Sonja1990 Geplaatst: 30 oktober 2012 Geplaatst: 30 oktober 2012 Mijn Vosje heeft wat slijmerige ontlasting. Even heel onsmakelijk; Er is wel een soort van natte keutel in te zien die een beetje groenig is en daaromheen hangt een bruinig vliesje. Ze eet voor zover ik weet wel gewoon goed, Ze zit al op science en heeft al enkele dagen geen groenvoer op omdat ze dus van die rare "keutels" heeft. Ook lag er gisteren een beetje een oranje achtig plasje op de stoep terwijl ze toch al een aantal dagen geen witlof oid hebben gehad. Weet iemand wat dit kan zijn?Moet ik me zorgen maken en meteen de DA bellen of de science achterwege laten en ze op hooi en water zetten?! Alvast bedankt voor de reacties.
belleke Geplaatst: 30 oktober 2012 Geplaatst: 30 oktober 2012 Ik zou naar de dierenarts gaan en ontlasting meenemen. Dit is niet goed kan van alles zijn.Knuffels Belleke
JoBoris76 Geplaatst: 30 oktober 2012 Geplaatst: 30 oktober 2012 Misschien wormpjes of heeft Vosje een verstopping gehad? Ik zou ook even naar de DA gaan. Succes!
Sonja1990 Geplaatst: 30 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 30 oktober 2012 Ze heeft geen verstopping gehad, de drinkensbak is elke dag leeg en de etensbak ook. Ik ga er vanuit dat muts niet alles opvreet in zijn eentje. Vosje pakt ook gewoon brokjes aan uit mijn hand om ze op te eten, dus ze eet nog wel gewoon.De rest is wel 'gewoon' plakpoep, maar er zat er vanmiddag nog 1 aan haar anus die echt slijmerig was en heel klein. Ga toch voor de zekerheid even bellen
Sonja1990 Geplaatst: 30 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 30 oktober 2012 bij de DA geweest. Ze heeft probiotica gehad om de darmen te stimuleren. Hij kon niks raars vinden. Temperatuur was in orde, Gebit was perfect dus verder zit alles goed. En de verkleurde vacht heeft waarschijnlijk met het ouder worden te maken. Straks gaat ze van lichtbruin naar zwart haha!Gelukkig viel het mee
Lonja Geplaatst: 30 oktober 2012 Geplaatst: 30 oktober 2012 Uhhh ik wil geen spelbreker zijn voor een feestje bij jou daar, maar de ontlasting, is die wel onder de microscoop bekeken? Want er kan van alles aan de hand zijn wat je niet aan het konijn of met het blote oog kan zien.
camila27 Geplaatst: 31 oktober 2012 Geplaatst: 31 oktober 2012 Slijmerige ontlasting wil heel vaak zeggen dat het om een worm infectie gaat. Dit is helaas vaak niet met het blote oog te zien aangezien de wormpjes die naar buiten komen ( dan spreken we al van een erge besmetting) zullen binnen een aantal minuten opdrogen en niet meer te zien zijn. Tevens zitten ze vaak in de blindedarm waardoor ze op worden gegeten.. ik wil je toch adviseren om de ontlasting te laten controleren
belleke Geplaatst: 31 oktober 2012 Geplaatst: 31 oktober 2012 Mijn eerste gedachte was ook en de ontlasting niet onderzocht.Je konijn hoeft niet heel erg ziek te zijn en toch een besmetting met wormen of coccidiose te hebben.IK vind probotica ook niet zo goed als je niet zeker weet of hij een besmetting heeft.De laatste keer dat ze hier slijmerige ontlasting hadden hadden ze dus wormen en coccidiose en moesten echt allemaal behandeld worden. Daarna zag ik dat een konijn die geen zieke indruk maakte wel een stuk levendiger werd.Dus ik zou toch aandringen op ontlastingonderzoek.Knuffels Belleke
Sonja1990 Geplaatst: 31 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 31 oktober 2012 Dan ga ik daar toch op aandringen Thanks voor de tips!
Aanbevolen berichten