pxsy Geplaatst: 15 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 15 oktober 2012 Helaas, Jill is nu bij de dierenarts.ook al at ie wel weer wat zelf, er kwam helemaal niks uit. Maar even mijn eigen dierenarts gebeld en die vroegen meteen langs te komen.hij heeft een verstopping, zijn buik voelde wel goed maar zn maag niet.hij is nu naar opgenomen maar ze kon me niet beloven dat hij er weer boven op zou komen.Ben nu super bezorgd en verdrietig, maar weet in ieder geval dat hij in goede handen is.Als hij het daar niet red, had hij het hier thuis bij mij denk ik ook niet gered. Jill is mn eerste konijntje en bijna 1 jaar oud, we dachten dat het een voedster was.. dus een vriendje voor hem gezocht.. die vonden we opeens dood in de ren (binnen) geen idee waardoor.. nieuw vriendje gehaald en die is na een paar dagen overleden aan gas. toen weer een nieuw vriendje, maar na een paar weken kregen ze ruzie. Jill naar de dierenarts voor castratie want we dachten hormonen., bleek het een mannetje te zijn. Nou laten castreren en een vriendinnetje er bij gehaald. Die is helaas overleden aan EC. een nieuw vriendinnetje bleef maar rijden, dus die laten castreren.. toen konden ze eindelijk gelukkig zijn samen.. krijgen we dit weer.. Puck is nu ook echt aan het zoeken zo rot om te zien..Nouja laat ik voor nu nog maar even hopen op het beste! morgen ochtend bellen ze me om te vertellen hoe het gaat Jill was toch speciaal.
Annelies en Basje Geplaatst: 15 oktober 2012 Geplaatst: 15 oktober 2012 Ow nee, verstopping! Wat stom dat de andere dierenarts je dan geadviseerd heeft te dwangvoederen, die combinatie kan namelijk gevaarlijk zijn heb ik al gelezen. Gelukkig is hij nu in heel goede handen, hoe goed wij gewone mensen he ook proberen doen, soms heeft een dier toch nét wat meer aan een dierenarts dan aan zijn baasje. Ik duim hier heel hard dat het goed komt en dat Jill heel bijzonder blijft.
Domino Geplaatst: 15 oktober 2012 Geplaatst: 15 oktober 2012 Ooh iedere keer lees ik in spanning je berichten. En nu dit weer!! Ik zal enorm voor je duimen!!
Samiera Geplaatst: 15 oktober 2012 Geplaatst: 15 oktober 2012 Oh jeetje! Heel veel succes en sterkte. Ook ik zal voor je duimen!
pxsy Geplaatst: 16 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 16 oktober 2012 Ik zou deze keer nog wel eens geluk kunnen hebben De dierenarts die belde vanochtend dat Jill de nacht goed is doorgekomen. Hij heeft aardig wat gekeuteld en de dwangvoeding en het ananassap nam hij gewoon uit het spuitje aan. Ook zijn temperatuur was goed, en in vergelijking met gister was hij wat aangekomen.Hij had helaas nog niet zelf gegeten, dus tot die tijd moet hij daar ook blijven. Als hij vandaag weer zelf eet mag hij vandaag naar huis. en als hij nog niet zelf eet moet hij wel nog een nachtje blijven. De dierenarts was aardig positief, dus ik heb weer wat hoop gekregen dat het goed gaat komen.
pxsy Geplaatst: 16 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 16 oktober 2012 Bedankt voor het duimen, Blijkbaar heeft het geholpen vind het trouwens ook jammer dat we eerst zijn gaan dwangvoeren en later hoorde dat het een verstopping was.. waarbij je dus beter niet kan dwangvoeren. Maarja dat heb je denk ik als je niet bij je eigen dierenarts bent.. dat je toch niet weet hoeveel iemand van konijnen weet of niet.
angela12 Geplaatst: 16 oktober 2012 Geplaatst: 16 oktober 2012 ik hoop zo dat het goed komt voor je!konijn met verstopping is een drama vind ik heb het zelf ook vaak genoeg meegemaakt.ik blijf het volgen en hoop dat jill snel naar huis toe mag!
pxsy Geplaatst: 16 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 16 oktober 2012 Jill is weer thuis!Rond 5 uur kon ik Jill ophalen samen met een tas vol medicijnen. Hij keutelde weer, en hij likte de dwangvoeding zo van een schoteltje bij de DA, ook had hij wat groenvoer al gegeten.Nu is hij thuis, en hij heeft al wat bix, peterselie en hooi op en ik heb hem zelfs water zien drinken. Ook keutelen doet hij zo ver ik het kan volgen gewoon.Ook Puck is erg blij dat Jill weer thuis is, en Jill waarschijnlijk nog wel het meest.We moeten wel de medicijnen blijven geven 2 keer per dag tot ze op zijn zei de DA en dwangvoeren als we het idee hebben dat hij niet genoeg eet.. Dus dat wordt nog wel een klus nu meneer zich weer wat beter voelt. Ik ben erg blij dat hij weer lekker thuis is en het weer beter gaat, hopelijk blijft het goed en zijn we nu even een tijdje DA af.. want zelfs daar vonden ze dat we wel erg vaak langs kwamen!Bedankt voor de steun en het mee denken iedereen, heeft me echt geholpen.
Domino Geplaatst: 16 oktober 2012 Geplaatst: 16 oktober 2012 Pfff gelukkig!! Eindelijk positief nieuws!! Goed gehandeld!! En nu volhouden he Kom Jill, keep up the good work!!
Brabobuns Geplaatst: 16 oktober 2012 Geplaatst: 16 oktober 2012 Wow! Wat een goed nieuws. Nu hopen dat ze de komende week goed doorkomt. Wij duimen voor jullie!
pxsy Geplaatst: 16 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 16 oktober 2012 Jaa, ik hoop echt dat ie de week goed door komt. tot nu toe gaat best aardig. zelfs de medicijnen drinkt ie zo uit het spuitje.. niks geen dwang bij. Ook eet ie aardig zelf. brokjes, hooi.. zal hem zo voor het slapen nog even wat extra's aanbieden.Hij is natuurlijk nog niet zijn oude zelf, maar gister dacht ik nog dat hij het niet zou halen dus dit is allemaal erg positief. nu inderdaad volhouden. Bedankt voor de lieve berichtjes en het duimen!
Aanbevolen berichten