Reusje Geplaatst: 9 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 9 oktober 2012 Op de moment lijkt het de goeie richting uit te gaan. Dus richting....ik heb daarjuist iets gevonden dat echt niet te beschrijven is :beurk: maar zeker geen keutels.Je voelt nu bij het masseren niks hard meer. Natuurlijk het spuitje dat hij gisteren gekregen heeft was echt bonk erop denk ik.Want de platte keutels van deze nacht dat was echt veeeeeeel.Nu heb ik hem voor de 2de keer vandaag ciseral gegeven en ook wat dwangvoeder. Hij at wel gretig aan het spuitje maar meer wou ik toch ook niet geven.Hij huppelt zo ook wat rond nu, wel wat met hoge pootjes maar het zal allemaal wat lastig zijn.Onze dierenarts wou een echo doen maar het is mijn konijn niet hé.Moest hij nu later op de dag terug achteruit gaan dan twijfel ik geen seconde maar laat nu misschien even de medicijnen en de olie zijn werk doen.Mijn schoonmama (82 jaar en voelt niks voor dieren) kwam daarjuist even kijken. "Ocharme is da klein ding ziek ?" Ik viel bijna van mijn stokje ....mijn schoonmama heeft gevoelens voor dieren. Je bent nooit te oud om......Ik hou jullie op de hoogte .Ik wil ook iedereen een dikke knuffel geven voor alle tips. Altijd handig als je bij de dierenarts kan zeggen en dat...en dat.
ZaZa Geplaatst: 9 oktober 2012 Geplaatst: 9 oktober 2012 Oké...er komt dus wel wat uit...Nou ja, dat lijkt dan de goede kant op te gaan..Letterlijk ook..Meer zinnigs heb ik ook niet bij te dragen.....helaas....Het feit dat er überhaupt beweging in zit, stemt ietsje positiever...
Reusje Geplaatst: 9 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 9 oktober 2012 Niets zinnig ? De beweging die hier aan tips gegeven is laat de achterkant toch vlot gaan hoor Zaza.
Lonja Geplaatst: 9 oktober 2012 Geplaatst: 9 oktober 2012 Oh wat een goed nieuws, dat het eruit komt en dat die bal niet meer te voelen is! Dat is echt heel goed om te horen dan is ie toch uit elkaar gevallen op de een of andere manier! Nou hee wat super Reusje! Nu nog alles eruit, maar aangezien je er nu ook weer van de voorkant dingen in kan stoppen zal dat hopelijk wel goed komen
Reusje Geplaatst: 9 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 9 oktober 2012 Ik denk persoonlijk dat het vooral de spuit van deze nacht plus de massage van mijn ventje is die de werking naar achteren versnelt.Mijn man is 2 meter en 2 cm dus heeft nogal grote handen en dan een konijntje van 800 gram...Ik vind het echt zo super dat hij voor zo een kleine pruts (die dan nog niet van ons is) zoveel doet.Als het voor kinderen is zijn we beiden even soft. Ik hoop dat ik dat meisje echt dolgelukkig kan maken als haar konijntje er door komt.Ik ben natuurlijk wel veel groter formaat gewoon . Hoeveel zouden jullie geven van die dwangvoeding ? Hij zit nu in een open hok in de hangar van 2 meter op 3 meter dat volledig proper is zodat we telkens zien wat er uit komt. Dan terug vlug opkuisen voor de volgende controle.Ik heb er witlof, peterserlie, wilgentakken en munt bijgelegd. Ook nog hooi en water natuurlijk want drinken doet hij echt veel.
Ainariel Geplaatst: 9 oktober 2012 Geplaatst: 9 oktober 2012 O fijn en wat goed dat je zo voor hem zorg. Applaus voor jou en je man! Ik hoop zo dat het kleintje erdoor komt! Ik denk ook dat het een idee is om bij de informatie op deze website te vermelden dat katoenvezels absoluut niet geschikt zijn voor konijnen? Dit lijkt me waarschuwing genoeg, zoiets wil je zelf niet meemaken.Ik ga het topic echt volgen en mijn duimen draaien heel hard voor m.
Annelies en Basje Geplaatst: 9 oktober 2012 Geplaatst: 9 oktober 2012 Hoe gaat het ondertussen? Ik hoop dat hij al weer zo goed als helemaal beter is..
Reusje Geplaatst: 9 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 9 oktober 2012 Het gaat wat op en af eerlijk gezegd.Deze namiddag huppelde hij zo wat door de bak en nu zit hij op zijn handdoekje.Hij eet wel goed van het spuitje als we hem dwangvoederen. Zijn dikke darm voelt nu heel glad aan maar in het stuk dunne darm aan zijn maag voelt het echt raar dus ik hoop echt dat ik het goed krijg.Hij eet uit zichzelf echt niks. Ik ben nu zelf speciaal andere groenten gaan kopen.Je zou het moeten zien geen enkele mens die zo een buffet liggen heeft.Ik ga er echt enen op drinken als hij er door komt.
Domino Geplaatst: 9 oktober 2012 Geplaatst: 9 oktober 2012 Wat fijn dat er al wat uitgekomen is, nu de rest nog!!! Hoe vaak geef je de Cisaral als ik vragen mag? Het leek zo'n ondoenlijke zaak maar er zit toch wat beweging in, nu dat laatste beetje nog.
Reusje Geplaatst: 9 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 9 oktober 2012 De dierenarts zei 4 maal per dag . Voldoende ? De pijnstillers 1 maal per dag.
Domino Geplaatst: 9 oktober 2012 Geplaatst: 9 oktober 2012 Jah das zat meestal is het 3 keer dus 4 keer is naar mijn idee prima. Ik weet niet welke pijnstillers je geeft? Bij mijn weten werken de meeste pijnstillers maar 12 uur bij een konijn.
Reusje Geplaatst: 9 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 9 oktober 2012 Ik geef het witte product van Metacam. 0.16 mlNog een vraagje zou jij vannacht dwangvoederen ? Ik heb vandaag een zakje Oxbow er voor de helft ingekregen dat gaat toch voor nu wel voldoende zijn denk ik ?
Domino Geplaatst: 9 oktober 2012 Geplaatst: 9 oktober 2012 Ja ik denk het wel, het moet ook even de tijd krijgen om door te gaan naar de achterkant. Anders loop je misschien risico op overvoeren, en dat wil je ook niet. Ik voel altijd een beetje of het erg vol zit binnen. Leo bv... is nogal leeg, maar die zag ik net weer gestaag met z'n bord weekvoer bezig. Komt er nog steeds "wat" uit?
Ainariel Geplaatst: 9 oktober 2012 Geplaatst: 9 oktober 2012 Pff je krijgt het wel ff voor je kiezen zeg. Ik hoop echt dat ie het gaat redden. Heel veel sterkte vannacht!
Reusje Geplaatst: 9 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 9 oktober 2012 Ik vind het echt zo knap van jouw Leo dat die zelf wil eten. Beestje heeft echt veel overlevingsdrang , gelukkig.Nee er komt nu al een paar uur niks meer uit.Alles voelt glad in de dikke darm , vooraan de maag zit volgens mijn ventje nu het probleem.Maar hij knarstand niet.
Reusje Geplaatst: 9 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 9 oktober 2012 Pff je krijgt het wel ff voor je kiezen zeg. Ik hoop echt dat ie het gaat redden. Heel veel sterkte vannacht!O maar weet je wat het leukste is ?Vader van het meisje belde deze avond en vroeg achter het konijntje. Toen ik vertelde wat we al gedaan hadden zei hij doodleuk :" Amai zoveel moeite voor een konijn ."GrRRRRRR gelukkig doe ik het voor zijn dochtertje en natuurlijk voor het arme beestje.
Ainariel Geplaatst: 9 oktober 2012 Geplaatst: 9 oktober 2012 O ook erg fijne reactie, zit je nota bene hun problemen op te lossen. Asociaal...
Reusje Geplaatst: 9 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 9 oktober 2012 Ja maar misschien bedoelde hij het niet zo :whistle2:Altijd positief blijven.
beatrix Geplaatst: 9 oktober 2012 Geplaatst: 9 oktober 2012 Beweging is ook goed bij verstopping.Misschien beweegt en eet hij wel in een grasren, op het gras uiteraard.Biks mag je hem nu niet geven, wel vocht, hooi en groenvoer.Hier op de site staat ook iets over verstopping bij konijneninformatie als je nu naar boven scrollt, heb ik veel van geleerdBeatrix
Reusje Geplaatst: 9 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 9 oktober 2012 Beweging heeft hij genoeg , hij zit in een open bak van 2 op 3 meter met een buffet aan groen (netjes geteld door de dochters voor als hij iets opeet) . Ik mocht hem totaal niet buiten ztten en zeker niet in het gras want dat waren wij ook van plan. Dierenarts is bang dat hij dan niet op temperatuur blijft.
Domino Geplaatst: 9 oktober 2012 Geplaatst: 9 oktober 2012 Het enige wat ik nog zou doen denk ik is blijven masseren, toch proberen die massa in beweging te krijgen. Ja die Leo heeft het binnen toch wat lekkerder dan buiten geloof ik. Ik dacht echt dat z'n laatste uren geslagen waren vanavond. Nu ligt hij uitgeput naast het bord eten. Zal zo Luna weer bij hem zetten, kunnen ze samen slapen.
Reusje Geplaatst: 9 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 9 oktober 2012 Ik ga nog even vlug bij hem gaan kijken en dan ga ik vlug dodo doen.Morgenvroeg loopt om 6 uur de wekker af om hem zijn medicijnen te geven en dan vlug de kids naar school en dan om 9 komt de dierenarts nog even kijken.Ik ben zo blij dat die bij ons zoveel binnenspringt , zijn echt vrienden geworden in al die jaren dat we dieren hebben.
Domino Geplaatst: 9 oktober 2012 Geplaatst: 9 oktober 2012 Fijn is dat he, dat heb ik met de assistente van m'n dierenarts. Die heeft ook ervaring met EC konijnen en is zowat nog gekker op konijnen als wij hier allemaal bij elkaar (bij wijze van spreke he ) Ik heb haar zondag ook als eerste gebeld in paniek wat ik moest doen. En over een paar jaar zijn mijn zusje en mijn zus als het goed is afgestudeerd en dus ook dierenarts. Altijd handig!!!!
Lonja Geplaatst: 10 oktober 2012 Geplaatst: 10 oktober 2012 Ben ook benieuwd. Wat een stomme reactie van die man. Hopelijk bedoelt hij het waarderend en komt het er een beetje krom uit.
Aanbevolen berichten