Ga naar inhoud

Konijn wat niet zelfstandig wil eten, wat kan ik proberen?


Engeltjes farm

Aanbevolen berichten

Ben afgelopen vrijdagavond met mijn franse hangoor van 4 jaar naar de dierenarts geweest, ze gedroeg zich al de hele dag anders als anders, hele tijd ergens liggen en na 1 minuutje weer opstaan en ergens anders gaan liggen en s'avonds ook geen interesse in eten dus ben ik in de avond naar de dierenarts geweest.

Ze had nog wel eten in der buik, geen verstopping of gas, wel had ze een rotte tand/kies die er meteen is uitgehaald, de dierenarts kon verder niets geks aan der ontdekken.

Ik heb dwangvoer meegekregen van critical care en ciseral drops wat ik haar moet geven,

zaterdag laat in de middag kwam er iets van klein keutels en wat plakkerige poep en tot nu toe blijft het daar ook bij, ik ben der dus al sinds zaterdag aan het dwangvoeren (dit lust ze overigens erg graag volgens mij!) en sinds vandaag is ze gelukkig wel weer zelfstandig aan het drinken en meer aan het plassen.

Eten haalt ze nog steeds der neus voor op, hooi/stro af en toe een sprietje, brokjes toont ze geen interesse in dus ook haar keutelproductie gaat er niet op vooruit en ben der nog steeds wat aan het voeren.

Wat zou ik zelf kunnen doen om haar weer aan het eten te krijgen? of zou ze nog iets mankeren verder?

ze is overigens gesteriliseerd en gedraagt zich nu niet ziek, geen knarsetanden of in een hoekje liggen of wat dan ook.

Iemand die misschien tips heeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geef je wel pijnstiller?

Mijn konijn had een beetje hetzelfde probleem, donderdag onder narcose geweest voor een strootje dat vast zat in het bekkie en beginnenede haakjes. Weer samen gezet met haar vriendje gisteravond en alle eet-en keutelproblemen verdwenen als sneeuw voor de zon. Ze was gewoon eenzaam.

Toevallig had iemand anders het ook al met zijn/haar voedster, wilde ook niet goed eten na narcose, terug samen gezet en alles opgelost.

Dus dat zou ik proberen mopcht je dat nog niet gedaan hebben!

En verder lekker groenvoer proberen, brokjes zijn misschien nog te hard en ook hooi moet goed gekauwd worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben vanmiddag even langs de dierenarts gegaan, zonder konijn om advies te vragen!

Ze zit met een ex ram franse hangoor samen en ook meteen bij terug gezet dus eenzaam is ze niet.

Inderdaad vermoeden ze dat ze pijn heeft in der mond nog omdat ze zelf niets pakt en het dwanvoer wel goed neemt

dus ik heb weer pijnstilling en moet 250 ml dwangvoer erin krijgen per dag, das wel echt veel maar ja groot konijn haha

dus ze zei probeer maar op te voeren per keer hoeveel lukt en ze heeft net 40 ml op dus als ik er 50 per keer in krijg hoeft ze per dag maar 5 keer en dat is te doen! Ik moet tot woensdag/donderdag even aankijken en dan moet er echt verbetering zijn en moet ze weer goed gaan poepen dus hoop dat ze dat ook gaat doen.

Ikzelf ben vandaag namelijk 38 weken zwanger dus de tijd dringt haha, hoop dat ze snel opknapt!

In 1 week tijd al 3x naar dierenarts, 1x rotte tand en dus niet meer eten en poepen, 1x konijn met 3e keer in 3 mnd haken en 1x e cuniculi wat helaas zo slecht ging dus helaas in moeten laten slapen dus heb me portie wel gehad deze week.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb gister flinke hoeveelheden dwangvoer erin gekregen en pijnstilling, gisteravond laat harde geluiden uit haar buik maar geen keutels dus was weer stress voor mij maar ja kon nie veel meer als afwachten, vanmorgen weer pijnstilling en ciseral drops en nogmaals dwangvoer (ze stribbelde met de medicatie tegen nu) en hoera vanmiddag zijn er al wat keutels gekomen, ze knabbels aan het stro en hooi en heeft net weer haar eigen brokjes gegeten!!! dus denk dat de pijnstilling zn werk heeft gedaan en dat ze weer op gang is!

dus denk dat ik maar even aankijk en haar toch zelf maar laat eten ipv dwangvoer erin te stoppen nu.

Ik hoop dat ik van de ellende af ben nu en dat ik rustig kan bevallen binnenkort!

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat fijn dat er al is gekeuteld en ze haar eigen brokjes eet! gewoon in de gaten houden en als ze zelf genoeg eet is dwangvoeren inderdaad niet nodig. hopelijk geen gestress meer voor jou en je konijn, kun je ook niet gebruiken met de bevalling zo dichtbij ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .