Ga naar inhoud

Bijwerkingen carprofen


Majk

Aanbevolen berichten

Gisteren is onze voedster gesteriliseerd, waarbij ook haar baarmoeder is verwijderd.

We hebben als medicatie van de DA carprofen drops en metocloral drops mee gekregen. Ik krijg het er met heeeeel veel moeite in, heb veel trucs al geprobeerd, maar ze stribbelt vreselijk tegen.

Wat me ook opvalt is dat ze behoorlijk slecht eet. De pijnstillers lijken haar heel duf te maken. Ze krabt ook veel en heeft een viezig oogje. Ze wast zichzelf heel erg grondig, dus ik denk dat ze jeuk heeft. Heb overigens niet het idee dat ze veel pijn heeft (gister wel, maar nu volgens mij niet meer)

Nu heb ik even gezocht en zie ik dat carprofen behoorlijk wat vreemde bijwerkingen heeft, zoals verlies van eetlust, moeheid, jeuk, en een soort uitvallen, etc.

Ik vraag me nu af wat verstandig is om te doen, aangezien ik veel van deze bijwerkingen bij Buffel terug zie. De DA zei dat ik min. 2a3 dagen carprofen moest geven, maar ze stribbelt zo tegen en lijkt er meer last van te hebben dan gemak. Het baart me vooral zorgen dat ze slecht eet. Wat denken jullie dat verstandig is om te doen? Morgenochtend geen pijnstiller geven en kijken hoe het gaat, of gewoon verstand op nul en in de houdgreep toedienen (bij wijze van;) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou toch contact opnemen met je dierenarts, voor zover dat lukt in het weekend, en een andere pijnstiller gaan halen. Er zijn meer pijnstillers dan Carprofen. Ik had een konijn die er totaal niet op reageerde. Ze bleef pijn houden, zelfs bij een overdosis (ja je probeert wat als je in de rats zit) en toen een andere geprobeerd en het probleem was over.

Het kan zijn dat ze er niet tegen kan, al gebeurd dat niet heel vaak denk ik.

Hopelijk kun je aan een andere komen en gaat het snel weer de goede kant op!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn helaas meer konijnen die niet goed op carprofen reageren dus het kan heel goed daar door komen. Als het tijd is om weer te geven zou ik eens kijken hoe ze zich voelt. Als ze eet etc. dan heeft ze blijkbaar geen pijn en zou ik het overslaan en dan na 12 uur weer bekijken en beslissen om te geven of niet. Mocht ze wel pijn hebben dan zou ik zsm een andere pijnstiller vragen bv. metacam/novacam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties! Ze moet eigenlijk morgenochtend om 8 uur weer een dosis hebben, dus we kijken het morgen even aan. Als blijkt dat ze nog wel pijn heeft, dan toch maar naar de DA bellen voor metacam. Daarvan weet ik namelijk zeker dat het werkt bij haar en dat vindt ze nog lekker ook! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze lijkt gelukkig geen pijn meer te hebben! We hebben haar nog wel voor de zekerheid een dosis metocloral gegeven. Ze zit nu weer bij Beer en ze eet goed! Ze keutelt ook, al vind ik de keutels nog wel wat klein. We houden het goed in de gaten, maar vooralsnog lijkt het allemaal goed te gaan! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .