Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Ik merkte vanmorgen dat mijn konijn aangekomen is. We hebben haar nu zo'n 3 maandjes en eerst woog ze 1,8 kilo en nu 2,2 kilo. Best wel veel of niet? Ze komt uit de opvang en daar werd ze volgens toen rond de 7-8 maanden geschat. Nu zou ze dus ongeveer 10-11 maandjes moeten zijn.

Het is een Nederlandse hangoor. Ik merkte het omdat ik haar ribbetjes op haar rug wat minder goed voel dus heb haar gelijk gewogen.

Ze krijgt onbeperkt hooi, stukje komkommer, stukje winterpeen en zo'n 40-50 kilogram HFST per dag.

En soms (maximaal 1-2 stukjes) per dag van die gedroogde bananendingetjes.

Ze krijgt genoeg beweging want ze loopt samen met haar vriendje 24/7 los door de woonkamer.

Wat kunnen we veranderen aan haar voeding? Is haar gewicht echt teveel? En zo ja, is het genoeg om de bananendingetjes en misschien de winterpeen te schrappen?

Geplaatst:

Moet dat een hangoordwerg zijn? Dan lijkt me het eerste gewicht het volwassen gewicht. Maar de ribben kunnen voelen is ook wel een beetje mager.

De hoeveelheid brokjes lijkt me prima, maar je kan het op 40 gram houden.

Wel vind ik iedere dag wortel wel heel erg hoor. Zeker alleen wortel en komkommer en dan zoveel is nogal eenzijdig. Ik zou minder suiker geven (wortel bevat veel suiker) en wat gezondere groenten op gaan bouwen zoals andijvie, witlof, paardebloemblaadjes etc. en in ieder geval ook meer variatie in groenvoer zoals kruiden bijvoorbeeld.

Geplaatst:

ze komt uit de opvang dus wat ze precies is weet ik niet. ik voer ook geen wortel maar winterpeen aangezien hier minder suiker in zit. ik heb begrepen hier op het forum dat veel andere bbers winterpeen voeren. Ze krijgen ook maar een klein stukje. Eerst kregen ze ook andijvie maar dit blijft maar kort houdbaar in de koelkast. Ze krijgen ook witlof. En ik ben voorzichtig met groenvoer omdat ze snel last krijgen van zachte keutels.

Geplaatst:

En overal op internet en volgens mij ook hier op bb staat dat je de botjes een klein beetje moet kunnen voelen. Daarom vroeg ik het me af.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .