Ga naar inhoud

Metocloral drops


SharonS

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik heb een konijntje, een ram. G heet hij. Hij is al vaak ziek geweedt het afgelopen jaar en ben al vaker goed geholpen hier en zit nu met een vraag..

G is nog helemaal vrolijk, eet alles en drinkt gewoon, maar ik merk dat hij wat minder keutelt de laatste tijd. Ook voelt zn buikje af en toe wat hard en zi hij soms met zn oogjes dicht geknepen in zn kooi. Ik denk dat hij dan pijn heeft, maar weet het niet zeker omdat hij verder gewoon nog eet enzo.

Nu heb ik wel metocloral drops in huis.Is dit iets wat je ook uit voorzorg kan gebruiken of moet ik dat altijd aan de dierenarts vragen?

Iemand misschien andere tips??

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Medicatie kun je het beste geven in overleg met de dierenarts. De mensen hier zijn geen dierenarts en hebben bovendien jouw konijn niet gezien, dus dit soort adviezen moet je niet van een forum halen.

Je kunt als je twijfelt altijd even met je dierenarts bellen. Je hoeft niet gelijk langs te gaan.

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het handig om te weten wat de ervaringen met anderen hierin zijn. Ik lees op het forum dat sommige mensen een ehbo doos voor het konijn hebben en dit soms uit voorzorg gebruiken.

Aangezien ik op dit tijdstip geen dierenarts kan bellen en wel nieuwsgierig ben plaatste ik dit berichtje.

Morgen ga ik de dierenarts bellen, even kijken wat zij zegt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, hij krijgt sinds 2 dagen al geen biks meer inderdaad en heeft nu dan sochtends en savonds groente en heel de dag hooi. Groente valt hij nog steeds aan haha en hooi gaat ook gewoon heel de dag door. Ik houd m goed in de gaten en zie net weer wat keuteltjes liggen dus dat is altijd goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .