Ga naar inhoud

witte dingetjes in het vacht


konijntje400

Aanbevolen berichten

Hallo ik ben net achter gekomen dat als ik mijn mooie meid borstel dat er allemaal witte dingetjes in haar vacht zit

ik ben gaan kijken of het beweegt nee ik heb bij haar buik gekeken niks oren niks ze verhaart wel kan het daardoor komen of is het eitjes van iets? Bedankt als je wat hier onder schrijft! (geen stomme reacties)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi, ik heb ooit een konijntje bij een boer weggehaalt, dit konijntje had ook allemaal witte schilfertjes.

Bij haar was het mijt, Dit hoef je niet altijd te zien bewegen. Het ligt er vaak aan wat het is. vlooien kun je vaak nog wel zien.

Ik heb haar behandelt met veilige vlooien en mijt middel. En daarna was het verdwenen, en nooit meer terug gekomen.

Als je twijfelt wat het is, kun je langs de dierenarts gaan.

Mocht je vlooien en mijt middelen gaan gebruiken moet je goed oppassen wat je gebruikt, sommige middelen zijn giftig voor konijnen.

zelf gebruikte ik toen stronghold (vrij te koop bij de meeste dierenartsen)

tegenwoordig, gebruik ik het pipetje van beaphare speciaal voor konijnen en knaagdieren. (goedkoper, maar stornghold is volgens mijn dierenarts wel beter). Ik zou als ze het dus eenmaal hebben, ervoor kiezen bij de dierenarts stornghold te halen.

Maar goed, vanaf hier kan ik natuurlijk niet zien of het hetzelfde is als wat mijn konijntje toen was, dus bij twijfel zou ik even de diernarts bellen, dan kunnen hun inschatten of het beter is of je even langskomt.

succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi ,

er bestaan geen domme vragen, je vraagt het immers om iets te weten te komen en er dus iets van te leren ;)

mijt kan jeuken, maar niet elk konijn ondervind daar evenveel hinder van. het begint vaak achter de oren, en op de rug, daarna verspreid het zich over het gehele lichaam.hoe langer je wacht hoe erger het wordt. de vacht laat makkelijker los, en uiteindelijk valt de vacht echt uit, kale plekken enz.

Ik zou dus niet afwachten om te kijken of het konijn jeuk heeft. aangezien als je eenmaal duidelijk kan zien dat het jeukt is het vaak al zeer ernstig uitgebreid.

Ook moet je er rekening mee houden, als het ,mijt is, je de omgeving van het konijn soms mee moet behandelen. en als het konijntje samen met ander konijntje zit zal dat konijntje ook behandelt moeten worden. (dit geld ook voor honden katten etc)

aangezien je nog jong bent, raad ik je aan, je ouders / verzorgers, dit te laten lezen en te vragen de dierenarts te bellen . bellen kost niks, en kunnen ze in elk geval advies vragen aan iemand die er mee van weet dan ikzelf. ik kan jou alleen vertellen uit eigen ervaringen. een dierenarts heeft ervoor geleert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou even langs gaan bij de dierenarts, je kunt gewoon langsgaan op spreekuur, aan de telefoon kunnen ze niet zien wat het is :)

als het mijt is zou ik niet afwachten tot je konijn jeuk krijgt, beter ben je er op tijd bij zodat het goed behandeld kan worden.

aangepast door Anjo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .