Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

goedenmiddag,

ik wil even wat vragen ; vannacht werd ik wakker van mijn konijn nijntje, deze maakte een raar piepend en nogal hard geluid, dit herhaald zich steeds dan was het weer even weg en zo begon het weer.

nijntje is een mannetje van 24 weken oud.

ik schrok hier nogal van en ik heb de spoeddinest gebeld , deze zei na een aantal vragen beantwoord te hebben dat ik in de ochtend langs kon komen.

nijntje is wel levendig , eet goed en keutelt ook goed.

ik ben vanmorgen geweest , en de conclusie is een pasteurella of tewel snot als ik het goed begrepen heb.

ik heb endofloxoral gehad en carprofen deze moet ik 2 maal dgs geven van de antibiotica o.4ml en van de carprofen 0.6 ml.

nu wou ik vragen of er iemand weet hoe snel ik hier iets van moet gaan merken dat het beter gaat?

ik vind het werkelijk een heel akelig geluid dat ademen van nijntje en ik wou dan ook dat ik iets kon doen om hem te helpen.

hij heeft geen koorts en wilde vanmorgen ook gewoon buiten lopen maar dat heb ik op aanraden van de dierenarts maar niet gedaan.deze raadde aan hem een aantal dagen in zijn hok te laten.

de carprofen mag ik na een vier a vijftal dagen stoppen en de antibiotica moet ik helemaal opmaken.

de dierenarts zei dat er een goede kans is dat hij het eenmalig heeft maar dat het ook nog een keer terug kan komen.

heeft iemand hier ervaring mee?

afgezien van het vervelende ademen maakt hij geen zieke indruk hij niest niet heeft wel een iets natte neus zei de da.

Geplaatst:

ik ben nu bijna 1 week verder met de antibiotica en het piepen is wel veel minder geworden hij heeft geen rode ogen meer maar wel hoor ik hem met regelmaat piepen.

als we hem pakken is het ook wat angst denk ik , maar is het normaal met snot dat na 1 week antibiotica het piepen er nog is ik hoor het zeg maar ongeveer 2 keer achter elkaar en dan een hele tijd niet.

hij niest niet en verder oogt hij ook niet ziek , maar ik zit toch te denken om maandag de dierenarts te bellen en toch weer langs te gaan. hij heeft endofloxoral gekregen en dat heb ik voor 12 dgn gehad.

Geplaatst:

Het is zeker niet raar dat je dit na een week nog hoort. Snot is erg hardnekkig en kan erg lang duren voor het verdwijnt. Ik heb twee konijnen met snot gehad, eentje knapte van de enrofloxoral op, maar de andere heeft duplo-injecties nodig gehad omdat de snot niet over wilde gaan. Stop vooral niet te snel met antibiotica en ga bij twijfel terug naar de dierenarts om zeker te weten dat het de goede kant opgaat.

Geplaatst:

dankjewel voor jullie reacties!! ik ga maandag zo en zo de dierenarts bellen ik heb zelf het idee dat het piepen bij de neus is en niet van de longen afkomt maar helemaal zeker weten doe ik het niet. ik heb hem net zijn medicijnen weer gegeven ik vind hem geen natte neus of zo hebben.

ben wel een beetje gerustgesteld nu dat zoiets weken kan duren want ik was al bang dat hij er niet bovenop zou komen of zo.

Geplaatst:

nou ik ben terug geweest en nijntje heeft geen infectie, hij heeft iets wat veel voorkomt bij kleine hondensoorten.

hij heeft zeg maar een soort van astma aanval waardoor hij het dus iedere keer benauwd heeft er trekt iets samen in zijn luchtpijp wat dit veroorzaakt.

nu heeft hij een voreen injectie gehad en ik moet woensdag terug , als die injectie iets doet dan heeft hij mogelijk ook een allergie waarmee dit gepaard gaat.

de dierenarts heeft dit nog nooit meegemaakt , er is kans dat hij eroverheen groeit maar als dit niet gebeurd is de vraag hoe benauwd hij het gaat krijgen.

vooralsnog toont hij dus niet ziek hij eet goed en speelt het is vooral s'nachts dat je dit hoort omdat je hormoonspiegel s'nachts ook daalt zei de dierenarts.dus het is maar even afwachten hij heeft dus geen snot.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .