Ga naar inhoud

Dubbele operatie?


Suuzz

Aanbevolen berichten

Morgen ga ik met Bodri naar de DA vanwege een tandje dat terug aan het groeien is. Deze waren verwijderd. Waarschijnlijk is er een stukje wortel achter gebleven... Vorige keer zat er ook iets in haar onderkaak en dat hebben ze er zo uit kunnen wippen. Maar de kans is er dat Bootje weer onder het mes moet...

Ik hoop het echt van niet hoor! Maar stel dat Bodri inderdaad onder het mes moet... Hoe denken jullie over een dubbele ingreep? Ik wil sowieso ooit haar baarmoeder laten verwijderen. Maar eigenlijk wilde ik daar voorlopig mee wachten omdat ze net onder narcose is geweest. Maar als ze nu weer moet weet ik niet of ik het arme beestje een derde narcose aan wil doen. Het is allemaal zo'n gestress...

Ik had het er ergens in een ander topic ook al eens over gehad, en toen gaf iemand aan dat het wel erg zielig is als ze op 2 plekken pijn heeft... En ja, dat is zeker zo! Maar aan de andere kant is ze er dan wel vanaf. Anders moet ze een derde keer al die ellende doorstaan.

Daarnaast zal deze ingreep aan haar bekje dan minder ingrijpend zijn omdat het maar om 1 tandje gaat en niet haar hele bekje meer open gehaald hoeft te worden.

Het is afwegen, en (hopelijk!!!) misschien helemaal niet nodig, want wie weet wippen ze dit stukje er ook zo uit... Maar ik wil er wel op tijd over nadenken. Dan kan ik het daar morgen met de DA ook over hebben mocht het toch zo zijn....

Pfff, mn arme kleine bolletje... Ik vind het helemaal niks om haar steeds zo'n stress te bezorgen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is ook zielig dat ze twee keer onder narcose moet en meestal valt het ongemak van het verwijderen van een tand mee. Het is alleen wel zo dat het vaak niet gecombineerd wordt omdat beide ingrepen aardig wat tijd vragen. Dit zal echter wel anders liggen als er maar één tandje uit hoeft. Ik zou het wel doen persoonlijk, als de dierenarts het er mee eens is. Mits het konijn verder gezond is en in goede conditie, zodat ze zo'n ingreep aan kan, maar dat spreekt voor zich.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet, ik heb net mijn konijn terug van de dierenarts voor de tandjes en dat was zo gepiept, dus heeft ze weinig last van de narcose. Mevrouw zit alweer te eten zelfs! Dan vind ik dat toch wel een ander verhaal dan een langere narcose, eer ze dan weer een beetje op de been zijn. Dus ik zie nu zelf hoe veel de invloed van de lengte van de narcose heeft, de darmen liggen veel langer stil en daar zit natuurlijk het grootste gevaar voor konijnen bij narcose. Vandaar dat ik zou denken liever 2 keer niet al te lang dan 1 keer langer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Lonja, daar zit inderdaad wat in. Zo had ik er niet over nagedacht. En de castratie heeft ook niet echt haast. Ze heeft nog geen last van hormonen en is nog jong, dus dat kan in principe ook wel een jaartje wachten. Tegen die tijd is ze de stress van het tandjes verwijderen alweer vergeten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de duur van het verwijderen van het tandje is het niet valt bij de duur van de castratie. Zeker omdat het maar om 1 tandje gaat. Als je beiden wilt, zou ik het tegelijk laten doen.

Als je narcose een te groot risico vindt, kun je er ook voor kiezen geen castratie te doen.

Dat denk ik ook. Had laatst een voedster bij wie nog een tandje terug gegroeid was, die is uiteindelijk drie keer verwijderd, ben er twee keer bij geweest. Was echt in no time gepiept.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .