Ga naar inhoud

Wil eten, maar kan om 1 of andere reden niet!


Koekski

Aanbevolen berichten

Ons konijn is een tam loslopend konijn. (gevonden en geadopteerd, we weten dus weinig van haar)

Ze is heel levendig en haar gedrag is normaal, MAAR ze kan niet eten.

Ze eet dagelijks biks en groen voer (gras, witloof, wortel, tomaat, appel,...) Ze heeft normaal geen last van diaree.

Nu neemt ze al haar lievelingshapjes (rozijntjes, appel) wel in haar mond, lijkt te kauwen, maar legt het eten dan terug op de grond.

Ze lijkt wel honger en zin te hebben maar kan om een of andere reden niet slikken.

HELP, wat moeten we doen?

ps: we hebben haar nu +- 6 à 7 maand, alles ging heel goed (volgens de dierenarts zag ze er perfect uit, zoals een konijn moet zijn)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien last van Haakjes? Mijn Hupje nam ook eten in er mond maar kauwde niet, ze liet het gewoon zacht worden/smelten en dan kon ze het doorslikken. Best slim bedacht. Maar ze is gelukkig meteen geholpen aan der haakjes. Maar ik zou wel zsm naar de DA gaan. Vooral als je konijn dus niet eet en misschien straks de darmen stil heeft liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan in ieder geval proberen om je voer wat je hebt, zacht te maken, een papje als het ware. Als ze haakjes mocht hebben kan ze dat in ieder geval doorslikken zonder te moeten kauwen. Maar als ze haakjes heeft zal je wel zo snel mogelijk dat moeten laten behandelen door een dierenarts. Deze zal de haakjes van de tanden/kiezen afslijpen zodat ze weer mooi glad zijn en niet in de wang of tong prikken.

Wil je ons op de hoogte houden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze heeft haar eerst papje binnen! Ze was echt blij :)

We hebben nu ook een bikspapje en een groenten en fruit papje klaar gemaakt. ze is al aan het eten.

Joepie...

We laten haar nu eventjes eten... en dan hop naar de dierenarts voor de haakjes te laten verwijderen.

Ik hou jullie verder op de hoogte.

Bedankt voor de snelle reacties.. Wij en konijnemijn zijn jullie dankbaar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat de voeding naar binnen ging. Eet ze het papje zelf of dwang voer je haar? Want als ze zelf niet kan eten van het papje, zou je haar regelmatig moeten dwangvoeren, ook 's nachts. Ik heb altijd tussen de 2 á 3 uur tussen de laatste en de eerste voeding zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de dierenarts geweest... Geen haakjes! Wel ontstoken tandvlees..; Ontstekingsremmer gekregen, verder krijgt ze nog een weekje ontstekingsremmer. Als er binnen enkele dagen geen beterschap is, moet ze toch onder sedatie. Ten laatste volgende week donderdag moet alles terug helemaal in orde zijn (en mag ze ook niet hervallen zijn.)

Bedankt voor de papjes tip. We moeten nu nog enkele dagen papjes blijven aanbieden, zodat ze toch zeker nog kan blijven eten.

Ik hou jullie op de hoogte van de veranderingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop dat de antibiotica aanslaat en dat je niet uiteindelijk een rottig abces onder een kies ofzo hebt.

Ik bedoel het niet negatief hoor, maar hou het goed in de gaten! Hoe eerder je erbij bent, hoe beter. Misschien valt het reuze mee en heeft ze het beschadigd met iets scherps te eten ofzo (sprietje hooi ofzo wat net in het vlees heeft geprikt) Maar het kan ook een kies zijn die flink zit te klieren. Maar ik hoop van niet!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

We moeten de DA op de hoogte houden, het kan idd zijn dat er toch nog een tand moet verwijderd worden. Maar we hopen van niet, want konijn onder narcose is toch altijd een risico...

Haar tandjes zagen er zelfs prima uit :)

Aangezien ze los loopt kan ze idd iets beschadigd hebben met een steen of zelfs met een kippengraantje. Ze loopt nl nogal vaak in en uit de kippenren. We willen haar dit ook niet ontzeggen omdat ze vaak rustig ligt te genieten tussen de kippen. Ook graaft ze regelmatig een putje bij de kippen.

We laten haar zoveel mogelijk genieten van haar leventje, want wie weet wat heeft ze meegemaakt bij de vorige eigenaars.... ze is ontsnapt of achtergelaten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .