Boefje Geplaatst: 6 november 2012 Geplaatst: 6 november 2012 Afgelopen mei had Bailey waasje over zijn ogen gekregen... ik had weer naar aanleiding van zijn EC opnieuw een kuurtje gegeven.. in september zag ik een wit streepje door een oogje en hij wou niet meer goed eten..dus naar dierenarts..hij kreeg AB en gek genoeg werd dat ene oogje zonder streepje weer goed.. en die andere bleef slecht. Ik dacht aan pijn... dus ook pijnstilling.. hij ging wel weer wat biks eten.. maar kort daarna ging het weer mis.. van de ene dag op t andere niet meer eten.. ik dacht aan zijn buikje..maar de dierenarts dacht aan haken op kiezen..waar die altijd al wel n beetje last van had.. dus geholpen aan zijn haken.. drie dagen later borrelde zijn buikje onwijs.. en de assistente zei dat t nog wel een weekje kon duren voor zijn darmen weer goed werkten.. en dat hij moest wennen aan het gevoel van die verwijderde haakjes.. gaande weg ging die weer wat biks eten.. en leek het goed te gaan.. en sinds een paar dagen weer een heftige borrelbuik.. toen ik de dag erop naar de dierenarts ging hoorde hij bijna niks wat hij verontrustend vond.. hij gaf metocloral. Nu paar dagen later... eet hij nog niet goed..ik moet hem dwangvoeren..groenten eet hij nog wel wat... een enkele keer een bikjse..maar vandaag weer stukken minder.. sochtends begint ie met een lading blindedarmkeutels..en trossen plakpoep wat lijkt op blindedarmkeutels, maar groter.. in de loop van de middag kleine keuteltjes.... ik snap het idee dat zijn darmen weer op gang moeten komen.. maar ik zie weinig verbetering.. daarnaast heeft hij al die tijd dat dit gaande is niet gedronken..de dierenarts zei dat t waarschijnlijk kwam door de groenvoer...maar ik geloof t niet..want hij dronk normaal daarnaast ook altijd... dus ik heb een theorie...dat hij misschien last heeft van zijn nieren.. en daardoor niet meer wil drinken en door de pijn of droogvoer..geen biks wil eten... en natuurlijk door dat hele gedoe zijn darmen in de war zijn waardoor die nu slecht en amper eet... ik heb vandaag urine gebracht naar dierenarts voor onderzoek..maar onsteking zal t wel niet zijn...want hij heeft ook een tijdje AB gehad..dus dan had dat toch al wel verholpen moeten zijn.... ik word moedeloos..ik zet hem apart..en dan weer bij Boefje..want hij kan dat stressen van koppelen niet meer aan.. ik kijk naar hem en zie hem zitten in zn kooitje en ik maak me zorgen..ik ben bang dat ik niet meer lang van hem mag genieten als dit zo door gaat.... ik ben al zoveel geld kwijt..honderden euro's.. ook al aan Noellie met dr ooronsteking die nog steeds niet volledig over is... ik probeer van alles om Bailey zelfstandig aan het eten te houden... maar de moed zakt me in de schoenen... ik realiseer me nu voor het eerst dat de DA ook niet alle antwoorden heeft en weet... weet iemand misschien wat t zou kunnen zijn? En wat ik nog kan proberen... ik wil hem niet kwijtraken..
Janneke Geplaatst: 6 november 2012 Geplaatst: 6 november 2012 Ik begrijp goed dat je je machteloos voelt. Wanneer een konijn steeds weer klachten krijgt wordt dit frustrerend, je wilt het best en geen idee meer wat je nog kan doen. Ik durf aan de hand van jouw verhaal niet te zeggen wat het zou kunnen zijn. Ik zou alleen zelf niet zo snel aan nierproblemen denken want daar gaan ze juist heel veel van drinken. Wat je zou kunnen overwegen is een second opinion bij een andere dierenarts.Sterkte in ieder geval en ik hoop dat je van andere forumleden nog tips krijgt.
juudjuhlove Geplaatst: 6 november 2012 Geplaatst: 6 november 2012 Nieren zijn het zeer waarschijnlijk niet, daar gaan ze juist enorm veel van drinken.Zorg dat hij in ieder geval voldoende vocht binnen krijgt, desnoods met een spuitje.Bijf dwangvoeren, want hij moet voeding in z'n darmen krijgen.Je zou ook hooithee kunnen maken en kijken of hij dat wil drinken.Succes verder!
kaatje_39 Geplaatst: 6 november 2012 Geplaatst: 6 november 2012 Wat je nog zou kunnen doen is de ontlasting laten onderzoeken omdat je het hebt over plakpoep en dan weer normale keutels. Machteloos voel je je op zo'n moment. Ik wens je heel veel sterkte!
Boefje Geplaatst: 6 november 2012 Auteur Geplaatst: 6 november 2012 Bedankt voor de tips. Ik las ook net een aantal topics waar konijnen ook weinig drinken..misschien is t een combi van last van buikje en meer groenvoer eten... dus de vocht... hij huppelt nu wel rond en ik zie hem ineens wonderbaarlijk wat biksjes eten ineens die ik had neergelegd en hij heeft wat hooi gegeten net.. misschien gaat t nog goedkomen en moet ik wat meer geduld hebben... ik hoop t zo!! Morgen bel ik voor de urine test uitslag..hopelijk is daar ook niks raars in te vinden.
Boefje Geplaatst: 6 november 2012 Auteur Geplaatst: 6 november 2012 De plakpoep is denk ik door de medicijntjes om zijn darmpjes op gang te krijgen. Want in de middag is t weer over.
Boefje Geplaatst: 6 november 2012 Auteur Geplaatst: 6 november 2012 hmm... t leek mooier dan t was..hij kwam ff in actie..maar als ik de biksjes tel zijn t er maar twee... :(
Aniek Geplaatst: 7 november 2012 Geplaatst: 7 november 2012 Ik zou in ieder geval ontlasting en urineonderzoek doen. En persoonlijk had ik ook bloedonderzoek laten doen dan kan je in ieder geval met al deze gegevens achter veel meer informatie komen. Want je bent nu steeds aan het tasten naar niks.Een klein tipje, ik had behoorlijk wat moeite het verhaal te lezen en eerlijk gezegd niet helemaal gelezen, misschien kan je bij zulke lange teksten wat meer enters toevoegen zodat het wat meer in delen staat. Omdat er ook geen hoofdletters zijn toegepast en alles zo op elkaar staat leest dat voor mij vrij moeilijk.
Boefje Geplaatst: 12 november 2012 Auteur Geplaatst: 12 november 2012 Ja klopt ik vind het ook lastig hoor om een verhaal te typen als er zoveel dingen meespelen.. omdat ik niet weet wat precies belangrijk is en wat niet... alle kleine symptomen kunnen meespelen natuurlijk... nu ben ik weer naar de dierenarts geweest..uit urine onderzoek is niks gebleken. Bailey heb ik de laatste dagen rond laten lopen door de woonkamer...hij heeft nu cisaral gekregen..daar kan die niet zo goed over.. hij maakt van die braakgeluidjes.. ik weet dat ie niet kan braken..maar zo klinkt t ..alsof ik t verkeerd in zijn bekje gespoten heb...maar ook als t goed gaat dan doet hij het nog een uur later. Dit had hij ooit eerder ook toen hij deze medicijnen kreeg. Hoe het er nu voor staat.. Dierenarts voelt niks vreemds in zijn buikje. Alles voelt goed en soepel. Bailey is nog steeds zeer speels, nieuwsgierig en levendigHij eet nog goed hooiHij drinkt ook heb ik gemerkt nu ik hem wat minder groenvoer geef en hem nu dwangvoerHij heeft ene dag dat hij best wat bikjes eet, andere dag minder Groenvoer eet hij ook Hij reageert niet op pijnstilling. Zijn gedrag blijft hetzelfde Gisteren at hij zijn blindedarmkeutels had ik gezien Zijn keutels lijken wat ronder en iets groter Eigenlijk weinig op aan te merken en hij oogt gewoon als een gezond fluffie blij ondernemend konijntje..alleen hij wil geen biks meer eten. Behalve dat oogje van hem.. misschien dat hij toch wat met zn gebitje heeft..nu die geholpen is aan zijn haakjes.. voelt misschien raar.. Als hij echt pijn had dan lag die wel ergens in een hoekje zielig te zijn...maar hij is echt nog wel ondeugend. Hmm.. vreemd hoor.
Boefje Geplaatst: 12 november 2012 Auteur Geplaatst: 12 november 2012 oh ja de dierenarts vond de darmgeluidjes nog niet optimaal... dat was dan t enige waarop we uitmaakten dat dit mogelijk de oorzaak was. Zijn darmen.
Lonja Geplaatst: 12 november 2012 Geplaatst: 12 november 2012 Maar heb je nu een ontlastingsonderzoek en bloedonderzoek laten doen?Sorry ik vind je verhaal ook een beetje lastig lezen met 1 feite 1 hele lange zin. Geen punten, geen komma's, geen hoofdletters.Ja heel veel punten maar nergens een punt om de zin te eindigen. Daardoor wordt het voor jezelf ook niet overzichtelijker maar voor mij wordt het nu ook een beetje een woordenbrei. Dus ik snap niet helemaal waarom hij nu alleen Ciseral heeft gekregen maar er niet gekeken is naar een oorzaak voor de problemen, dus een onderzoek is gedaan naar de ontlasting bijvoorbeeld.
Boefje Geplaatst: 13 november 2012 Auteur Geplaatst: 13 november 2012 Omdat hij in eerste instantie gewoon een gezond konijntje oogt..hij poept..eet zijn blindedarmkeutels..behalve die sochtendsvroeg later op de dag wel... Hij eet veel hooi, groenvoer, als ik de koektrommel tevoorschijn haal..waar stukjes gedroogd brood in zit dan klimt hij al tegen mij omhoog. Hij eet wel biks..een paar..wanneer hij er zin in heeft..los over de dag verspreidt. Hij wil gewoon zijn biks niet meer fatsoenlijk eten. Het gaat wel iets beter. Heb ik het idee, maar niet overdreven veel meer. Bloedonderzoek had ik naar gevraagd maar dat hebben ze daar nog nooit gedaan. Bovendien kost dat daar iets van 90 euro. Sorry maar ik ben al honderden euro's kwijt en zit nu even zonder werk wegens crisis, dus het is nu even lastig. Ik had niet voorzien dat ik ineens twee zieke konijnen zou krijgen die zo lang ziek zouden zijn. Gewoon even een rotte periode. Ik ga proberen ander voer te geven. Misschien werkt dat wel. En zodra ik weer inkomen heb dan ga ik eens kijken wat ik nog meer kan doen om hem te helpen. Op het moment is het nog geen kritieke toestand. Hij hupst prima rond en het fabriekje werkt nog. Het blijft alleen een groot mysterie. Maar een echo, bloedonderzoek en ontlasting onderzoek gaan nog wel komen als t te lang duurt.
Lonja Geplaatst: 13 november 2012 Geplaatst: 13 november 2012 Oké, maar als de darmen niet goed werken dan kan hij ook last hebben van wormen of coccidiose bijvoorbeeld. Een ontlastingsonderzoek is niet duur (bij mijn dierenarts rekenen ze daar gewoon een consult voor, is een kwestie van de boel onder de microscoop leggen).Ik zou sowieso geen brood geven, dat is helemaal niet zo goed voor konijnen, zeker een konijn wat al niet helemaal gezond is zou ik niet nog eens ongezonde dingen toestoppen terwijl hij de andere dingen niet goed eet.Een ander voer geven zou ook wel eens kunnen helpen, ik weet niet wat je nu geeft, maar een kwalitatief goed voer doet misschien ook wel wat.
Boefje Geplaatst: 14 november 2012 Auteur Geplaatst: 14 november 2012 Brood geef ik hem heel weinig..ik heb dat gewoon als traktatie... en voor Noellie die destijds met haar oorontsteking zat en elke keer als ik dr oppakte rondtolde door dr ren en eng ging doen. Daarmee gaf ik dr medicijnen. Liever iets dan niets. Bailey is dus een aantal weken geleden geholpen aan haken op kiezen. Als hij eet hoor ik hele scherpe knarsgeluiden. Het kan zijn dat hij daardoor niet zo snel biks wil eten. Uiteraard door narcose enz zijn zn darmen een beetje van slag. Ik ga binnenkort wel even informeren over een ontlasting onderzoek. Wormen lijkt me sterk. Bailey is een EC patientje. En ik had hem afgelopen mei een hele kuur gegeven van Fenbendrops, waar dat goedje van panacur ook in zit. En in september had ik hem nog weer twee weekjes gegeven omdat hij toen weer met dat oogje zat, wat ook oorzaak is van EC en ik bang was dat hij een terugval zou krijgen. Zoals ik zeg..hij oogt verder heel vrolijk en actief..nergens last van.. hij eet op zich ook wel redelijk goed behalve geen biks. Ik ben weer even aan het kijken of die zonder die cisaral t ook gewoon goed doet, want alleen sochtends die blindedarmpplakpoep gebeuren..nu iets minder omdat ik hem gisteren maar 1x gegeven heb. En later eet hij gewoon zijn blindedarmkeutels en heeft hij normale ontlasting. Ik geef hopefarms..dat is het enige wat hij nu wel wil eten. Verder heb ik SS junior waar ik hem mee dwangvoer. Dit is hij ook wel gewend. Dat geef ik altijd zieke konijntjes bij mij thuis omdat dit lekker is en kleine korrel en meer eiwit inzit ivm afvallen. En af en toe als snoepje geef ik een brokje. Ik ga Kenner proberen.. tis misschien wat minder voer..maar volgens mij ook niet eens een van de slechtsten aangezien veel leden hier dat gebruiken. Misschien dat hij dit wel wil eten. Spring vandaag maar even op de fiets om naar de welkoop te gaan.
Aanbevolen berichten