LaurieV Geplaatst: 4 november 2012 Geplaatst: 4 november 2012 Ons konijntje niest veel, soms zelfs 3 minuten aan een stuk. Ze heeft al een AB kuurtje gehad en we gaan morgen terug naar de dierenarts om te kijken of het nog verkoudheid is. Maar het lijkt meer door een allergie of zo te komen omdat ze nu echt heel veel achter elkaar niest en dan vooral als ze in haar kooi is geweest.Zou het door het hooi of aubiose kunnen komen?
Elvje Geplaatst: 5 november 2012 Geplaatst: 5 november 2012 Het komt vaker voor dat de antibiotica niet aanslaat bij de pasteurellainfectie, het is iets dat niet onderschat moet worden, aangezien het dan chronisch kan worden. Soms is er andere/sterkere antibiotica nodig om het te laten genezen.Allergie is ook mogelijk en daar is maar één manier om erachter te komen: de boel vervangen. Zoek een minder stoffige hooi en probeer eens andere bodembedekking.Succes!
breezer Geplaatst: 5 november 2012 Geplaatst: 5 november 2012 hoi, het is zeker mogelijk een alergie, ik heb ene konijntje angel, waarvan ze lang dachten het snot was. vanalles geprobeert , allerlei medicijnen niks hielp, uiteindelijk eigenwijs alles vervangen, en nieste ze alleen nog als ze hooi kreeg, we hebben in de kooi alleen nog houtsnippers liggen, en hooi opgehangen, zodat ze er niet in ligt maar alleen van eet. nu niest ze alleen af en toe nog als ze hooi eet, maar ze heeft natuurlijk wel hooi nodig. je zou haar op andere bodem bedekking etc kunnen zetten, maar zou wel nog even doorgaan met de medicijnen, vaak hoor je toch vaker het snot etc is, dan een allergie. en snot kan chronisch worden. succes.
LaurieV Geplaatst: 5 november 2012 Auteur Geplaatst: 5 november 2012 We zijn vanmorgen naar de dierenarts geweest en hij zei dat het geen allergie kon zijn omdat dat niet kan bij konijnen. Daar geloof ik niet veel van, heb toch al andere wc-vulling gehaald Ze moet nu een andere antibioticum en dan zien of het betert. Zo niet dan gaan ze kijken of er niks irriterend in haar neusje zit. Als de DA aan haar luchtpijn kwam dan begon ze ook meteen te niezen.Ik vind het maar raar, we zullen zien en hopelijk betert het snel.
breezer Geplaatst: 6 november 2012 Geplaatst: 6 november 2012 welke antibioticum heeft ze nu? in elk geval goed dat je beide probeert, andere vulling kan nooit geen kwaad om te proberen zolang je maar niet stopt met advies van dierenarts voor medicijnen. mijn dierenarts zei toen ook dat het bijna niet voorkwam, maar toch hielp het, en toen was haar conclusie dat heet ene combinatie van zou zijn.laat je even weten hoe het afloopt allemaal.groetjes en beterschap aan konijntje (hoe heet ze?)
breezer Geplaatst: 6 november 2012 Geplaatst: 6 november 2012 (aangepast) excuses voor dubbel post. 6 november 2012 aangepast door breezer dubbel post
LaurieV Geplaatst: 6 november 2012 Auteur Geplaatst: 6 november 2012 ja we proberen gewoon alles. Ze moet nu doxi-nogwat, ik ben de naam kwijt. Oh en ze heet Furby Dankje voor je reactie!
Aniek Geplaatst: 6 november 2012 Geplaatst: 6 november 2012 Allergie is simpel uit te sluiten, hij zal wat snotjes op kweek moeten zetten en ook alleen dan kan die de juist antibiotica toe passen.
Aanbevolen berichten