S.RAM Geplaatst: 14 oktober 2012 Geplaatst: 14 oktober 2012 is zijn buikje hard of opgezet? misschien even luisteren of je wat hoort borrelen? anders even zijn zachtjes zijn buikje masseren om het los te maken. ik zou morgenochtend meteen bellen. er is toch geen urine onderzoek gedaan? dus misschien is het wel helemaal geen blaasontsteking of iets in die trant. konijnen met blaasproblemen hebben vaak ook plasproblemen (moeite met plassen, op zichzelf plassen etc.) ik zou zijn urine opvangen met een spuitje en dat naar je da brengen. misschien helpt andere pijnstilling wel wat beter zoals metacam, dit wil nog wel eens helpen. succes en laten weten hoe het met hem gaat!
S.RAM Geplaatst: 14 oktober 2012 Geplaatst: 14 oktober 2012 Was je da wel konijnkundig?dat vraag ik mij ook eigenlijk af..
kaatje_39 Geplaatst: 14 oktober 2012 Geplaatst: 14 oktober 2012 Was je da wel konijnkundig?Waarschijnlijk niet dat moet je ook maar net treffen op zondag tenminste hier wisselen de da's de diensten.
S.RAM Geplaatst: 14 oktober 2012 Geplaatst: 14 oktober 2012 ja idd bij ons moet je in het weekend naar een spoedarts, ik heb daar geen goede ervaringen mee
kaatje_39 Geplaatst: 14 oktober 2012 Geplaatst: 14 oktober 2012 Ik ook niet alhoewel ik moet zeggen dat er eentje meteen zei dat ze niet kk was dat vond ik wel netjes. Maar goed als dit een kk da was geweest had hij ook in het bekje gekeken.
Joan Geplaatst: 15 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 15 oktober 2012 Goedemorgen.Ik heb Isaac achter gelaten bij de da vanmorgen. Zij hele maagje zat bomvol. Kon er niet meer op de natuurlijke weg uit. Dus ik had 2 opties: opereren of in laten slapen.Ik heb gekozen voor een operatie, al is het maar de vraag of hij daar levend uit komt. Zo niet dan hoef ik de operatie niet te betalen.Ik heb nu toch ook sterk mijn twijfels of de da die ik gistren Ć©n maandag heb gezien konijnenkundig is...
Domino Geplaatst: 15 oktober 2012 Geplaatst: 15 oktober 2012 Och arm beestje. Ik zal voor je duimen dat de operatie slaagt! Zo'n operatie is niet eenvoudig bij konijnen. Kom op Isaac!!!
S.RAM Geplaatst: 15 oktober 2012 Geplaatst: 15 oktober 2012 ooh.. ja idd laten we hopen dat hij er goed uitkomt!
Joan Geplaatst: 15 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 15 oktober 2012 Ik hoop het ook, maar mijn gevoel zegt helaas wat anders....Zit nu thuis te wachten op een telefoontje...
S.RAM Geplaatst: 15 oktober 2012 Geplaatst: 15 oktober 2012 blijf positief, ik weet dat het moeilijk is maar geef nog niet op. hadden ze gezegd tussen hoelaat je wordt gebeld?
Joan Geplaatst: 15 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 15 oktober 2012 Hij zou de 2e helft van de ochtend gaan opereren. Dus ik kan denk ik vanaf nu gebeld worden.
Nicky_the Geplaatst: 15 oktober 2012 Geplaatst: 15 oktober 2012 Als ik het goed begrijp ben je eigenlijk vrij snel begonnen met de dwangvoeding (als ik het niet goed heb moet je dat ook zeggen). Als een konijntje stopt met eten is het verstandig om eerst de oorzaak te bekijken, andere dingen uitproberen en pas als laatste kleine beetjes te dwangvoeren. Een overvol maagje komt namelijk vaak van te veel dwangvoeding in 1x.Hopelijk heb je al goed nieuws gehad en komt alles weer op z'n pootjes terecht..
Joan Geplaatst: 15 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 15 oktober 2012 Helaas, Isaac is tijdens de operatie overleden. Zijn maagje is gescheurd. In zijn dunne darm zat een klein haarballetje. Dat is de oorzaak geweest.@Nicky_the We hebben geen dwangvoeding gegeven, omdat ik gisteravond toch dacht dat het verstopping was. Wel hebben we hem geprobeerd te laten drinken.
Domino Geplaatst: 15 oktober 2012 Geplaatst: 15 oktober 2012 Aaah getver :( ik heb nog wel zo hard voor jullie geduimd! Je hebt in ieder geval nog gedaan wat je kon. Heel veel sterkte met het verlies!
Joan Geplaatst: 15 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 15 oktober 2012 Bedankt. Heb het er nu even moeilijk mee....
S.RAM Geplaatst: 15 oktober 2012 Geplaatst: 15 oktober 2012 ooh wat sneu is dit! veel sterkte met het verlies van je nijn!
Nicky_the Geplaatst: 15 oktober 2012 Geplaatst: 15 oktober 2012 Ach nee.. Heel veel sterkte met je verlies..
Domino Geplaatst: 15 oktober 2012 Geplaatst: 15 oktober 2012 Dat begrijp ik, ik heb donderdag ook een konijn verloren en heb het er ook nog steeds moeilijk mee. Het is zo'n oneerlijke strijd.....
Joan Geplaatst: 15 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 15 oktober 2012 @ Domino Jij ook nog sterkte gewenst. Vanavond haalt mijn vriend hem op bij de da en leggen we hem nog even bij Lola neer. Die snapt er helemaal niks van. Arm meiske.
kaatje_39 Geplaatst: 15 oktober 2012 Geplaatst: 15 oktober 2012 oh wat erg. Ik wil je heel veel sterkte wensen wij hebben ons nijn drie weken terug verloren en ben er nog ziek van. Nogmaals heel veel stertke!
Aanbevolen berichten