Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Twee en half uur geleden Winnie's hok schoon gemaakt en ik zie nog nergens keutels, terwijl mevrouw er normaal gesproken een hobby van maakt om gelijk keutels neer te leggen in de schone bak. Ik vond haar ook een beetje suffig, maar toen ik de zak hooi tevoorschijn trok kwam ze gelijk aangesprint, daar zit ze nu al een kwartiertje de lekkere stukjes uit te vissen, maar nog steeds geen keutels.... Ik vind haar buikje ook erg bol.

Oftewel dierenarts maar gebeld, kan vanavond om 19:00 langskomen.

Ik ben er helemaal van in paniek. Ik wil niet haar ook nog eens verliezen.

Geplaatst:

Misschien kan je haar een beetje helpen door het buikje voorzichtig te masseren. Maar ja dat zou je denken daarom is het ook zo goed dat ze dat doet.

Geplaatst:

Ze heeft nu net een paar keutels neergelegd, ze lijken wat kleiner dan anders en er ligt ook een trosje van drie blindedarmkeutels , die ze dus niet opgegeten heeft! Gelijk haar portie biks maar weer omlaag schroeven.

Geplaatst:

En nu een hele explosie van keutels die er wel normaal uitzien.

Zal ik toch nog even naar de dierenarts gaan? Is het dan handig om de keutels mee te nemen?

Geplaatst:

Ik denk eerlijk gezegd dat het loos alarm was: Basje keutelt hier soms ook een paar uurtjes niet overdag, om daarna (als hij goed wakker is) over te gaan tot een keutel-explosietje :). Blindedarm keuteltjes laat hij wel nooit liggen, dus op dat vlak is de situatie niet helemaal gelijkend.

Geplaatst:

We zijn weer thuis. De dierenarts zei inderdaad dat het wel meeviel, omdat hij ook nog hooi had zitten eten en inmiddels had gekeuteld, maar ik ben zo overbezorgd nu door Tobias dood, durf ook geen enkel risico te nemen.

En mijn ervaring met Winnie is dat 1 als de bak verschoond moeten er gelijk een paar keutels in 2 tegelijk hooi zit te eten en te keutelen, vanmiddag deed Winnie geen van beiden

Twee weken geleden ben ik in bij de dierenarts geweest waar wij altijd met onze hond gaan en vroeger met onze katten. Ze hebben toen hun vaccinaties gekregen, maar ik had niet het idee dat het een konijnkundige dierenarts was, ik kreeg ook geen antwoord op m'n vragen.

Nu dus naar een andere dierenarts, deze dierenarts heb ik gevonden via de konijnkundige dierenartsenlijst op konijnen.nl, hier staat deze dierenarts niet op de lijst. Ze zei ik voel dat er inderdaad nog wel wat aan ontlasting zit, ik zal voor de zekerheid wat geven om de darmen wat meer op gang te brengen en een pijnstiller. Verder heeft ze Winnie helemaal nagekeken. Inmiddels heeft Winnie nu thuis alweer heel de bak ondergekeuteld, dus dat gaat weer prima.

Verder een proefzak SS mee gekregen, had ik al wel besteld, maar is nog niet binnen, dus gaf nog de slechte biks zeg maar.

Tot mijn verbazing kwam deze da tot de conclusie dat Winnie een rammetje is, terwijl de dierenarts waar ik twee weken geleden was bevestigde dat het een vrouwtje was, zoals de vrouw van de dierenwinkel (daar zou ik m'n konijnen nu nooit meer vandaan halen, iedereen maakt fouten) zei. Deze da zei het is nog een jong konijntje dus met 100% zekerheid kan ik het niet zeggen, maar ik heb al bij veel jonge konijntjes het geslacht bepaald, dus ik denk echt dat het een rammetje is. Dat is dus wel even een omschakeling.

Had vandaag ook al bij verschillende opvangen zitten neuzen naar een gecastreerd rammetje. Maar goed dat ik dit dus nu weet. Want als deze da gelijk heeft zal ik eerst moeten wachten tot Winnie gecastreerd is en er dan een voedster bij zoeken.

Geplaatst:

Fijn dat het weer helemaal goed gaat.

Tja het geslacht.. :P Brownie was ook een vrouwtje zeiden ze in dr winkel en mijn vorige DA bevestigde dit. Maar dat was achteraf absoluuuut niet zo. Hij had echt balletjes. :P Dus toen zsm laten castreren en zaterdag komt zijn vriedinnetje. :D

Geplaatst:

Haha altijd moeilijk dus dat geslacht bepalen bij jonge konijntjes. Ik las inderdaad net dat Eefje Brownies vriendinnetje wordt, echt super leuk! Wordt vast een mooi koppel :).

Geplaatst:

Ja supet leuk he! Ik kan bijna niet wachten tot morgen (ben zelfs een beetje zenuwachtig). :P Hopelijk gaat de koppeling goed. Heb een nieuwe ren klaarstaan, geverft, knaagstrips, alles zit er al op en aan. :P Missen alleen Eefje nog!

Geplaatst:

Mooi dat het weer beter gaat. Tja die geslachtsbepaling blijft voor sommigen moeilijk.

Ik ging vorig jaar ook voor een rammetje kijken ( bij opvang), eentje gevonden van anderhalf jaar dus meteen afspraak ingepland voor castratie, bleek het een voedster te zijn uhhum, dus werden achteraf wat meer nieuwe konijntjes dan gepland was maar ben er nu superblij mee. Hij/zij heeft een eigen vriendje gekregen bij mij :mdr:

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .