Ga naar inhoud

Castratie


CamilaXD

Aanbevolen berichten

Kijk eens op de lijst met konijnkundige dierenartsen die je hier vindt op BB. Daar staat er vast ééntje op bij jou in de buurt, die zou je dan kunnen bellen voor een prijsopgave. Je kunt natuurlijk ook altijd meerdere dierenartsen in de buurt bellen en kritische vragen stellen zodat je aan de hand van de antwoorden kunt nagaan of de dierenarts konijnkundig is of niet. Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wou je een meisje castreren? Ben benieuwd hoe je dat gaat lukken :P

Technisch gezien is steriliseren het doorsnijden van de eileider of zaadleider en castratie is het verwijderen van de ballen of de eierstokken. ;) Dus ze zit er helemaal niet naast.

Maar in de praktijk noemt men het bij een vrouwtje sterilisatie en bij een mannetje castratie, dus als je het zo tegen je dierenarts zegt komt het ook wel goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

noord brabant is nog vrij groot ;). stuur me anders maar een PBtje. dwangvoeding niet mee gekregen maar dat kan wel hoor, gewoon om vragen als je dat wilt. ik heb gelukkig nog nooit hoeven dwangvoeren na castratie van een ram. die zijn er meestal vrij snel bovenop.

pijnstillers uiteraard meegekregen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hi CamiliaXD, ik kom zelf ook uit Noord-Brabant en je hebt een DA in Vught (Dierenkliniek Hoestra) De dochter van de eigenaar, zij is konijndeskundig. De kosten voor een sterilisatie is Euro 115 (incl nazorg en medicatie) en castratie is Euro 56 (incl nazorg en medicatie)

Ik heb vandaag mijn voedster laten steriliseren en alles is goed verlopen alleen mijn meissie eet nu niet uit haar zelf dus ik heb haar al dwang moeten voeren en medicatie/pijnstillers gegeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .