Arii Geplaatst: 20 oktober 2012 Geplaatst: 20 oktober 2012 Hallo,Wij hebben sinds vandaag een nieuw konijntje, als maatje voor Snuffel. Zijn vorige maatje is gestorven bij de castratie.Het nieuwe konijntje, Pluisje, heeft vuil aan zijn achterpootjes hangen en dit is ook erg hard.Hoe kan ik dit het beste verwijderen? Want ik wil zijn kussentjes natuurlijk niet beschadigen.Er is ook gezegd dat hij 6 maanden is, maar is maar half zo groot als Snuffel. Kan dit? Snuffel is een leeuwenkopje, Pluisje is een Nederlandse dwerghangoor.Groetjes,Arii
LGBaby20 Geplaatst: 20 oktober 2012 Geplaatst: 20 oktober 2012 Ik heb dit ook met mijn konijn Bunny. Ik heb het vandaag voorzichtig weg kunnen knippen. Wel moet je oppassen dat je niet in het vel knipt. Als hulp steuntje kan je er een kammetje onder zetten waardoor je dan niet in het vel knipt.
Arii Geplaatst: 20 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 20 oktober 2012 Bedankt voor de reactie.Ik denk echter dat het niet mogelijk is om het weg te knippen.Ik zal er morgen eens een foto van nemen.
Eefje Geplaatst: 20 oktober 2012 Geplaatst: 20 oktober 2012 Misschien kun je het vuil losweken met lauwwarm water?Ik schrik ervan dat je nijn gestorven is met de castratie, want ik moet mijn voedster eigenlijk ook laten castreren..Hoe oud was ze en weet je hoe het kwam?
C-Lot Geplaatst: 21 oktober 2012 Geplaatst: 21 oktober 2012 Ik heb hetzelfde met Juul. Zij bevuild zichzelf met plassen, het kleine stumpertje, haha. Nu word de vacht onder de achter pootjes ook hard/vervild. In overleg met de DA mag ik het zelf wegknippen. Inderdaad oppassen met de voetzool, dat je niet in de huid knipt. Het kan geen kwaad. Succes!
Arii Geplaatst: 21 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 21 oktober 2012 Tara1985: ik was er inderdaad aan aan het denken om het los te weken.Je moet je niet te veel zorgen maken hoor. Hij was 6 maanden. Hij is gewoon niet wakker geworden, hij was te diep in slaap. Dit gebeurt heel af en toe, een castratie bij een konijn is net iets risicovoller dan bij een hond/kat.C-lot: Er is een deel dat al wat los hangt, dus dit kan ik er zeker al afknippen. Bedankt!
Bellatrix Geplaatst: 23 oktober 2012 Geplaatst: 23 oktober 2012 Och jemig, wat vreselijk zeg van je vorige konijntje, ik denk dat ik het ook heel voorzichtig zou afknippen.
Aanbevolen berichten