Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Steeds vaker zie ik op tv of andere advertenties dat je een konijnen verzekering af kunt sluiten.

Net als wij ziektekosten verzekering hebben.

Is dit misschien verstandig om te doen en wat verzekert ie dan?

Pas weer een rekening van een consult binnen, valt dit dan ook binnen die verzekering?

Heeft hier iemand ervaring mee?

Voorbeeld:

http://www.petplan.nl/huisdierverzekeringen/

Geplaatst:

Hoi,

Ja, heb eea uitgezocht met hulp van de dames hier:)

Ja, consult valt onder de vergoeding, maar er is een eigen bijdrage van 17,50, dit kan je verlagen naar 12,50 of 7,50 maar dan betaal je 2,- of 4,- meer per maand.

Ik heb de basisverzekering van zo'n 6,50 per maand. Wat helaad niet wordt vergoed zijn haakjes op de kiezen, eigenlijk helemaal geen gebitsbehandelingen, bij het pluspakket wel voor 50% en bij de uitgebreide zelfs 100%, maar dat kost ook wat.

Gasbuikje, narcoses, consulten etc zit allemaal in het basispakket.

Zelfs als je huisdier zoek is wordt tot 250,- advertentiekosten vergoed.

Misschien dat je mijn oude topic ook nog even wil bekijken, daar staat ook het eea.

Mijn nijntjes zijn trouwens vandaag gechipt, dit moet ook voor de verzekering, zelfs als ze getatoeerd zijn.

Ze worden dan ook even helemaal nagekeken.

Ik zal het oude topic nog ff opzoeken maar bij vragen stel gerust:)

Geplaatst:

Ik twijfel nu toch over de consulten, weet niet zeker of dat word vergoed, de eerste wel ook ivm check up en chippen.

Maar let op, ik moest het vandaag wel even voorschieten! Waarschijnlijk omdat het chipnummer nog niet bekend was bij Petplan, was wel even 97,-!!

Dus hou daar rekening mee. Dit was consult Kenzo 21,-, consult Olivia

Geplaatst:

zit het even door te nemen inderdaad.

Ik heb een rasloze, maar lijkt op Duitse hangoor, hij is 2 jaar, gecastreerd, wilde dan 7,50 euro eigen risico betalen en ik kom dan uit op 12,50 euro.

Opnieuw berekend en dan 12,50 euro eigen risico en dan kom ik uit op 9,73+0,94 cent assurantie belasting = 10,67 euro per maand.

Ook heb ik het gevraagd of facebook. Zegt iemand dat het haar klauwen met geld heeft gekost omdat zij altijd moest bij betalen en als ze geld terug kon krijgen dan was ze hier weken lang mee bezig.

Mijn reden is vooral als er straks een dure operatie ofzo moet gebeuren dat het vergoed wordt. Terrence heeft geen haakjes of andere gebitsproblemen. Wel in het begin speciale voeding omdat zijn gebit wat zwak was. Maar aan de tandjes hoeft nooit iets te gebeuren.

Maar wat is die 9% assurantiebelasting?

Mijn dierenarts staat in het lijstje van dieren bij Petplan

Alleen wil ik goed weten waar ik aan begin.

Want ik mis ook de inenting in het overzicht van vergoedingen.

Geplaatst:

Nou normaal gesproken gaat de factuur dirct naar Petplan dus hoef je achteraf niks terug te vragen, als je dierenarts daar bekend is tenminste.

Entingen worden niet vergoed, wel bij het Pluspakket.

Geen idee wat die 9% is, maar dat had ik er voor mezelf al bij gerekend bij het maandbedrag.

Ik wil ook die zekerheid hebben dat ik dure operaties idd kan betalen.

Dit is ook een reden dat ik niet meer dan twee nijnen wil.

Geplaatst:

Ik heb mijn konijnen ook verzekerd, dit omdat ik dan altijd terecht kan bij een dierenarts. Wel ben ik moeten overstappen naar een dierenarts (dit is geen enkel probleem, want wou toch al een andere dierenarts). Als je dierenarts op de site van petplan staat wordt de rekening gelijk door gestuurd naar je verzekering. Dit is helaas niet het geval bij chippen. Ik vind dat Petplan dat wel even op de site moet zetten aangezien er staat dat het vergoed wordt, maar je moet het wel eerst voorschieten. Ik kwam daar vandaag pas achter toen ik de dierenarts belde. Het geld voor de chip kan je wel terug declareren bij je verzekering. Ik heb zelf het pluspakket. Is wel erg duur maar het meest wordt wel vergoed, ook inentingen maar wel tot 70 euro per jaar.

Geplaatst:

Als ik alle 8 konijnen van mij zou verzekeren kost het mij 52 euro per maand, als ik de goedkoopste neem. En dat keer 12 is, 624 euro per jaar. Dat ben ik volgens mij nog nooit in een jaar kwijtgeweest aan dierenartskosten. Dat is voor mij dan ook de reden om het niet te doen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .