Ga naar inhoud

Eet langzamer en knarst veel!


Pliki

Aanbevolen berichten

Hallo,

Mijn konijn heeft al behoorlijk wat meegemaakt. Een tijd geleden was er al vastgesteld dat hij e-cuniculi had. Gelukkig na de behandelingen met medicijnen ging het weer veel beter. Maar nu gaat het sinds een paar weken gegleden weer slechter hij was futloos en gewoon niet zichzelf, de dierenarts kon niets vinden en heeft hem toen antibiotica gegeven. Dit heb ik zelf ook nog 7 keer moeten geven en het ging gelijk een heel stuk beter. Alleen nu is hij alweer een paar dagen van de antibiotica af en gaat het weer slechter. Hij is in deze tijd al behoorlijk wat afgevallen terwijl hij toch gewoon eet wat hij normaal ook deed. Wat me wel opvalt is dat hij veel langzamer eet dan normaal en veel knarst met zijn tanden. Zou hij misschien problemen met zijn gebit kunnen hebben en hierdoor ook afvalt??

Groetjes Melissa,

aangepast door Pliki
Link naar reactie
Delen op andere sites

Onder verdoving??? Bij ons gebruiken ze een speciaal aparaatje voor in de mond te kijken (te vergelijken met zo'n ding om in de oren te kijken) die kan aangesloten worden op een monitor zodat je als baasje kan meekijken. Daar is geen verdoving voor nodig :s. En de voortanden kunnen ze toch ook heel gemakkelijk zo zien :s.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee hoor dat is helemaal niet vreemd. klinkt juist al een DA met verstand van konijnen. want met dat ding wat jij beschrijft kun je de achterste kiezen niet goed bekijken. Zo is bij Max al meerdere malen een fikse haak niet gezien. Ik ken ook een DA die alleen onder gasnarcose het gebit bekijkt en dat is een hele goede

Link naar reactie
Delen op andere sites

je hebt idd van die dingen waar ze goed mee in de bek kunnen kijken. dat is pas bij een opvang konijn van me ook gedaan omdat die er ook zo slecht aan toe was. de dierenarts kon toen al een flinke ontsteking zien, dus het is wel de moeite waard lijkt me.

knarsentanden kan zeker duiden op pijn, als je wacht tot maandag wel in de gaten houden dat je konijn goed eet. in ieder geval zeker even naar laten kijken. beterschap en succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .