bodyhair Geplaatst: 13 oktober 2012 Geplaatst: 13 oktober 2012 :bunny2:Beste forumvrienden. Ik heb vanmorgen mijn lieve Chichí in de huid geknipt. Er ging een klein stukje huid mee maar het bloed niet. Ik kan nu wel een stukje kaal konijn zien, en ik zie de bloedvaatjes. Moet ik nu naar de dierenarts? Het gaat om een Teddy Widder.groeten,bodyhair
bodyhair Geplaatst: 13 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 13 oktober 2012 (aangepast) .. 13 oktober 2012 aangepast door bodyhair
Maggy Geplaatst: 13 oktober 2012 Geplaatst: 13 oktober 2012 Als het niet bloedt denk ik niet dat je naar de dierenarts hoeft. Als je het niet vertrouwt kun je dat natuurlijk altijd doen, maar konijnen hebben een heel dun huidje en dat is waarschijnlijk de reden dat je de bloedvaten ziet. Als het maar een klein stukje huid was en je nijn er geen last van lijkt te hebben, zou ik me geen zorgen maken.
bodyhair Geplaatst: 13 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 13 oktober 2012 Thanks maggy, Chichí huppelt in het huis rond alsof er niets is gebeurd.
Maggy Geplaatst: 13 oktober 2012 Geplaatst: 13 oktober 2012 Dan hoef je je nergens druk om te maken .
Miranda1991 Geplaatst: 13 oktober 2012 Geplaatst: 13 oktober 2012 Hmm, ik zou persoonlijk wel even naar de dierenarts gaan, want stel dat er vuil in komt, dan ben je verder van huis.Dan zou het kunnen gaan ontsteken.Is Chichí een binnen of buitenkonijn?Als het een buitenkonijn is heb je meer kans op vuiligheid.Mijn Teddy Widder had laatst een soort gat in haar huid, en de oorzaak weet ik nu nog niet hoor, maar dat bloedde ook niet, en zag er verder uit zoals jij het omschrijft, ik ben toen wel naar de dierenarts gegaan, en die hebben er een paar krammetjes in gedaan.
Ainariel Geplaatst: 13 oktober 2012 Geplaatst: 13 oktober 2012 Ik zou het ontsmetten met verdunde betadine en de wond goed in de gaten houden. Als het mooi heelt, is er niks aan de hand, maar een abces of zo is niet echt prettig. Dus zodra je ziet dat de wond gaat ontsteken of er een bult onder komt, wel naar de dierenarts.
Babette Geplaatst: 14 oktober 2012 Geplaatst: 14 oktober 2012 Ik las hier op het forum dat je het beste een paardenschaar kunt gebruiken, die heeft een rond uiteinde ipv een punt.
pebbles Geplaatst: 14 oktober 2012 Geplaatst: 14 oktober 2012 De huid van een konijn goed voelen waar de huid zit en dan de punt in de klit steken...is super dun en die kan zo maar bij bewegen verder scheuren..mijn konijn had een klein wondje waardoor weet ik niet maar ik zag het bij het kammen,toen ik verder wilde kijken en de haartjes opzij schoof zag je dat het gaatje heel snel groter werd...toch naar de DA en die heeft het toch gehecht omdat konijnenhuid gewoon verder scheurt...dus ik zou het wel even na laten kijken..Je moet met knippen altijd je vingers onder de schaar houden en als er een klit zit met de punt van de schaar van de huid afsteken zo snijdt je de klit los zonder dat je in de huid kunt knippen...zorg dan wel dat je niet met de punt in de huid prikt..dus ook daar de klit vast pakken.
Eefje Geplaatst: 18 oktober 2012 Geplaatst: 18 oktober 2012 (aangepast) ik heb het ook eens gehad met mijn teddy, was een piepklein wondje, maar heb de dierenarts gebeld en die zei dat ik het moest schoonmaken met verdunde betadine. Het is goed genezen. Ik knip mijn teddy altijd helemaal kort, dan krijgt ze ook geen klitjes. Nu doe ik dat dus nog voorzichtiger met een kammetje en ik knip dan alleen bij het kammetje, zodat ik nooit meer in haar huid kan knippen. De tip van de paardenschaar kwam inderdaad van mij, de hele schaar is rond, waardoor je nergens in kunt knippen, maar die is erg groot voor lastige plekjes. Ik heb daarvoor gewoon een kleine hondentrimschaar, die heeft een ronde punt. 18 oktober 2012 aangepast door Eefje
Aanbevolen berichten