Ga naar inhoud

Een grijze huid


Miesaas

Aanbevolen berichten

Ik was mijn konijn een beetje aan het kriebelen,

toen ik plotseling zag dat zijn huid grijzig/zwart was.

Niet alles is grijs trouwens, maar wel heel veel.

Ik heb echt geen idee wat het is! Iemand anders misschien wel een idee?

Want ik was van plan om hem deze week te laten castreren

maar dat wil ik niet doen als hij ziek blijkt te zijn.

Ik kan hem overigens gewoon aaien,

en niets lijkt erop dat hij pijn ofzo heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke hij heeft inderdaad zolang ik hem heb een grijs/wittige huid, niet roze. xD

Maar dat grijze word nu dus echt heel donker. Zo goed als zwart.

Ik neem aan dat een zwarte huid niet zo hoort?

Al moet ik zeggen, ik weet niet eens zeker of het wel z'n huid is.

Het zit onder z'n vacht in ieder geval. Ik vind het gewoon raar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh nu zie ik wat je bedoelt ja. Ik weet ook niet hoe dat kan maar ik zou denken dat het met de vacht te maken heeft, het ziet er niet uit als iets om je zorgen over te maken. Maar je kan de dierenarts even vragen om ernaar te kijken voordat de castratie begint, als je zeker wilt weten hoe dat komt. Misschien kan de dierenarts het uitleggen. Misschien iets met een ander soort haren, onderwol, haarstructuur, lichtinval of zo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De witte stipjes heb ik een tijdje terug laten onderzoeken maar de dierenarts had niks gevonden, ook geen mijt.

Maar de laatste tijd is het wel iets erger geworden, zodra ik hem aai liggen er overal witte schilfertjes.

En helemaal nu met die rare zwarte 'vlekken'...Misschien toch maar weer even opnieuw richting dierenarts.

Het zwarte voelt iets...'gladder' aan.

Een beetje alsof het iets vetter is ofzo.

aangepast door Miesaas
Link naar reactie
Delen op andere sites

je hebt 2 soorten mijt, vacht mijt en huis mijt, de ene kunnen ze makkelijker vaststellen dan de andere, huidmijt is alleen vast te stellen als ze een stukje huis afschrapen aangezien die zich in de huid bevind. het zou verklaren waarom er donkerde plekken komen, dat zou dan nieuwe huid kunnen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog snel even een paar extra foto's gemaakt, het is vandaag zelf nog iets erger heb ik het gevoel.

Veel schilfertjes, vooral op z'n kopje. Hij heeft echter geen kale plekjes ofzo en krabt ook niet abnormaal veel.

(let aub niet op mijn nagels, ik weet het...very bad habbit)

http://i1151.photobucket.com/albums/o623/miesaas/CHIBI4.jpg

http://i1151.photobucket.com/albums/o623/miesaas/CHIBI1.jpg

Stel dat hij inderdaad vacht/huid mijt zou hebben,

kan hij dan wel gecastreerd worden of moet ik daarmee wachten?

En wat kan ik het beste in de tussentijd doen voordat ik naar de dierenarts ga?

Ik ga morgen maar even bellen, en kijken wanneer ik terecht kan.

aangepast door Miesaas
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zojuist een buurmeisje van ons gesproken die ook konijnen heeft...

En zij zegt dat dit waarschijnlijk iets is omdat hij nog jong is en zijn 'zomervacht' aan het uitvallen is. Ofzoiets.

Weet niet meer precies wat ze zei. In ieder geval, ze meende dat ik hem gewoon even moet wassen en dat het dan over is.

Zou dit zo kunnen zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

In dit geval zou ik het ook even aan de dierenarts voorleggen.

De huid kan zijn dat het pigment veranderd. Ik had vroeger een konijn genaamd Vlekje, dat na een jaar geen enkel vlekje meer had... met het verharen is haar vacht veranderd en werd ze effen zwart.

Misschien is het niets, misschien is het toch een parasiet of huidaandoening. Van een foto is dat lastig vast te stellen. Als het goed is word je konijn voor castratie goed nagekeken. Als wassen al nodig is, zou ik dat alleen op advies en met shampoo van de dierenarts doen. Maar ik vermoed dat dat niet nodig zal zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .