Miesaas Geplaatst: 14 oktober 2012 Geplaatst: 14 oktober 2012 Hallo allemaal. ^^Gisteren heeft mijn nijntje mijn broek eronder gepoept. Oeps.Maar toen zag ik dus dat hij diarree had. (die broek is lekker de wasmachine in gegaan. XD)Ik heb hem dus nu constant gecontroleerd en heb tot nu toe geen diarree meer ontdekt,alleen mooie gezonde keutels. :he: Ik geef hem alleen hooi, water en gemengd voer. (waarvan ik denk dat ik over ga stappen op gewoon biks omdat hij dus alleen de lekkere dingen eruit eet)Hij krijgt nu nog niet veel groenvoer omdat hij nog jong is, misschien 1/2 keer in de week een stukje groente.Hij is verder helemaal gezond (de week ervoor nog een check-up gedaan bij de dierenarts).En ik had nog een vraagje over de keutels; Welke keutels horen konijnen nu op te eten?Die kleine droge bolletjes of die wat donkerde 'druiventrosjes' ?
elnienkjo Geplaatst: 14 oktober 2012 Geplaatst: 14 oktober 2012 Zeker overstappen op biks en goed afpassen voor zijn gewicht. Verder is het beter om elke dag een klein beetje groente of geen groente te geven dan een 1/2 keer in de week omdat hij er wel aan moet kunnen wennen.
Annelies en Basje Geplaatst: 14 oktober 2012 Geplaatst: 14 oktober 2012 Ze horen die druiventrosjes op te eten, de gewone bolletjes laten ze staan
Miesaas Geplaatst: 14 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 14 oktober 2012 Ik ga dinsdag meteen biks halen. (morgen zijn de dierenwinkels dicht)Mijn konijn eet die anderen ook soms op, is dat dan erg of maakt dat niet uit?
fancii Geplaatst: 14 oktober 2012 Geplaatst: 14 oktober 2012 Je moet wel oppassen als je ineens veranderd van gemengd voer naar biks, dit moet je langzaam laten wennen.Of het erg is dat hij die andere keutels ook op eet weet ik niet.
Aanbevolen berichten