Ga naar inhoud

Ervaringen met castratie?


Miesaas

Aanbevolen berichten

Hey hey, omdat dit de eerste keer word dat ik uberhaud een dier laat castreren, wou ik vragen hoe het precies zit.

De een zegt 'het is een hele simpele ingreep' maar de ander zegt dat er wel veel risico's aan vast zitten.

Ik neem aan dat het allemaal wel meevalt, aangezien zoveel mensen het laten doen, maar toch.

Liever het zekere voor het onzekere. :P

En dan met name is mijn vraag waar ik het beste heen kan gaan om hem te laten castreren.

Ik woon in groningen, en ga altijd naar dierenkliniek de eikenlaan.

Dit bevalt me opzich prima, alleen ja, ik heb nog nooit echt iets 'sirieus' gehad met een dier.

En dan bedoel ik op de manier van een operatie ofzo. Het is meestal gewoon controle.

Heeft iemand ervaringen met castratie of voor mij part een ander soort operatie bij deze dierenarts?

Ik wil namelijk zeker weten dat mijn nijn in goede handen is.

Misschien dat ik allemaal wel wat overdrijf, maarja, het is wel mijn kleine konijntje

en als er iets zal gebeuren zal ik kapot zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor een ram is castratie niet zo'n ingrijpende operatie, meestal zijn ze er later op de dag of de volgende dag wel weer bovenop. De narcose is altijd risicovol maar dat heb je bij elke operatie. Je konijn mag ook gewoon eten voor de castratie.

Bij een voedster is castreren een grotere ingreep.

Ik woon te ver van Groningen om daar iets van dierenartsen te weten, hier op het forum staat een lijst met kundige dierenartsen. Ik zou wel echt voor een konijnkundige dierenarts gaan. Zodat hij je ook kan informeren mocht je konijntje moeite hebben met herstellen etc (niet om je nou bang te maken hoor, want meestal is dat niet nodig, maar je moet wel terecht kunnen mocht je hulp nodig hebben).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meestal is een castratie inderdaad een fluitje van een cent. Ik heb veel konijnen gezien die gecastreerd zijn en we hebben daar vrijwel nooit problemen bij gezien. Als jij weet dat je konijn goed gezond is, komt het vast goed.

Ik denk dat bijna elke dierenarts deze ingreep wel moet kunnen doen. De jouwe ken ik niet. Ik ga zelf altijd naar de paterswoldseweg in Groningen. Ik vind ze daar erg kundig. Vooral Frank de Bont die het meeste doet met konijnen ben ik altijd erg tevreden over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .