KonijntjeHeidi Geplaatst: 16 oktober 2012 Geplaatst: 16 oktober 2012 Hoi,sinds een paar dagen heeft 1 van mijn konijnen behoorlijk natte achterpootjes en rondom z'n kontje is het ook nat. Omdat het een paar dagen flink geregend heeft, dacht ik dat het door de regen kwam (lopen buiten in een grote ren), maar vandaag viel me op dat de andere konijntjes het lang niet zo erg hebben ... hier schrok ik nogal van, en moest meteen denken aan urinebrand. Echter is er op internet zoveel te lezen over urinebrand, dat ik door de bomen het bos niet meer zie.Het gaat hier trouwens om een gecastreerd rammetje (NDH) van plusminus 2 jaar oud. Hij oogt verder, naast z'n natte achterpootjes en achterhand, verder 'fit'.Qua voer krijgen ze; in de ochtend pellets (biks), afgewogen, groentes (stukjes winterpeen, witlof, kleine beetje broccolie, bleekselderij, radijsjes etc), onbeperkt hooi, en savonds weer pellets.
JoBoris76 Geplaatst: 16 oktober 2012 Geplaatst: 16 oktober 2012 Denk dat het verstandig is dat je je konijn toch even laat onderzoeken door een konijnkundige dierenarts. Hoe eerder je begint met een behandeling hoe beter de kansen zijn dat je konijn beter wordt. Succes!
linlovesrabbits Geplaatst: 25 oktober 2012 Geplaatst: 25 oktober 2012 Ik ben benieuwd hoe het verder is gegaan met je konijn. Ik heb nu ook weer een ram die het heeft . En zijn voedster begint ook een natte achterhand te krijgen. Ben je al naar de dierenarts geweest?
KonijntjeHeidi Geplaatst: 27 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 27 oktober 2012 Dank voor de reacties en excuus voor mijn late reactie.We hebben diezelfde dag nog de ren helemaal overdekt, zodat ze in hun totaliteit droog zouden komen te zitten (eerder was de ren niet overdekt, maar waren (en zijn) er wel meerdere nacht- en schuilhokken.Meteen de dag daarna zagen we al verschil, en momenteel zijn alle konijntjes gelukkig hartstikke droog. We hebben ons (gelukkig) vergist.
Bam Bam Geplaatst: 27 oktober 2012 Geplaatst: 27 oktober 2012 Gelukkig mankeren ze niets. Fijn dat ze nu helemaal droog verblijven.
Aanbevolen berichten