Ainariel Geplaatst: 15 oktober 2012 Geplaatst: 15 oktober 2012 Heb je geen rechtsbijstand? Misschien dat je een deel van het bedrag kunt terugvorderen.Ikzelf heb idd voor Stamper korting op de medicijnen gehad omdat ze die ook voor een ander konijn hadden gebruikt (toevallig een van de konijnen die hier hun baasje hebben zitten, dit diertje heeft het helaas niet overleefd).Ik vind het niet echt netjes als ik de verhalen zo lees en ook al had je heet misschien van tevoren moeten bespreken, blijkbaar heeft dit bij anderen ook niet gewerkt.
Dollie Geplaatst: 15 oktober 2012 Geplaatst: 15 oktober 2012 Ik zou terug gaan naar die dierenarts en een gesprek met haar aan gaan over die kosten. Zoals die flesje pijnstillers en de dwangvoeding dat je daar een heel zakje/potje voor rekent kan ik me nog voorstellen (bij die potjes ga je met het spuitje dat je erop zet ook in het bekje van het dier), maar zoals die stronghold.. Elk pipetje zit nog eens een keer los verpakt..Stronghold is in dit geval puur ingezet ivm mijt. Het weert geen vliegen.Als je je konijn maandag avond brengt en die week erop maandag overdag ophaalt, is dat bij mij overigens 7 dagen..Maar er zijn wel meer dingen waar ik vraagtekens bij heb.Ik reken dat als pension ook als acht dagen hoor, is niet ongebruikelijk. Even los van alles.
Snoef Geplaatst: 15 oktober 2012 Geplaatst: 15 oktober 2012 Ik vind het vooral jammer dat er uberhaupt zoveel geld gerekend wordt door dierenartsen...Ik begrijp dat zij ook moeten verdienen aan hun werk, maar dit soortpraktijken maken dat veel mensen de moeite niet nemen met hun huisdier naar een DA te gaan, of in ieder geval niet zo ver te gaan.
Ainariel Geplaatst: 15 oktober 2012 Geplaatst: 15 oktober 2012 Gelukkig zijn niet alle dierenartsen zo. Ik heb nu een dierenarts die me al meerdere keren geen consult heeft gerekend. Was wel voor iets kleins maar toch. Laatste keer bij Stamper bleek een foutje te zijn, maar ze namen de schuld op zich, moest maar een keer een appeltaart met slagroom brengen. Dus die breng ik volgende week of die week erop langs. Ik bedoel maar.
Dollie Geplaatst: 15 oktober 2012 Geplaatst: 15 oktober 2012 Mijn dierenarts rekent ook regelmatig dingen niet. Snap dat je dat niet zo gauw doet bij iemand die één keer in het jaar met Flappie voor de vaccinaties komt, maar zo nu en dan loop ik echt de deur er plat (en de laatste tijd zij hier helaas....) en dan vind ik het wel heel fijn dat er geen of een half consult wordt gerekend o.i.d.
S.RAM Geplaatst: 15 oktober 2012 Geplaatst: 15 oktober 2012 hey! wat mij hier opvalt aan het verhaal is dat 1. de dierenarts niet volgens afspraak gehandeld heeft ( onderzoeken waren nog niet verricht en daarom moest het konijn langer blijven) 2. de dierenarts handelingen heeft verricht (behandelingen van mijt?) die niet met de eigenaar vooraf zijn besproken. je hebt geen toestemming gegeven voor handelingen die zijn verricht. het lastige alleen is dat je al betaald hebt. maar zoals yicke zei zou je een aangetekende brief kunnen sturen en waarmee je bezwaar uit tegen de handelingen die zijn verricht en tegen het bedrag. als dit niks oplevert zou je eventueel naar een geschillencommissie kunnen gaan of de kantonrechter ( ik weet niet hoe dat in Belgïë heet, ik ben alleen gespecialiseerd in Nederlands recht ) maar hier hoef je ook geen gebruik te maken van verplichte procesvertegenwoordiging. je zou je kunnen beroepen op de redelijkheid en billijkheid. de vraag blijft echter of je zover wilt gaan. misschien eerst een gesprek met de betreffende arts aan gaan.
S.RAM Geplaatst: 15 oktober 2012 Geplaatst: 15 oktober 2012 ooh ik zag dat je de da had gemaild over het kostenplaatje maar zij niet thuis gaf. dit versterkt jou positie, had je vooraf geweten hoeveel alles ging kosten, dan was je misschien niet met alles akkoord gegaan. niet reageren maar vervolgens van allles in rekening brengen, inclusief handelingen die niet vooraf zijn besproken en waarvoor geen toestemming is gegeven, lijkt mij erg krom.
Domino Geplaatst: 15 oktober 2012 Geplaatst: 15 oktober 2012 Pff wat een geld zo, ik ben toch wel blij dat mijn dierenarts meestal van te voren wel duidelijk is wat iets gaat kosten. Ook als iets duur gaat worden waarschuwt hij me. Ik hoop dat je er toch nog uit kan komen met haar. Zo te lezen ben je niet de enige. Vreemd dat ze zo te werk gaat.
krouschtie Geplaatst: 16 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 16 oktober 2012 hartelijk dank aan allemaal voor de lieve reacties, het is denk ik in België allemaal niet zo eenvoudig om dit aan te vechten en wij zouden dan ook financieel dit niet kunnen trekken als we een rechtzaak bv zouden verliezen, dat zou hier best kunnen want sommige mensen zijn echt wel tevreden over haar. Ik heb hier eindeloze mails met haar over verstuurd, maar zij draait alle feiten om en blijft volhouden dat wij akkoord gingen dat zij het nodige zou doen. Ik wil ook mijn konijntje nu alle rust geven die hij verdiend heeft na zulk een lijdensweg maar ik hoop enkel dat ik mensen kan besparen van al dit leed dat wij hebben doorgemaakt. Nogmaals allen bedankt, het is zo fijn om niet alleen te moeten zijn met je verdriet. Zij heeft trouwens wel toegegeven dat mijn konijn een uniek probleem had. Ik blijf ook met zo'n enorm schuldgevoel achter dat wij nooit zullen weten of hem opereren (door de vernauwing bij zijn voorhuidje te vergroten) hem misschien had kunnen redden omdat wij die operatiekost niet konden dragen. In Nederland kan je een verzekering hiervoor nemen, had ik daar gewoond, had ik hem misschien kunnen redden, hier in België bestaat dat blijkbaar niet. Spijtig genoeg!Ik heb zelfs verhalen gelezen van studentjes die bij haar een afbetalingsplan hebben lopen om hun facturen in stukken te mogen betalen. En daar gaan hun vakantiejobcentjes dan, zo zielig, eentje wou sparen voor een nieuwe kooi voor zijn diertje maar na het bezoek aan haar, schreef hij daar gaat mijn nieuwe kooi. Zielig toch dat ze op deze manier mensen uitbuit. Ik hoop echt dat niemand van jullie dit hoeft mee te maken.
zwarte panter Geplaatst: 16 oktober 2012 Geplaatst: 16 oktober 2012 Allereerst sterkte met het verlies van je konijntje.Ik vind het erg spijtig dat er in dit topic op meerdere vlakken net iets te ver wordt gegaan.Ten eerste krijg je fouten als mensen met niet voldoende kennis een factuur gaan ontleden. Ten tweede vind ik oa. de laatste alinea ook te ver gaan. Het komt er (bijna) op neer dat een zeer bekwame dierenarts op een openbaar forum door het slijk gehaald wordt.Ik vind het erg spijtig dat je ervaring met haar zo slecht is geweest. Ze is vaak inderdaad erg moeilijk te bereiken, daar geef ik je gelijk in. En dat ze duur is hoor je me ook niet tegenspreken. Ik vind het ook erg spijtig dat ze op geen enkel moment over de prijs van opname en behandeling heeft gesproken. Een paar jaar terug hing de prijs van opname duidelijk op in de wachtkamer of dit nu nog zo is, weet ik niet.Ik heb het ook een beetje moeilijk met de tegenstrijdigheden in je verhaal.Eerst zeg je dat je je konijntje moest meenemen omdat je het financieel niet verder kon betalen, en later zeg je dat ze het nog een week kosteloos daar wou houden.Opzich mag ieder hier zijn ei kwijt. En dat is een erg positief iets aan dit forum omdat er ervaring kan worden uitgewisseld. Maar een DA met naam een toenaam vermelden terwijl mensen maar één kant van het verhaal horen (en daarmee zeg ik niet dat mensen jouw verhaal niet moeten geloven, maar ik kan geloven dat het gekleurd is door je boosheid) vind ik niet helemaal correct.Ik heb zelf al een hele hoop DA'en in BE bezocht en met 'moeilijke gevallen' ga ik altijd naar haar. Ik weet dat ze duur is en soms moeilijk te bereiken. Maar haar scholing én bijscholing op gebied van konijnen is enorm. Ze heeft mijn konijnen er al een paar keer doorgekregen, toen meerdere collega's ze hadden opgegeven.Begrijp me niet verkeerd, ik snap je frustratie en boosheid. Zeker omdat je konijntje het niet gered heeft. Daarnaast lijkt het me vanaf het begin van het topic al een goed idee om je te helpen zoeken naar een DA bij je in de buurt. Zodat je in het vervolg niet bang moet worden als je ander konijntje ziek wordt. Als je me een pb'tje stuurt met waar je ongeveer woont, kan ik kijken of ik een DA in de buurt ken die goedkoper is en redelijk veel ervaring heeft met konijnen.
krouschtie Geplaatst: 16 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 16 oktober 2012 aan zwarte panter: wat je schrijft over tegenstrijdigheden, zij stelde voor om het kosteloos een week bij haar te laten, daarmee werd niet de medicatie bedoeld, dus zouden we zowieso dat nog wel moeten betalen, dat konden we spijtig genoeg niet.ik begrijp dat jij vindt dat dit niet mooi is dat ik dit schrijf, maar ik heb ook wel gepost dat zij volgens mij wel zeer konijnkundig is, maar voor mensen die geen geld genoeg hebben, zijn haar diensten gewoon onbetaalbaar. Dit zou toch niet mogen dat mensen in moeilijkheden daardoor geraken. Wij hebben daardoor onze andere rekeningen niet kunnen betalen die maand, wat op zich toch wel erg is. Mijn enige bedoeling van mijn oorspronkelijke vraag was gewoon om te weten te komen of er mensen dit nog hebben meegemaakt, die hoge rekening bedoel ik dan. Daar is op zich niks mis mee. Toch?!Maar ik begrijp jouw ook wel hoor, maar ik wil gewoon voorkomen dat mensen hetzelfde moeten meemaken en eender bij welke arts dat ze gewoon zo verstandig zijn om op voorhand het bedrag te vragen, dit hebben wij ook gedaan en ik ben zeer verdrietig dat wij door onze financiële moeilijkheden mijn diertje hebben moeten laten gaan. En dit wilde ik gewoon ergens kwijt.Ik heb nooit gezegd dat zij een slechte arts is! Integendeel zelfs, over haar kunnen twijfel ik niet. Maar het gaat me om die hoge rekening en dat ik andere mensen hiervoor wil verwittigen.Lief dat je me aan een goede arts wil helpen, ik ben van omgeving Antwerpen, dus als je een goede arts kent (ook voor konijntjes) mag je dat altijd laten weten.
Nicky_the Geplaatst: 17 oktober 2012 Geplaatst: 17 oktober 2012 Allereerst sterkte met het verlies van je konijntje.Ik vind het erg spijtig dat er in dit topic op meerdere vlakken net iets te ver wordt gegaan.Ten eerste krijg je fouten als mensen met niet voldoende kennis een factuur gaan ontleden. Ten tweede vind ik oa. de laatste alinea ook te ver gaan. Het komt er (bijna) op neer dat een zeer bekwame dierenarts op een openbaar forum door het slijk gehaald wordt.Ik vind het erg spijtig dat je ervaring met haar zo slecht is geweest. Ze is vaak inderdaad erg moeilijk te bereiken, daar geef ik je gelijk in. En dat ze duur is hoor je me ook niet tegenspreken. Ik vind het ook erg spijtig dat ze op geen enkel moment over de prijs van opname en behandeling heeft gesproken. Een paar jaar terug hing de prijs van opname duidelijk op in de wachtkamer of dit nu nog zo is, weet ik niet.Ik heb het ook een beetje moeilijk met de tegenstrijdigheden in je verhaal.Eerst zeg je dat je je konijntje moest meenemen omdat je het financieel niet verder kon betalen, en later zeg je dat ze het nog een week kosteloos daar wou houden.Opzich mag ieder hier zijn ei kwijt. En dat is een erg positief iets aan dit forum omdat er ervaring kan worden uitgewisseld. Maar een DA met naam een toenaam vermelden terwijl mensen maar één kant van het verhaal horen (en daarmee zeg ik niet dat mensen jouw verhaal niet moeten geloven, maar ik kan geloven dat het gekleurd is door je boosheid) vind ik niet helemaal correct.Ik heb zelf al een hele hoop DA'en in BE bezocht en met 'moeilijke gevallen' ga ik altijd naar haar. Ik weet dat ze duur is en soms moeilijk te bereiken. Maar haar scholing én bijscholing op gebied van konijnen is enorm. Ze heeft mijn konijnen er al een paar keer doorgekregen, toen meerdere collega's ze hadden opgegeven.Begrijp me niet verkeerd, ik snap je frustratie en boosheid. Zeker omdat je konijntje het niet gered heeft. Daarnaast lijkt het me vanaf het begin van het topic al een goed idee om je te helpen zoeken naar een DA bij je in de buurt. Zodat je in het vervolg niet bang moet worden als je ander konijntje ziek wordt. Als je me een pb'tje stuurt met waar je ongeveer woont, kan ik kijken of ik een DA in de buurt ken die goedkoper is en redelijk veel ervaring heeft met konijnen.Ik neem aan dat je doelt op mijn laatste alinea:Het is mij duidelijk dat ALS dit alles plaats gevonden heeft, de da geen enkel risico wilde lopen en dat jouw konijn zeer veel stress heeft ondervonden. Daarnaast heb ik toch sterk de indruk dat er hier en daar te veel gerekend wordt en/of fouten gemaakt zijn.. De da heeft wel bewijslast: de dierenarts moet bewijzen dat zij wel degelijk al deze dingen gedaan hebben en dus dat jij ervoor zou moeten betalen. Ik maak uit de factuur op dat de da alles gedaan heeft om andere dingen uit te sluiten en geen risico wilde lopen met het konijntje. Een feit is ook dat al die behandelingen veel stress veroorzaken bij een konijn.Wat is hier allemaal verkeerd aan?Wat mss nog verkeerd over gekomen kan zijn is het stukje over dat ik de indruk krijg dat er fouten gemaakt zijn. Hiermee bedoel ik niet fouten in de behandeling (daar kan ik immers niet over oordelen), maar fouten in de factuur.Later kwamen we er dus achter dat ze van alles gewoon de volledige verpakking gerekend heeft (voorbeeld: 3 pipetten Stronghold ipv 1 pipet). Dat zou mij echt te ver gegaan zijn.Dat een da bewijslast heeft voor het rekenen van bedragen is logisch, anders zou ieder bedrijf je zomaar facturen kunnen sturen en zou jij die moeten betalen.
Aanbevolen berichten