Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

om hoofdpijn van te krijgen!!!!

verhaal in het kort.

Coco kreeg in jan dit jaar een scheve kop en evenwichtstoornis. Fenbendrops voor mee gekregen. en na 2 maanden was ze weer helemaal de oude. haar hokpartner is Streep.

Bam Bam is een ram die in een hok naast coco en Streep zat samen met zijn hokpartner pebbles. Nadat coco berter was Kreeg bam bam urine brand zijn hele achterhand was nat. Eerst dacht ik dat het was de regen was. Maar al snel wist ik dat het niet goed was. Hup na de dierenarts en ja hoor na eigen onderzoek op internet kwam ik bij E.C. De dierenarts dacht het ook, omdat coco ook symptomen heeft gehad. hup medicijnen mee. En tot aan 2 weken terug heb ik heb bijna telkens aan de medicijnen gehad. Gelukkig gaat het nu goed met hem en zijn voedster ze zitten lekker binnen in de huiskamer. Dat is de enige omgeving waar het voor hem ook goed blijft gaan.

Nou is de hele meut 2 weken terug bij de DA geweest voor de entingen. Streep woog normaal 5.6 en was nu 4.4 Het was mij wel opgevallen dat hij iets was afgevallen maar niet dat het zoveel was. Hij bleek haken op de kiezen te hebben.

3 dagen daarna is hij geholpen. En alles is nu goed.

Maaaaar na zijn bezoek kwam hij weer bij coco te zitten buiten en na een paar dagen had hij was een natte kont. ook nu dacht ik misschien door het weer. en hij loopt ook overal doorheen en hij is ook nog eens wit dus je ziet ook alles.

Maar werd al snel erger en ik wist ik moet naar de dierenarts.

NU zit hij dus aan de drops en zit binnen in de bijkeuken met zijn voester. Ze zitten nu een week aan de medicijnen en streep begint wat droger te worden van onder maar nog niet helemaal. Maar nu zag ik net dat ook coco ook wat nat was van onder.

Dus................. ik weet gewoon niet zo goed wat ik moet doen. Natuurlijk doorgaan met de medicijnen. Maar wat is het best. Moet ik ze toch uit elkaar halen en misschien boven op een slaap kamer zetten waar het iets warmer is?

Ik moet maandag met streep naar de dierenarts voor controle en ik denk dat ik coco ook maar even meeneem.

Geplaatst:

Ah gossie wat vervelend! Het houd niet op he.

Er is geen aanwijsbare reden voor E.C. voor zover ik weet, dat maakt het zo moeilijk :s

Als het binnen beter gaat zou ik ze idd binnenhalen en coco absoluut mee naar de DA.

Succes en heel veel sterkte en beterschap voor je konijnen.

Geplaatst:

veel sterkte ermee, hopelijk komt alles weer helemaal goed,

mij is altijd verteld je een konijn die ec gehad heeft beter binnen kan houden, als je er de ruimte voor hebt.

binnen zouden ze minder snel een terug val krijgen als buiten , en je hebt er eerder zicht op als de kleine lichtere symptomen opspelen, zodat je er sneller bij bent. maar goed dat is natuurlijk niet bij iedereen mogelijk.

Geplaatst:

Op het moment dat hij/zij ziek is warmte beter. Maar daarna kan je konijn gewoon weer naar buiten toe. Tenminste dat heb ik wel steeds gedaan.

Je kan voordat je laat inenten je konijn Thuja geven.

Het helpt echt ik deed het ook altijd bij mijn konijnen want na de inenting was het altijd weer prijs met EC.

Ik hoop dat je die rot EC weer snel onder controle krijgt.

KNuffels Belleke

Geplaatst:

hee dat is ook wel handig dat thuja, ikzelf moet nu altijd eerst 2 weken panacure geven voor de inenting en dan 2 weken erna , is dat vrij te koop Thuja? misschien is dat wel handiger dan, als dat ook voorkomt de ec na ineting terug komt.

Geplaatst:

Thuja zorgt ervoor dat je konijn minder reageert op de inenting. Dat hij minder hard aan komt.

Je kunt het inderdaad zo kopen.

Ik zal even iets voor je opzoeken.

Ik gebruik het zelf ook voordat ik de griepspuit ging halen.

Ik ga even voor je op zoek.

Knuffels Bellke

Geplaatst:

Bedankt voor jullie reacties, Bam Bam tilde ik net op en die is ook weer nat. Dat bedenkt nu 3 konijnen:(

Ik denk dat ik alle konijnen maar moet behandelen nu. Ik overleg wel met de dierenarts. Misschien uit voorzorg is het misschien beter om ze allemaal 2 maanden te behandelen.

Ja bij mij is het ook weer raak na een inenting. Ik denk erover na om Bam Bam en pebbles voortaan niet meer te enten want die zitten toch alleen maar binnen.

Dierenarts had de vorige keer wel gezegd als het nu weer terug komt bij bam bam, dan moet hij misschien voor altijd aan de fenbendrops. Maar las dat dat op lange termijn niet goed voor ze is.

Geplaatst:

De laatste keer kreeg mijn konijn een hogere dosis dan normaal. Dat was een nieuwe aanpak.

maar ik ben helemaal vergeten hoeveel het nu ook alweer was.

Je zou ze inderdaad allemaal en een beetje langer op de panacure kunnen zetten.

Misschien ook eens kijken of je kruiden kunt geven voor de weerstand.

Ik heb mijn konijnen dit jaar ook niet ingeënt omdat ze allemaal juist herstellend waren van ziekte en zwakte door het dumpen.

Durfde zeker die nieuwe enting niet aan. Maar komend seizoen ga ik ze wel weer enten.

Bij binnenkonijnen kun je het risico denk ik wel lopen.

Knuffels Belleke

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .