Ga naar inhoud

Koentje eet niet


Koentje

Aanbevolen berichten

Mijn konijn Koentje eet niet. Al een paar dagen niet. Hooguit wat andijvie of een stukje wortel. Maar geen biks en geen hooi. Hij keutelt nauwelijks maar piest wel. De dierenarts heeft hem nu dwangvoeding mee gegegeven, pijnstiller en iets om het keutelen te bevorderen. De maag van het konijn zit nl. wel vol en zijn darmen werken ook. De dierenarts kon helaas geen diagnose geven wat er nou echt aan de hand is. Herkent iemand dit??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou denken, als zijn darmen werken zou je denken dat hij ook keutelt toch? Ik zou het even in de gaten houden want als hij niet keutelt maar zijn maag wel vol zit kan hij verstopt zitten en dan is dwangvoeren niet goed.

Je kan even afwachten maar ik zou dat persoonlijk bij een konijn niet te lang doen. Het is van levensbelang dat je konijntje eet en keutelt. Als je denkt dat het te lang duurt zou ik een andere dierenarts opzoeken. Aangezien deze dierenarts het niet echt wist.

Misschien hebben andere wel beter advies :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het met Anjo eens. Een konijn die bv een verstopping heeft mag je niet dwangvoeren. Dan kan je de maag overvullen en ben je veel verder van huis.

Zit je konijn binnen of buiten? En is de temperatuur van je konijn ook door de dierenarts opgenomen? Het is wel heel belangrijk dat je er werk van maakt. Een konijn wat niet wil eten is ziek en heeft echt hulp nodig. Zeker als het al een paar dagen is.

Misschien kan je de maag zachtjes en voorzichtig wat masseren? Om de massa misschien wat te helpen om doorgevoerd te worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo. De dierenarts waar ik geweest was. stond in de lijst: Den Herd in Tilburg. Heel goede dierenarts, ik kom daar met al mijn dieren. Met Koen gaat het weer goed. Hij keutelt en eet weer als van ouds! Wat het geweest is, Joost mag het weten. Misschien

mist(e) hij toch zijn maatje dat 5 okt. plotseling overleden is....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .