Ga naar inhoud

Rammetje gecastreerd slecht eten


Manou

Aanbevolen berichten

Hoi Allemaal,

Gisteren is mijn ram gecastreerd in de ochtend, hij is al 7 maar heb het toch besloten omdat ik graag wil dat hij een vriendinnetje krijgt. Er heeft een tijdje een cavia bij gezeten (ookal zon mooi advies in de dierenwinkel) maar die is een paar maanden geleden dood gegaan.. :( Er is mij overigens altijd verteld dat het na twee a drie jaar niet meer kon maar gelukkig vond ik op internet andere informatie en ben bij een konijndeskundige dierenarts geweest om het eindelijk toch te laten doen.

Nu het probleem.. Sjonnie eet opzich wel wat.. beetje sla en het groen van de wortels en een klein beetje hooi, een beetje brood (dat nog het meest) eigenlijk alles wat hij het lekkerst vind ook al is sla niet heel geslaagd ik was blij dat ie in ieder geval wat ging eten.. Hij heeft ook gepoept en geplast maar hij is niet helemaal zichzelf.. moet ik me nu zorgen maken? Ik voel me er helemaal een beetje rot over aangezien ik dit eigenlijk deed om hem te helpen zodat hij eindelijk niet meer alleen was en nu dit.. Ik hoop dat iemand me een klein beetje gerust kan stellen of in ieder geval een tip kan geven??

Groetjes Manou

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang dat hij eet en keutelt is het goed. Het is misschien niet zo wenselijk, maar als hij liever groenvoer eet, geef hem dan gewoon meer groen (en hooi natuurlijk). Je kan ook wat meer brood geven, maar niet te veel, want het mag ook niet een stoppende werking krijgen natuurlijk. En als je een drinkfles hebt, geef dan ook een bakje, dat kost misschien minder moeite.

Als hij stopt met eten en keutelen moet je meteen een dierenarts bellen, en dan mag je je wel echt zorgen maken!*

*Maar als je er op tijd bij bent is het vaak zo opgelost. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is niet gek dat hij wat moet herstellen, hij is natuurlijk 7, zeker niet te oud voor castratie hoor. als hij wel eet, drinkt en keutelt heeft het denk ik even tijd nodig. als hij helemaal niet eet en keutelt dan moet je je wel zorgen maken natuurlijk.

brood is niet zo goed voor konijntjes maar als hij weinig eet is het misschien goed als hij maar iets binnenkrijgt (ik weet niet in hoeverre brood slecht is want meer mensen geven het hun konijntjes af en toe zonder problemen lees ik hier wel eens).

je hoeft je niet rot te voelen want het is logisch dat hij even moet opknappen en nog niet zo levendig en blij is als jij gewend bent waarschijnlijk, de wond moet toch genezen!

hooi is zoiezo goed en groenvoer en biks natuurlijk!

aangepast door Anjo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik weet het en het brood eet hij alleen als het al hard is.. maar met medicijnen geven hebben we dikke ruzie, want hij wilt ze niet natuurlijk en van mij moet ie ze.. ik kijk t nog 1 nachtje aan en anders maar op weekend consult hoor.. ik begrijp dat hij moet herstellen maar liever 1 x teveel langs komen dan straks te laat zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je hem eens temperaturen ? Verhoging kan duiden op een ontsteking, maar sowieso is het wel verstandig om te temperatuur te weten indien je besluit de dierenarts te raadplegen.

En verder...Het is een operatie wat hij doorgemaakt heeft en herstellen heeft even tijd nodig.

Wat medicatie betreft..Heb je ook pijnstilling gekregen ?

Tot slot is het altijd goed om te besluiten een dierenarts in het weekend te bellen..Beter één keer voor niets, dan achteraf spijt dat je het niet gedaan hebt.

Gewoon doen als je twijfels hebt dus !

Sterkte en beterschap !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over het algemeen is het best normaal dat ze de eerste dagen alleen lekkers willen eten. Dat zie ik hier ook vaak bij de kerels, zeker de volwassen kerels, moet toch allemaal even op gang komen. Het is allemaal niet zo fijn eerst, narcose, balletjes weg... Als hij maar eet en keutelt, ze kunnen prima een aantal dagen tot zelfs langer zonder brokken. Zodra hij echt minder begint te eten en het niet steeds meer word dan is het wel zorgelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .