Ga naar inhoud

Dringende vraag


fluffyenflosje

Aanbevolen berichten

haai,

mijn konijnen staan buiten met zijn tweeen ze hebben een groot hok en hebben dus genoeg ruimte om te bewegen.

maar sinds vandaag doet mijn ene konijn niks meer hij eet niet meer drinkt niet meer en zit alleen maar in een hoekje, ze is normaal heel schuw en dan kan je haar niet oppakken, maar ik kan haar nu gewoon optillen zonder tegenstribbelen.

de dierenarts is op zondag gesloten dus wat is het beste dat ik nu kan doen?

ik hoop dat er gauw iemand reageerd!

Vriendelijke groetjes lisa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop dat je inmiddels bij de dierenarts zit, maar voor een konijn met ondertemperatuur hoef je niet eens voorzichtig te zijn met de temperatuursovergang, als hij het maar snel weer warm krijgt. Desnoods een kruik erbij. En echt zsm naar de dienstdoende dierenarts ja.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat je gegaan bent. Wellicht had ze gas in de darmen, kan dat?

Succes met dwangvoeren.

Ik zou wel even kijken of je wellicht kan begrijpen hoe dit zo gekomen is, er hoeft niet altijd een aanwijsbare oorzaak te zijn, maar het kan ook dat een voedingsfout een rol speelt. Je wilt het niet nog een keer meemaken natuurlijk dus kijk eens kritisch of er misschien iets gevoerd is wat niet goed is voor je konijn.

Of misschien iets gevoerd wat ze normaal niet krijgt?

Beterschap in ieder geval!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb goed nagedacht wat ze de laatste tijd heeft gehad, maar daar dat niks anders tussen dan normaal. Het leek gister de goede kant op te gaan, maar toen ik haar vanochtend wou voeren kreeg ik er niks meer in en z is dan ook overleden vanmiddag.

Toch heel erg bedankt dat voor al jullie hulp en reacties !

Ik heb nog een vraagje mijn andere konijn zit nu nog alleen buiten, we willen haar naar binnen halen zodat ze meer aandacht krijgt en zich niet eenzaam gaat voelen. Kunnen we haar zo naar binnen halen ? Of moet ze dan bijvoorbeeld eerst in de garage en dan naar binnen. De plek waar ze zou komen te staan is niet heel warm want de verwarming staat daar niet aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Och wat vind ik dit erg voor je.

Ik zou het andere konijn gewoon in zijn eigen omgeving houden. Misschien inderdaad als je er aan toe bent weer een nieuw maatje voor hem zoeken. Af en toe wat extra aandacht geven buiten kan toch ook.

Ik wens je heel veel sterkte en geef je een dikke knuffel Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben haa afscheid laten nemen, ze heeft haar nog gewassen zoals ze altijd bij haar deed en daarna keerde ze zich van haar af. Ik wil wel na een tijde weer opzoek gaan naar een nieuw konijntje, alleen dit is best lastig omdat mijn konijn heel dominant kan zijn, maar ik ga zeker mijn best doen om een nieuw vriendje voor haar te zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb haar nu naar binnen gehaald, op mijn slaapkamer alle ramen daarvoor goed open gezet zodat het koel werd en ze heeft een grote knuffel in haar hok als tijdelijk vriendje. Ze is er erg gek op en loopt de hele dag met hem te slepen door haar hok. Ze is erg tam geweest toen ze nog alleen was, alleen dit veranderde toen ik Flosje (het overleden konijn) kocht (ze wou haar verdedigen), maar nu merk ik toch dat ze het aaien en de aandacht erg fijn vind. Het is de bedoeling dat ze na een tijdje naar beneden gaat, zodat ze daar ook lekker rond kan lopen in de keuken omdat daar geen snoeren zijn, maar voorlopig staat ze gezellig bij mij op de kamer, zodat de overstap van temperatuur niet zo groot is. Voor mij betekent dat een extra trui aan als ik op mijn kamer zit, maar ik doe het met alle plezier voor haar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sterkte met het verlies! ik zou echt snel een nieuw konijntje zoeken en er buiten zetten is het veel leuker voor haar/hem. Wle goed van je dat je gelijk bent gegaan en hem goed gevoerd hebt. maar als een konijn pijn heeft dan wil het zelf niet meer leven dus dit is het beste. Stomme reactie wat ik nu ga zeggen hoor maar ik heb nog 7 weken oude nijntjes zitten 3 meisjes en 1 jongen dus als je wil kun je wel even naar me fotoalbum kijken?(luciano is een jongen)(nacho is helaas gedood door een ***kat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .