CamilaXD Geplaatst: 30 oktober 2012 Geplaatst: 30 oktober 2012 Iemand die weet waar een dierenkliniek is die niet te veel vragen voor hun castratie en die wel ervaring hebben met konijnen?X camilla
Majk Geplaatst: 30 oktober 2012 Geplaatst: 30 oktober 2012 Kijk eens op de lijst met konijnkundige dierenartsen die je hier vindt op BB. Daar staat er vast ééntje op bij jou in de buurt, die zou je dan kunnen bellen voor een prijsopgave. Je kunt natuurlijk ook altijd meerdere dierenartsen in de buurt bellen en kritische vragen stellen zodat je aan de hand van de antwoorden kunt nagaan of de dierenarts konijnkundig is of niet. Succes!
Sonja1990 Geplaatst: 30 oktober 2012 Geplaatst: 30 oktober 2012 Wat vind jij niet te veel?Een castratie kost al gauw tussen de 50 en 80 euro.
CamilaXD Geplaatst: 30 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 30 oktober 2012 voor een meisje vind ik 100 euro weinig maar een jongen vind ik ongeveer 50-60 euro
Dorieke_ Geplaatst: 30 oktober 2012 Geplaatst: 30 oktober 2012 Wou je een meisje castreren? Ben benieuwd hoe je dat gaat lukken Ik denk dat je steriliseren bedoelt of een mannetje laten castreren.Hier zit het castreren van een mannetje al snel op 70 euro, voor een voedster is het zelfs nog meer.
Sonja1990 Geplaatst: 30 oktober 2012 Geplaatst: 30 oktober 2012 Sommige noemen het bij vrouwen ook castreren omdat alles er dan uitgehaald wordt. Daar is nogal wat verwarring over ...Als ik hier een voedster wil laten castreren ben ik 150 euro kwijt!
Dollie Geplaatst: 30 oktober 2012 Geplaatst: 30 oktober 2012 Wou je een meisje castreren? Ben benieuwd hoe je dat gaat lukken Technisch gezien is steriliseren het doorsnijden van de eileider of zaadleider en castratie is het verwijderen van de ballen of de eierstokken. Dus ze zit er helemaal niet naast. Maar in de praktijk noemt men het bij een vrouwtje sterilisatie en bij een mannetje castratie, dus als je het zo tegen je dierenarts zegt komt het ook wel goed.
Anjo Geplaatst: 30 oktober 2012 Geplaatst: 30 oktober 2012 voedsters castreren kan inderdaad hoor . dat was goed gezegd.ik weet niet waar je woont in noord brabant? ik heb een kundige dierenarts en een jaar of 3 terug was het castreren van mijn ram 50 euro.
CamilaXD Geplaatst: 31 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 31 oktober 2012 ik woon in noord-brabant. en alles ie goed gelopen? en kreeg je ook pijnstillers en dwangvoeding mee naar huis?
Anjo Geplaatst: 31 oktober 2012 Geplaatst: 31 oktober 2012 noord brabant is nog vrij groot . stuur me anders maar een PBtje. dwangvoeding niet mee gekregen maar dat kan wel hoor, gewoon om vragen als je dat wilt. ik heb gelukkig nog nooit hoeven dwangvoeren na castratie van een ram. die zijn er meestal vrij snel bovenop. pijnstillers uiteraard meegekregen.
LuckyCharley23 Geplaatst: 19 november 2012 Geplaatst: 19 november 2012 Hi CamiliaXD, ik kom zelf ook uit Noord-Brabant en je hebt een DA in Vught (Dierenkliniek Hoestra) De dochter van de eigenaar, zij is konijndeskundig. De kosten voor een sterilisatie is Euro 115 (incl nazorg en medicatie) en castratie is Euro 56 (incl nazorg en medicatie) Ik heb vandaag mijn voedster laten steriliseren en alles is goed verlopen alleen mijn meissie eet nu niet uit haar zelf dus ik heb haar al dwang moeten voeren en medicatie/pijnstillers gegeven.
LuckyCharley23 Geplaatst: 19 november 2012 Geplaatst: 19 november 2012 sorry te snel getypt... Dierenkliniek Hoekstra
Aanbevolen berichten