Ga naar inhoud

Nog één keer proberen??


NaOomkuuHh

Aanbevolen berichten

De meeste zullen vast wel weten dat Slof een slecht gebid heeft. Hij heeft haakjes en zijn tanden zijn getrokken. Het probleem is dat er steeds een tandje terug groeit nadat hij is getrokken.

Vandaag wordt hij voor de 4e keer getrokken en worden meteen de haakjes geslepen. Dit is al de zoveelste keer dat hij onder narcose moet, want hij heeft constant iets. Ik kreeg hem vandaag niet in de reisbench, hij raakt al in paniek als hij hem ziet staan. Ik heb hem dus moeten vangen, iets wat heel stresvol voor hem is aangezien hij oppakken haat. Ik vind het dus ook heel sneu voor hem. Steeds die stres, steeds een paar dagen apart, etc.

Maar hoelang ga je met zoiets door?? Het heeft toch geen zin om om de zoveel tijd steeds zijn tanden te laten trekken? de DA ging er vandaag vanuit dat we ze wilde laten knippen omdat we het al zovaak geprobeerd hadden, maar aangezien dat gevaarlijk is wil ik dat eigenlijk niet doen.

Mijn idee was dus om het nog één keer te proberen, en als het tandje dan weer terug komt hem in te laten slapen.

Of zouden jullie dan elke maand naar de DA gaan om hem te laten knippen?? Ik vind dat namelijk een heel eng idee aangezien het tandje dan kan gaan splijten en ontsteken, en steeds weer die stres (voor Slof, maar ook voor mij. :$)

Ik vind het zo'n moeilijke keus! Ik wil hem eigenlijk helemaal niet missen, Slof is zo'n leuk, lief, vrolijk, knuffel konijn.....

Maar ik (en daardoor ook mijn moeder) zit steeds weer te stressen om Slof, het is heel duur en ik vind het zo sneu voor Slof. Ik wil gewoon dat het een keer afgelopen is met dit gedoe.

Maar ik vind het eigenlijk ook niet eerlijk om hem in te laten slapen. Buiten die tanden om is hij helemaal gezond.

Wat zouden jullie doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou hem hier zelf niet om in laten slapen. Ik zelf het tandje gaan knippen, natuurlijk wel na een 'lesje' van de dierenarts. Is knippen goed? Nee, zeker niet. Maar is het zó gevaarlijk/zielig dat inslapen een beter alternatief is? Volgens mij niet. En als je het zelf kan, heeft hij ook geen dierenarts-stress.

Het is niet ideaal, maar als hij gewoon gezond en gelukkig is zou ik hem hier niet om in laten slapen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben het met dollie eens. als hij voor de rest kerngezond is zou ik hem ook niet in laten slapen. ik zou de tand laten trekken, knippen is te pijnlijk voor de konijn en een tijdelijke oplossing. trekken in dit geval ook alleen is het voor het konijn minder erg. en daar gaat het immers om, het welzijn van het konijn. kan je niet iets qua voeding doen om ervoor te zorgen dat de haken niet zo snel terug komen? care + korrels zijn goed voor de tanden of meer wilgentakjes geven? miscchien helpen de nodige aanpassing in voeding wel een beetje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het ook wel met dollie eens. Dacht niet meer zo helder na, beetje gestrest denk ik. :P

Maar hij is terug. De DA denk dat de tand er helemaal uit is, dus dan hoef ik er helemaal niet meer over na te denken. Ik blijf niet trekken, en ik denk ook niet dat dat voor Slof beter is om het wel te blijven doen. Knippen kunnen we zelf en is veel minder pijnlijk. Bij trekken moet hij steeds meer naar de DA, dat is echt een heel gestres voor hem. Maar dat doet natuurlijk ook pijn he, én hij moet steeds een paar dagen binnen blijven. Dat vind hij echt niet fijn. Nu ik Fo er steeds bij zet gaat het wel, maar van te voren werd hij echt somber ervan.

Dus als het tandje terug komt, knip ik hem gewoon zelf af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben het met dollie eens. als hij voor de rest kerngezond is zou ik hem ook niet in laten slapen. ik zou de tand laten trekken, knippen is te pijnlijk voor de konijn en een tijdelijke oplossing. trekken in dit geval ook alleen is het voor het konijn minder erg. en daar gaat het immers om, het welzijn van het konijn. kan je niet iets qua voeding doen om ervoor te zorgen dat de haken niet zo snel terug komen? care + korrels zijn goed voor de tanden of meer wilgentakjes geven? miscchien helpen de nodige aanpassing in voeding wel een beetje?

Ze heeft de tand al meerdere keren laten trekken en de voeding aangepast. Dit even ter verduidelijking: Ik zou in een ander geval nooit zo maar adviseren om de tanden te knippen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik snapte al dat zij de tand meerdere keren heeft laten trekken, daarom staat er ook, ''knippen is te pijnlijk voor het konijn en een tijdelijk oplossing. trekken in dit geval ook" en uit haar eerste bericht in de discussie heb ik niet uit kunnen opmaken dat ze voeding al had aangepast.. dus vandaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dus. :)

De eerste keer zat er maar 6 weken tussen. Nadat de voeding is aangepast 9 maanden. (De 2e keer minder, maar toen is hij ziek geweest en heeft een week niet goed gegeten.)

Dus dat scheelt heel erg veel! Dus dat is gelukkig het probleem ook niet. Als het tandje goed getrokken is hoeven we nog maar ong. 3 keer in de 2 jaar naar de DA voor zijn tanden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik snapte al dat zij de tand meerdere keren heeft laten trekken, daarom staat er ook, ''knippen is te pijnlijk voor het konijn en een tijdelijk oplossing. trekken in dit geval ook" en uit haar eerste bericht in de discussie heb ik niet uit kunnen opmaken dat ze voeding al had aangepast.. dus vandaar

Persoonlijk vind ik het qua pijn wel mee vallen met knippen (ja, ik knip regelmatig de tanden van konijnen, je moet wat als je op zaterdag een konijn dat anders gewoon niet kan eten binnenkrijgt...) verwijderen is zonder narcose nog veel pijnlijker en met narcose belastender voor het lichaam.

Ik heb trouwens van 't zomer een konijntje opgevangen waarbij het ook na drie keer pas goed verwijderd was, hopelijk geldt dat voor Slof ook. Maar heb voor dat konijntje toen ook met het baasje (die dierenartsassistente is, anders had ik het ook niet zo maar gezegd) afgesproken dat als het nou nog weer terug kwam, ze het wellicht beter kon knippen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .