wat ik moet doen? ik hou het sowieso in de gaten en als het erger wordt ga ik denk ik naar de dierenarts. maar als jullie denken dat ik eerder moet gaan, zeg dat dan pls

Xx

Geplaatst:

Ik zou direct gaan, als het myxomatose is kun je er beter maar zo snel mogelijk bij zijn, is het dat niet, dan ben je ook meteen gerustgesteld!

Is je konijn niet geënt tegen myxo?

Geplaatst:

Ja hopelijk geen myxo. Maar het liefst natuurlijk niks, maar daar kan ik denk ik niet onderuit.

Ik zal laten weten wat de dierenarts heeft gezegt als ik weer thuis ben :)

Nog bedankt voor de reacties ;)

Geplaatst:

Hoi Kiaraaaa

Ik ben nieuw hier!

Ik lees net wat er allemaal aan de hand is met Knorretje, heel vervelend.

Ik heb net ook een afspraak gemaakt voor mijn Guusje, ik ben ook heel erg bang dat hij myxomatose heeft. Ik hoop het natuurlijk niet, maar voor alle zekerheid maar even laten kijken.

Guusje heeft last van natte oogjes en er zitten van die rare bultjes op zijn oren, sinds gister, dus voor alle zekerheid...maar ff naar de DA morgen.

Ik hoop dat het mee valt voor jou en knorretje, ik zal voor jullie duimen en hoop goed nieuws te lezen, succes!!!

Gr. Miranda en Guusje

Geplaatst:

Hee miranda,

Awh :( vervelend dat guusje die symptomen heeft.

Dankje voor de steun :)

Jullie 2 ook heeeel veel succes bij de dierenarts, hopen dat hij t niet heeft en als hij het heeft hopen dat hij geholpen kan worden!

Xxx

Geplaatst:

Hey Kiaraaaa

Dank je wel:yes:

Jullie zometeen heel veel succes, ik lees de reactie hier wel, duim duim duim.

Ik moet morgen ochtend om 09.35 bij de da zijn, ik laat ook weten wat de da gezegd heeft en inderdaad hopen dat ze knorretje en guusje kunnen helpen!!!

Gr. Miranda xxx

Geplaatst:

Hee miranda en de rest!

Ik ben net met knorretje naar de dierenarts geweest, ze konden er niet veel over zeggen omdat het nog niet in een ver stadium was. Misschien een ontstekinkje, maar in ieder geval geen myxo.

We moeten het voorlopig goed in de gaten houden, want het zou een begin kunnen zijn van een tumor.

@Miranda & Guusje, Morgen heeeel veel succes! ik duim voor je!

xxxxxxx

Geplaatst:

Poeh, nou dat is op zich goed nieuws, maar ook niet helemaal gerustgesteld dus, dat het toch iets is om in de gaten te houden. Hopelijk is het snel weg!

Geplaatst:

Hey kiaraaaa,

Wat fijn dat het geen myxo is, dat is al een geruststelling, nu wel goed in de gaten houden en hopen dat het niet erger word.

Hou ons maar op de hoogte!

Dank je voor je succes wens, ik laat het morgen weten als ik terug ben!

Groetjes Miran en Guusje

xxx

Geplaatst:
Poeh, nou dat is op zich goed nieuws, maar ook niet helemaal gerustgesteld dus, dat het toch iets is om in de gaten te houden. Hopelijk is het snel weg!

Dat is het inderdaad :) ik was namelijk heel bang voor myxo, maar de da zei dat het dat echt niet was. Ik ga knorretje heel goed in de gaten houden, misschien zou het vanzelf weggaan. maar de dierenarts was wel verbaasd dat de bobbel zo hard was, dus ik blijf opletten :)

Geplaatst:
fijn dat het geen myxo is ! hopelijk komt het weer helemaal goed en is het gewoon een onschuldig ontstoken oogje!

Jaa, in dat opzicht ben ik erg gerust gesteld! Hopelijk een ontstoken oogje inderdaad :)

Geplaatst:
Nee mijn konijn is niet geënt. Ik lees veel verhalen dat konijntjes zijn geënt maar toch myxo krijgen.

Even informatie hierbij voegen, dit was met de oude inenting.

Inmiddels is er een nieuwe enting sinds begin dit jaar op de markt en tot nog toe heb ik dit nog niet gehoord bij konijnen die ingeent zijn met de nieuwe enting. Deze enting moet volgens de bijsluiter ook echt een jaar werken, de oude enting volgens de bijsluiter maar 4 weken en dat komt overeen, omdat ze maar 2 keer per jaar ente en de bescherming maar 4 weken was.

Sterkte met je konijntje, ik hoop dat het snel weg trekt.

Geplaatst:

Daar wilde ik ook op reageren, inderdaad wat Aniek zegt, ik heb het op dit forum nog bij geen enkel konijn voorbij zien komen sinds de nieuwe enting dat die toch ziek werd.

Dus als het oogje beter is en Knorretje weer helemaal fit zou ik hem wel meteen laten enten om niet meer dit soort enge twijfelachtige dingen meer mee te hoeven maken. Gelukkig is het nu iets anders, maar anders was hij ten dode opgeschreven.

Geplaatst:

Hoi kiaraaaa en de rest,

ik ben vanmorgen met Guusje bij de da geweest en hij heeft alleen ontstoken oogjes, gelukkig. heb zalf gekregen die moet 2 keer per dag 1 druppel in zijn oogjes gedaan worden voor ongeveer 5 dagen. dan moet het over zijn. dus hou hem de komende dagen goed in de gaten en hoop dat het dan over gaat. zo niet moest ik terug komen. dus ff afwachten maar!!!

groetjes miran en guusje.

Geplaatst:
Even informatie hierbij voegen, dit was met de oude inenting.

Inmiddels is er een nieuwe enting sinds begin dit jaar op de markt en tot nog toe heb ik dit nog niet gehoord bij konijnen die ingeent zijn met de nieuwe enting. Deze enting moet volgens de bijsluiter ook echt een jaar werken, de oude enting volgens de bijsluiter maar 4 weken en dat komt overeen, omdat ze maar 2 keer per jaar ente en de bescherming maar 4 weken was.

Sterkte met je konijntje, ik hoop dat het snel weg trekt.

Oooh, jaa sorry, ik weet daar niet zo veel vanaf. maar is die enting dus maar 1 keer per jaar? Want het liefst heb ik natuurlijk dat mijn konijntje noooit myzo krijgt ;)

Geplaatst:

Jaa, ik zat er ook over na te denken, omdat ik best schrok, want bij het industrieterrein bij ons in de buurt heerste ook myxo. daar liepen veel wilde konijnen en die zag je met dikke ogen enzo. je kwam ook allemaal overleden konijntjes tegen die op de grond lagen... Echt verschrikkelijk!

maar als knor weer beter is, en alles is genezen denk ik dat ik met haar naar de da ga voor een prikje :)

Geplaatst:

Heee mirandaa

Awhh, wat een opluchting dat het geen myxo is zeg! Maar wel vervelend dat hij ontstoken oogjes heeft :( Hopelijk wordt hij snel weer beter :D

Maar wad waren dan de rare bultjes op zijn oren?

xxxxx

Geplaatst:

Hey Kiaraaaa

Voor de bultjes had de DA niet echt een verklaring voor, alleen dat het geen myxomen waren, ze dacht dat hij zelf met poetsen misschien te ijdel is geweest en daarom bultjes/korstjes op zijn oren heeft. Hij zit ook echt heel de dag te poetsen en te wassen, maar dat was alleen maar goed ze de DA. Ik moest de korstjes ook wel ff in de gaten houden, dat dat niet erger werd, maar dat dacht ze niet in ieder geval.

Ben ook echt zo opgelucht pffff:cool:

Miran en Guusje xxx

• 1 maand later...
Geplaatst:

Hee miranda,

Knorretje is 18 december overleden :(

Waarschijnlijk niet aan het bultje boven haar oog, ze had de dag ervoor niet gegeten of gedronken, dus hadden we haar dwangvoer gegeven-wat ze niet echt naar binnen kreeg-. Ze sliep die avond/nacht bij mij op de kamer zodat ik haar een beetje in de gaten kon houden, maar ze is de volgende morgen niet meer wakker geworden :'(

Gaat het wel weer goed met guusje?

xxxxxxx

Kiara

Geplaatst:

Hey Kiara,

Ooo wat erg zeg, gecondoleerd met knorretje, ik schrik er echt van :(.

Weet je niet wat de oorzaak is dat ze niet meer wilde eten?

Met Guusje gaat het weer goed.

Sterkte meid.

xxx Miran

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .