Adelinee Geplaatst: 21 oktober 2012 Geplaatst: 21 oktober 2012 Hoii, zo effe geleden dt ik hier ben geweest.Alles gaat goed met Lola en Pooh. Pooh is weer 100 procent en weer lekker actief.Ik heb ze al een poos samen zitten. Door al dit vieze weer heb ik niet heeel veel aan hun ren gedaan kwa schoonmaken betreft.Alles is nat dus het plakt enzo. (het word over een poos overdekt gelukkig!!)er zat dus een worm in. zo een die je in de tuin heb enzo alleen hij was groooter dan ik heb gezien.er lag ook een mega hoop met keutels enzo... maar ik heb hm in de sloot gegooid :mdr: Lola heeft echt probleemen met haar achterpoten ze zijn zoo ranzig. natuurlijk met die regen plas en keutels... ik heb al geprobeer met een doekje weg te vegen het gaat er wel een beetje van af maar niet alles natuurlijk. en het is echt vies!hoe kan ik dit schoonmaken???ik pakte ze alletwee effe op en ging effe zitten met konijn op mn schoot. effe aandacht enzo..ze weegt zoo weinig vergleken met wat ze was. ze was eerst wel zwaar bijna 2 kilo een hangoor en je ziet haar bij mijn foto. voor de grote de gekleurde. en keek eens effe naar pooh. maar die weegde ook al zo licht.mn vriendin zei al dat ik wel weinig eten gaf dus heb vandaag extra gegeven en ga ze voortaan meer geven heb ze ongeveer de helft meer gegeven en zal ik straks nog wat geven?heb ze ook wat lekkers gegeven en veeel aandacht.iemand tippss??
Reusje Geplaatst: 21 oktober 2012 Geplaatst: 21 oktober 2012 Opletten want door het vieze natte weer kunnen ze inderdaad last krijgen. Ze blijven te lang nat en krijgen het echt koud.Dit verzwakt hen totaal. Wat waarschijnlijk het gewichts verlies verklaart.Je moet ervoor zorgen dat hun binnenverblijf in de herfts en winter echt goed droog blijft.Ook zien dat hun eten niet vochtig wordt want dan gaan ze er veel teveel mee morsen en het niet meer opeten.Bij mij gaan de buitenkonijnen als het te nat wordt in de tuin. In hun vrije loop in de stal.
Bam Bam Geplaatst: 22 oktober 2012 Geplaatst: 22 oktober 2012 Ik zou het hok ontsmetten met Halamid. Zorg er wel voor dat je goed met water na spoelt zodat geen resten blijven zitten en ze het binnen kunnen krijgen. Aandacht kunnen ze nooit genoeg krijgen. Wat bedoel je met lekkers? En, hoeveel krijgen ze van je? Geef enkel veel hooi en de dagelijkse behoefte aan biks te eten en wat veilige groenten. Met hooi en biks kun je niks fout doen. Als je teveel biks geeft nu eten ze mss geen hooi meer en hun nachtkeutels ook niet, zolang dat niet het geval is mag je ze tijdelijk best iets meer geven.Staan de nijntjes uit de wind en regen? Zorg er anders voor dat er geen regen in kan. Het klinkt alsof je nijntjes al behoorlijk verzwakt zijn. Zorg voor voldoende hooi in het nachthok en verschoon het toilet minstens om de 2 dagen. Als je nu meermaals dagelijks hun ontlasting in de gate houdt en het hok droog en schoon kun je ze mss nog wegen en hun gewicht in de gate houden. Ik zou ze niks anders geven als ze tenminste niet echt ziek zijn.
Adelinee Geplaatst: 23 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 23 oktober 2012 oke gelukkig ze krijgen al meer eten ze staan uit de wind en in de ren kan regen maar in het hok niet! ze hebben altijd hooi en hun wc verschoon ik 1/2x per dag die regenworm zat buiten in de ren. dus het hok hoeft toch niet schoon?? wel ervoor zorgen dat er geen keutels licht omdat ze wel eens iets laten vallen... maar voorderest gaat het nu sppppr goed ik heb ze vandaag effe niet opgepakt voor hun dat vinden ze niet fijn. maar morge pak ik ze effe op.heeft er iemand nog tipps voor Lola's achterpoten schoon te maken. want als het geregend heeft loopt ze lkkr door de natigheid en door hun keutels..
Bam Bam Geplaatst: 23 oktober 2012 Geplaatst: 23 oktober 2012 Wat goed dat je al heel wat aanpassingen hebt verricht! Toilet verschonen moet dagelijks gebeuren of om de dag. Konijnen houden zich zelf schoon, je zou best kunnen borstelen, daarmee verwijder je ook veel vuiligheid. In een uiterst geval pootjes even in een laagje water ( mss met shampoo voor konijn) in de wasbak en dan goed drogen met de fohn anders wordt ie ziek. Ik zou je konijn niet oppakken als ie dat niet fijn vindt. Je kan hem ook zo knuffelen en verwennen met brokjes.Ik zou het hok wel een keer ontsmetten, je hebt immers een poosje niet regelmatig schoon gemaakt en daar ben ik liever voorzichtig. Je weet niet wat er allemaal heeft kunnen broeien. Ik heb de situatie niet gezien maar als jij denkt dat het niet hoeft dan zal het zo heel erg niet zijn geweest. Hfst schijnt prima voer te zijn, ik heb er geen ervaring mee. Normaal mag een konijn ongeveer 25 gr biks per kilo konijn. Weegt je konijn 3 kg dan is dat 75 gr. naarmate je konijn ouder wordt geef je minder. Tijdelijk zou ik iets meer geven om aan te laten sterken mits ie wel voldoende hooi eet. Hooi is belangrijker. Langdurig teveel biks is schadelijk.
Adelinee Geplaatst: 25 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 25 oktober 2012 het hok is wel schoongehouden alleen de ren niet.dus met het hok is niks mis maar ik doe het elke week effe met water en natuurazijn en goed afspoellen dus dat heb ik gedaan en ook wel de wc gedaan alleen de ren nietomdat het in de ren te kleverig was.om hun gewicht te meten pak ik ze wel op. maar voorderest eigelijk niet echt om naar de pootjes te kijken en of er nergens wondjes zitten enzo. Ze hebben er niet echt problemen mee om opgepakt te worden hadden ze wel. dat ik dr gw niet kon pakken maar heb dr met rust gelaten en na een poos kon ik dr zo pakken en gw goed belonen met snoepjessze doen het weer perfect ga effe kijken naar de pootjes maar ik denk zelf dat ik effe moet borstelen en in de lente effe ga schoonmaken want met al die nattigheid van de herfst en de winter zit het er zo weer onder.maar borstel zo wel effe. ze hebben altijd hooi. zn bal die vul ik elke ochtend en middag/avond bij of al tie op is;) ze zeggen dat ss hef beste is ofzo en hfst daarna. en heel eel mensen gebruiken het (tochh)
Aanbevolen berichten