Baileys Geplaatst: 9 november 2012 Geplaatst: 9 november 2012 Hoi allemaal,sinds kort eten mijn konijnen de korrels uit hun toiletje.. Nu vraag ik mij af of dit kwaad kan? Het nieuwe vriendinnetje van Balou is hiermee begonnen, zij eet altijd de houtkorrels uit het toiletje als ik deze net heb verschoond. Balou heeft dit gedrag overgenomen. Toen hij nog alleen zat deed hij dit nooit, maar het valt me nu op dat ze het blijven doen, ook al het toilet al is gebruikt voor het een en ander..Kunnen ze hier wormen van krijgen?De houtkorrels zeg zijn denk ik niet schadelijk maar misschien heeft iemand daar een andere mening over? het gaat om het bodembedekking van het merk Little Friends, te koop bij een tuincentrum hier in de buurt. Zou het erg jammer vinden als ik andere bodembedekking moet gaan gebruiken want ben voor de rest hier erg tevreden over (ivm met geur etc, ik heb nml. binnenkonijnen).Iemand een idee?
belleke Geplaatst: 9 november 2012 Geplaatst: 9 november 2012 Misschien hooi in het toiletje doen????Ik heb dat wel steeds. Knuffels Belleke
Eefje Geplaatst: 9 november 2012 Geplaatst: 9 november 2012 ja dat dacht ik ook, iets eroverheen leggen wat ze of mogen eten, of niet willen eten. Hier heb ik een grote kattenbak met kap als toilet, ook met houtkorrels. Daar hangt een balletje in met hooi, ze eten graag op de wc..
Baileys Geplaatst: 9 november 2012 Auteur Geplaatst: 9 november 2012 Ja maar het is niet perse dat ze zelf ook op t toiletje zitten dan. Ze zitten gewoon ervoor, meestal in het hooi dat inmiddels door de hele kooi ligt, uit het toiletje te eten. Dus in mijn ogen gaat het ze juist om de korrels?
KoenSilvertant Geplaatst: 9 november 2012 Geplaatst: 9 november 2012 Als ze dit op eten is niet zo goed.Want die korrels nemen vocht op en zetten uit in de darmen.Daar kan een verstopping van komen.Misschien kan je hennepvezel proberen?Is ook een hele fijne bodembedekker, geen stank, hele goede absorbatie en ze eten het niet!
Baileys Geplaatst: 9 november 2012 Auteur Geplaatst: 9 november 2012 Oke, ja daar had ik nog niet eens aan gedacht! Bedankt voor de reactie, ik ga het gelijk vervangen. Hennepvezel is ook gewoon bij tuincentra te koop toch?
pluis en barrel Geplaatst: 9 november 2012 Geplaatst: 9 november 2012 Ik doe een flinke laag hennepzel over de korrels, dat werkt hier prima!
Stamper2011 Geplaatst: 9 november 2012 Geplaatst: 9 november 2012 Hier eten ze houtkorrels op alsof het brokjes zijn. Er zijn dus meer konijntjes die gek zijn op houtkorrels.Ik gebruik sindsdien maar gewoon weer hennepvezel. Dit eten ze gelukkig niet op en bevalt prima. Hennep is zowel bij dierenwinkels als bij tuincentra te koop.
Stamper2011 Geplaatst: 9 november 2012 Geplaatst: 9 november 2012 Hier helpt een flinke laag hennepvezel over de korrels doen niet. Op de een of andere manier hebben ze meteen door dat er houtkorrels onder liggen. Ze graven dan hun hele toilet uit en zijn pas rustig als ze de korrels op hebben.
jrjsieben Geplaatst: 10 november 2012 Geplaatst: 10 november 2012 het is geperst stro mijn man zat er ook smakelijk van te etenben op hennepvezel overgegaan na ook van alles geprobeert te hebben stro erover al en beetje vochtig maken hij bleef etenVan de hennepvezel eten ze ook maar minderIk had ook de littel friends ik vondt het wel ideaal spul
Luckybunny Geplaatst: 10 november 2012 Geplaatst: 10 november 2012 Mijn konijnen aten ook van de korrels uit het toilet toevallig ook precies van hetzelfde merk als die van jou.Ik ben toen overgestapt op hennepvezel en toen zijn ze ermee gestopt
Aanbevolen berichten