Ga naar inhoud

Noellie niet meer willen eten vanwege last van homonen??

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ja even een nieuwe topic want ik loop weer tegen een totaal nieuw probleem aan. Zoals enkelen weten heeft Noellie oorontsteking.. het zou ok EC kunnen zijn, maar ze is 28 dagen behandeld, ze heeft een rood oortje aan de binnenkant en ze is veel te fit en levendig om beiden te hebben. We zijn nu anderhalf maand verder en ze heeft het even een tijdje zonder AB gedaan. De fenbendrops afgemaakt. Wel nog steeds novacam gegeven. Dit de laatste tijd afgebouwd. Hierdoor merkte ik dat ze toch als ze met haar kop schudde, wat ze dus weer deed af en toe.. toch haar balans verloor tijdens het lopen als ze direct daarna weg wilde hupsen. Maar dat is dus het probleem niet. Ze heeft weer opnieuw AB gekregen en de dag na dat ik weer bij de DA met haar was geweest deed ze vaag.

Ze begon al een tijdje te zoemen als ik bij haar zat om eten te geven. Nu is het niet vreemd voor Noellie om telkens gekke geluidjes te ontwikkelen bij van alles en nog wat.. soms leek ze wel een aapje als ik dr eten gaf..zo gulzig dat ze aan het piepen was om alles naar binnen te werken voordat iemand anders erbij kon. Ze is als enige niet geholpen..en ze zit wel tussen twee mannen... in dezelfde ruimte..Maar gisteravond begon het dus... zoals altijd zat ze braaf in het hoekje te wachten en mij nauwlettend in de gaten te houden wanneer ik met het bordje groenten aan zou komen zetten. Normaal gesproken gaat vreetzakje gelijk aan de wortel... nu merkte ik dat toen ik eraan kwam lopen ze de hele tijd omhoog keek en het kortste hekje aan de achterkant aan het scannen was of ze daar wel overheen zou kunnen..ze had even een moment niet door dat ik er stond met de groenten. Ze zag me en werd door het dolle heen..rende op me af..ik legde gauw wat wortel neer..maar ze holde maar door dr ren en het was net alsof ze puur reageerde op dat ik er stond en nog aan het wachten was tot ze eten kreeg terwijl ze die al had liggen. Zoemen.. ze at alleen de andijvie met pijn en moeite..weinig concentratie ervoor..wortel bleef liggen..ik dacht ze heeft misschien pijn dus gaf dr weer novacam wat ik aan het afbouwen was... maar ze was te levendig voor pijn... ik snapte er niks van.....

vanochtend keek ik weer... ze zat weer in dr hoekje te wachten... en ik kwam met SS junior..haar favoriet..en weer het zelfde... wild rondhupsen....zoemen... 1 hapje biks..en weer wegrennen... op kussentje zitten..en weer eraan komen..staart omhoog..de hele tijd....... ik dacht wat is dit!! De plakjes wortel lagen er nog..dus maar uit de ren gevist... ik liep maar weg...af en toe zit ze bij dr bakje pakt ze een biksje..en dan vliegt ze weer alle kanten op.. ik snap er werkelijk niks van... Ze heeft AB... novacam... ze is te levendig om te denken dat ze verder nog ergens last van zou hebben... en die staart omhoog en zoemen..tja... dat is overduidelijk... en wat moet ik nu dan? Kan moeilijk de dierenarts bellen en zeggen..ja Noellie heeft last van dr hormonen en daarom wil ze niet eten... ze is nog te ziek om geholpen te worden... ik had al een dekentje over t hekje bij Juneau gedaan in de hoop dat ze dan minder last zou hebben... vast niet..geur zit in de lucht en Bailey kan ze ook nog zien...

Noellie heeft normaal nooit zo erg last van hormonen..ze heeft 1 keer iets wat leek op nestdrang gehad en dat duurde heeeel kort..ze is nu inmiddels 2,5 jaar... door omstandigheden heb ik haar aldoor nog niet kunnen helpen.. en wilde dat aankomende lente gaan doen..

Wat moet ik doen... haar apart zetten en hopen dat het overwaait? Of een poging wagen om haar te koppelen met Juneau ondanks dat ze nog ziekjes is.. wat buiten die scheve kop en af en toe verlies van balans verder wel meevalt.. maar dan heb je nog kans dat ze helemaal hormonaal wordt als ze bij Juneau zit.. of niet? Ik weet het niet..ik heb overigens nooit gelezen dat konijntjes eetlust verliezen of te druk in hun koppie zijn om te eten zodra ze last van hormonen krijgt.. ze is wel duidelijk gefrustreerd want ze knabbeld dr hele kussen stuk... deed me denken aan Boef die zich vergreep aan de bank toen ze zo aan het puberen was.

Iemand nog ideeën?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .